Kantoliinailijat hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laurana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Laurana

Jäsen
18.10.2009
465
0
16
Salo
Olen lähdössä 2,5vuotiaan tytön kanssa parin kk:n päästä Barcelonaan ja olen ajatellut, että kantoliina voisi olla siellä kätevä. Mutta millainen kannattaisi ostaa? Ei olla koskaan liinailtu ja kantorepussa olen kantanut vain lyhyitä aikoja kotona. Liinan pitäisi olla kevyt, mahtua pieneen tilaan, hengittävä, helppo sitoa ja kestää 13kg lapsen paino. Huutiksesta tai kirppareilta ajattelin sen hankkia...

Kantoliina ehdottomasti :) Mäkään en ole rattaita kannellut reissuissa mukana, helppo liikkua missä tahansa eikä ole ahdasta kaupoissa jne.
Mulla on puoli-pellavainen didymoksen täyspitkä kudottu liina, värjätty Rosalinde. Siinä kantaa kevyesti ton 12-13kg selässä. Ihan yhdelläkin sidonnalla pärjää :) Pellava on vilpoinen kuumalla ja todella tukeva kantaa kun ei veny. Toki täyspitkä liina on sen kokoinen ettei se nyt ihan käsilaukkuun sovi mut ei nyt mahdotonta tilaa vie :)
Toiset liputtaa neliöliinan puolesta tällasella taaperolla, menee superpieneen tilaan ja ei vaadi sitomisopettelua juurikaan. Mulle tollanen vaan ei sovi kun on pienet hartiat, tuntuu et hihnat painaa tosi paljon kun lapsi kuitenkin jo painaa..

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta! Olin haaveillut sellaisesta liinasta minkä saisi kätevästi käsilaukkuun ja otettua sieltä pois tarvittaessa. Täytynee haudata se haave :) Olen kanssa itse pienikokoinen, joten neliöliina ei taida tulla mullakaan kysymykseen.
On niin vaikeaa löytää oikeanlaista liina kantoliinaviidakosta, varsinkin kun en raaski ostaa uutta. Käyttöikä tulee olemaan vain tämän kesän verran.

Yhteistyössä