Kantoliinaa etsimässä.. Millainen ois hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä sä siltä liinalta haluat? Onko sulla pikkuinen vauva vai iso taapero?

Pitkä trikoinen on kesällä kuuma, eikä sillä ole kiva kantaa kovin isoa, kun löystyy helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihan vastasyntyneelle.

No sitten trikoinenkin on ihan jees (esim. toi paljon kehuttu Hugga). Mutta kudotullakin voi vallan mainiosti kantaa pientä, sillä vaan on käyttöä sitten isompanakin, kun vauva painaa enemmän. Mä käytin ekan kanssa alkuun trikoista, mutta vappuvauvan kanssa se oli oikeasti ihan tuskaisen kuuma.. Siksi melkein suosittelisin suoraan kudottua.

Tai sitten on tietysti kantoreput, niinkun Manduca, joka passaa 3-20kg.

Trikoinen on helpoin ensimmäiseks liinaks ja vastasyntyneelle - toki voi käyttää kudottuakin, mut trikoinen antaa helpommin anteeks sidontavirheet ja siitä jaa helposti napakan paketin pienelle.
Mulla on Hug-a-bub, mutta varmasti noita löytyy hyviä kotimaisiakin trikoisia: en vaan ite ottanu niin kauheesti selvää noista vaan valkkasin tuon kun kehuttiin (ja halusin sillon mustan liinan ). Kolmea lasta siin oon kanniskellu ja ihan hyvänä kestäny.
Tärkeintä on, et se on tarpeeks tukevaa trikoota, joka ei myöskään kierrä venyessään. Muuten se alkaa helposti painaa kantajaa ja lasta.

Yhteistyössä