Kanssa sisaret, endometrioosi asiaa.

Moikka.
Teinpä tunnukset tänne, kun haluaisin vertaistukea/neuvoa/keskustelua aiheesta endometrioosi. Teini iästä lähtien(2000 luvun alusta) olen juossut lääkärissä kovien vatsakipujen vuoksi ja vihdoin vuonna 2010 sain diagnoosin endometrioosi, joka todettiin laparoskopian avulla. Leikkaus auttoi ja tuntui suorastaan unelmalta herätä aamulla ilman kipua kun leikkauksesta olin toipunut, v2012 minulle syntyi lapsi, ja raskauden jälkeen kivut alkoivat jälleen ja lääkärissä ravaaminen, v2015 minut leikattiin uudestaan. v.2016 minulle asennettiin hormonikierukka, asennuksen jälkeen oli tiputtelu vuotoa 6kk, jonka jälkeen olen ollut vuodoton satunnaisia "menkkoja" lukuunottamatta. Ongelmani siis on, että kivut ovat nyt alkaneet jälleen uudestaan, kierukasta huolimatta. Aamuni alkaa buranalla, vatsaa särkee vasemmalta alhaalla. töihin menen hammasta purren (olen rakennusmaalari) töiden jälkeen vatsani on kuin potkupallo, turvonnut niin että näyttää kun odottaisin vauvaa, ja kipu on levinnyt vasemmalle ylös rintaan asti ja olo on väsynyt, ja huonovointinen. Vasemmalta kun masua painelee tuntuu kova kananmunan kokoinen patti? Lääkärissä en ole käynyt vielä, alan olemaan niin loppu tähän, elämän haluni on tipotiessään, särky on koko ajan läsnä joka päivä ja iltaa myöten olen käytännössä vuodepotilas. Haluaisin kovasti apua, mutta lääkäriin kun menee niin toteavat "sinulla on jo hormonikierukka hoitona endoon, tässä sinulle burana resepti" osaisitteko suositella hyvää endometrioosiin perehtynytttä gynekologia? Tuntuuko tai onko tuntunut teillä masun päältä painettaessa mitään erikoista? Millaisia hoitoja/oireita teillä on ollut? Itselläni myös uloste on mustaa, puhumattakaan ulostuskivuista, oksettava pahoinvoiva olo, järjetön turvotus, heikotusta, kipu joka leviää päivän mittaan.. tiedän että en ole vaivani kanssa yksin.. jos aihe kolahti keskustele ihmeessä
 

Yhteistyössä