kantoliina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peikko04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peikko04

Vieras
Hei!!
innostuin ehkä vähän myöhään mutta innostuin kuitenkin... osaisko joku kantoliinaa käyttävä henkilö neuvoa?? meil on 1,5 vuotias taapero, joka ei kauheen hyvin viihdy vaunuissa eikä jaksa vielä kävellä pitempiä matkoja ja on jo sen varran painava ettei jaksais sylissäkään kantaa koko ajan. ajattelin kokeilla kantoliinaa mutta meni pää sekaisin valikomasta... minkälainen olisi hyvä.. joustava vai ei? kuinka pitkä? kuinka leveä? ym... kiitos jo etukäteen vastaajille!!! t:kata

Itse käytin vauva-aikana liinaa, mutta nyt isomman kanssa on käytössä Ergo-reppu. Olen ollut tosi tyytyväinen. Patapum on ilmeisesti vähän halvempi ja melkein vastaava. Olisko ollut babyideasta vai mistä tilasin. Googleta, jos kiinnostaa. Tässä repussa on lapsen asento ergonomisesti oikea ("sammakkojalat") ja voi kantaa joko selässä, rinnalla tai lonkalla. Suosittelen lämpimästi vaikka onkin vähän tyyris.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 21:06 laiska Paavo-Riikka kirjoitti:
Itse käytin vauva-aikana liinaa, mutta nyt isomman kanssa on käytössä Ergo-reppu. Olen ollut tosi tyytyväinen. Patapum on ilmeisesti vähän halvempi ja melkein vastaava. Olisko ollut babyideasta vai mistä tilasin. Googleta, jos kiinnostaa. Tässä repussa on lapsen asento ergonomisesti oikea ("sammakkojalat") ja voi kantaa joko selässä, rinnalla tai lonkalla. Suosittelen lämpimästi vaikka onkin vähän tyyris.

minkä ikänen lapses on,mulla pian 2 ja mietin vieläkö kannattaa hommata eli kuinka pitkään voi kanniskella ergolla?

ja vielä mietin sitäkin:näyttää siltä että kun lapsi istuu ergossa on hän aika "takakenossa"minulla tosi liikkuvainen lapsi että mahtaisko pysyäkään kyydissä?

Meillä on poika 1v9kk päivittäin pitkässä liinassa. Patapumkin meillä on, mutta siinä ei viihdy niin hyvin. Enkä jaksa siinä kauhean kauan kantaakaan.

Sidontana kietaisuiX2 tai selkäreppu

Kysymys Patapumin/Ergon käyttäjille: Jos lapsi kulkee selässä, miten näin talvella onnistuu? Puetteko repun omien ulkovaatteiden päälle (mahtuuko) ja lapselle myös normaalit ulkoiluvarusteet esim toppahaalari? Olisi kiva lähteä välillä koirien kanssa metsälenkille ja liinassa kantaminen ei tunnu enää kätevältä, kun lapsi on jo niin painava ja pitkä. Mikä olisi kätevin tapa kantaa lasta esim metsässä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2006 klo 22:37 vieras kirjoitti:
Kysymys Patapumin/Ergon käyttäjille: Jos lapsi kulkee selässä, miten näin talvella onnistuu? Puetteko repun omien ulkovaatteiden päälle (mahtuuko) ja lapselle myös normaalit ulkoiluvarusteet esim toppahaalari? Olisi kiva lähteä välillä koirien kanssa metsälenkille ja liinassa kantaminen ei tunnu enää kätevältä, kun lapsi on jo niin painava ja pitkä. Mikä olisi kätevin tapa kantaa lasta esim metsässä?

Meillä on Patapum. Ja justiinsa ulkovaatteiden päälle puen repun, sekä lapsi myös kengissä/toppavaatteissa. Ja erittäin hyvin mahtuu kyytiin. Pikkuinen kun ei pääse poluilla vielä kävelemään, on niin hataraa tuo epätasaisella kävely, että repppuun mieluiten heitän :)

Varmaan ihan samat säädöt on molemmissa reppumalleissa, joten hommaa ihmeessä reppu, avartuu eteen taas yksi uusi maailma :)

Minä tilasin Patapum-taaperorepun, joka on tarkoitettu yli 1,5-vuotiaille. Siinä selkäosa on 10 cm korkeampi kuin tavallisessa, joten se tukee hyvin isompaa lasta. Lisäksi olkaimet kiinnittyvät vyötärötukeen. Tyttömme on vielä vähän liian lyhyt siihen reppuun, joten kädet täytyy jättää olkainten alapuolelle, ja silloin hän jää liian alas, mutta eiköhän kesään mennessä pituutta ole jo tarpeeksi. Reppu tuntuu itsestäni hyvältä selässä, ja sisävaatteissa onnistun saamaan tytön selkään varsin helposti yksin netistä löytämäni ohjeen avulla (http://www.littlepossums.co.uk/information/ins_ergo.html).

Kyllä varmasti 2-vuotiasta jaksaa vielä kantaa Ergolla. Ulkoilua ei ole näin talvella harrastettu repun kanssa, mutta ulkovaatteiden päälle pukisin. Meillä on nyt sellainen vaihe, ettei antaisi millään laittaa itseään reppuun (siis kun yritän itse laittaa) ja siis selkäpuolta tarkoitan, kun kestää niin kauan ja pitäisi pysyä paikallaan, mutta paremmin onnistuu, jos isä on apuna. Rintareppuna käytän vielä joskus kotosalla, jos tulee kärttyily ja pitäisi saada jotain tehtyä.

Yhteistyössä