Kantajänteen tulehdus

Joo perkules,mulla todettiin jalassa virheasento ja sit toi tulehdustila plus siitä johtuva luupiikki kantapäässä.lääkäri käski lepuuttaa käpälää aina kun mahdollista ja viikon ibuprofeenikuuri...Aika mahdotonta lepuuttaa mitään lauman muksuja kera kun pää pitää välillä ottaa kolmanneks jalaks että ehtii mukaan :D :eek:
Onko kellään okeusta k.o. jalan särky+jäykkystilasta,millä olet saanut jalan toimintakuntoon taas?Mulla vuosikausia ollu tää,välillä poissa ja välillä taas pahana.Nyt oon kärsiny reippa 3kk.Ihana jos jollain olis omakoht kokemusta kertoa :heart: :heart:

Huom
Minulla oli tuo oireyhtymä. Kesti todella kauan parantua, vaikka kävin fysikaalisessakin. Meni varmaan yli 6 kk. Ja sitten yhtäkkiä oli poissa.
Oli todella tuskallista kävellä eikä siihen tuntunut auttavan yhtään mikään.

Minä oon ostanu aika isolla rahalla uusia kenkiä nytten vähälle aikaa,kunnon kengät jalassa oireet hieman helpottaa,kun taas sit pois otettua huhhuijaa...Aamulla on kyllä yks pökkelö tuo käpälä :( En oo koskaan ollu oikeen lääkkeitten ystävä enkä oo tarvinnu syyä ku jotai antilooppikuureja niin karmasevalta tuntu 600mg buranaa kuurina :eek:

ohjeet
Syö se kuuri, vaikka ei just särkisikään. Jumppaa ja venytä VAROVASTI. Pidä kylmää, jos tuntuu hyvälle. Voit kotosalla ja hiekkalaatikolla kävellä, mutta älä lenkkeile tms ennen kuin helpottaa. Ja se Burana on tulehduskipulääke ja poistaa tulehdusta ja turvotusta.

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja SaWi:
Minä oon ostanu aika isolla rahalla uusia kenkiä nytten vähälle aikaa,kunnon kengät jalassa oireet hieman helpottaa,kun taas sit pois otettua huhhuijaa...Aamulla on kyllä yks pökkelö tuo käpälä :( En oo koskaan ollu oikeen lääkkeitten ystävä enkä oo tarvinnu syyä ku jotai antilooppikuureja niin karmasevalta tuntu 600mg buranaa kuurina :eek:
aamulla se oli tosiaan pahimmillaan, ei meinannut päästä rappusia yläkerrasta alas. Minäkään en ole oikein koskaan syönyt mitään lääkkeitä -eikä noista buranoista minulle juuri mitään helpotusta tullut. Aika auttoi, ei juuri mikään muu.

Ei onneksi uusiutunut tänä kesänä, vaikka pelkäsin.
Kuulemma sitä pahentavat ohutpohjaiset lipokkaat. Itse pidän nykyään hieman korkoa kengässä, jos vaan mahdollista.

neljä-ilman-viidettä
Ainut mistä oon saanu apua on korkokengat. Kaikki lättäpohjaiset pahentaa kipua. Yksi mikä minulla myös helpottaa, on se, että jalat teippaa 90 asteen kulmaan yön ajaksi.(olipas hölmösti sanottu) . Siis tukee silleen, että jalkaphja venyy.

vieras
Miehellä ollut tuo. Kävi Turussa jollain urheilulääkärillä, yksityinen. Tästä aikaa jotain 10 vuotta. Sai siihen akillesjänteeseen useita kertoja todella monta piikkiä. En tiedä mitä ne oli, mutta musitan kun olin mukana (en itse huoneessa) ja kerran mies meinasi pyörtyäkin sen jälkeen. Jotkut pohjalliset myös lääkäri teetti.

Sittemmin ei ole vaivannut.

patti
Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:
Perskules... mulla on samanlaista kipua oikean jalan kantapäässä ja vasemman jalan akillesjänteessä on hemmetin kipeä patti. Kai se on mentävä lekuriin...
Se patti on krooninen akillesjänteen tulehdus, mullakin sellainen. Alkaa jo helpottaa mutta se maratoni taitaa vähän siirtyä.. Toipumista

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja SaWi:
Kortisoonipiikkejä ne ehdotteli annettavaks myöhemmin mutta eihän niistä oo apua pidemmän päälle?Ja mie pelekeen neuloja!!! :eek: :D
Minä sain niitä kortisonipiikkejä kaksi, mutta eivät auttaneet siis ollenkaan. Joillain auttaa ja joillain ei, ja kolme annetaan maksimissaan.

Tätä et varmaan hala kuulla: kortisonipiikin laittaminen sattuu sitten tosi paljon, jos laittavat jalkapohjasta. Oma lääkäri laittoi jalan sivusta, ja se ei sattunut kovin paljon.

Siis en tiiä onko mulla sama.... Eli mulla toi kohta missä akillejänne kiinnittyy kantapäähän on tulehtunut ja kerännyt nestettä (oon treenannu liikaa asfaltilla) mulle kans määrättiin lepoa ja sit joka ilta tai useemminkin niin kylmägeeliä rutosti noihin kantapäihin... on vähän helpottanu mutta kun en malta olla liikkumatta niin ärtyy edelleen... Mulla ne kans jotain piiekitä puhu mutta ensin yritetään ilman piikkejä parantaa

Nyt oli yön miehen lentopalloiluun tarkotettu nilkkatuki mulla jalassa ja nyt aamulla oli suht okei tuo jalka.Tosin tuki on edelleen jalassa =) Itelläkii olis lentopalloo tänään illalla :ashamed: ja haluun mennä!!!Asicsin varrelliset pelikengät tekee jalan kivuttoman tuntuseks ja pystyy pelaamaan hyvin,hyvä vaimennuskin...Lienenkö tyhmä sit ku pelilöille hamuan...Mut vihdoin ku pääsee tää mamma pelilöille niin ei haluis jättääväliin... :(

Yhteistyössä