kansanedustajien taksimatkoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
Nelosen uutiset - Uutinen - Kansanedustajien taksiajelut ovat jälleen lisääntyneet | Nelonen.fi

Kansanedustajat ovat käyttäneet aktiivisesti taksikorttejaan ennen eduskunnan lomille lähtöä. Ensimmäisen kauden edustajat ovat taksien käyttäjien listan kärkipäässä. Toinen useasti taksiakäyttävä ryhmä on maakunnista töihin matkaavat kansanedustajat. Eduskunnan tilitoimistossa taksien tiuha käyttö on huomattu ja siellä uskotaan kustannusten nousevan suuremmiksi kuin aikaisempina vuosina.

-Meillähän taksinkäyttökustannukset oli viime vuonna 453 000 euroa, mikä tarkoittaa sitä, että se oli keskimäärin 190 euroa kuukaudessa edustajaa kohti ja epäilisin, että tänä keväänä nää kustannukset on ollu tätä viime vuoden keskimäärästä suuremmat, kertoo toimistopäällikkö Pertti J. Rosila eduskunnan tilitoimistosta.

Ennen heinäkuun lomia ahkerasti taksikorttia käyttivät Nelosen uutisten tietojen mukaan nämä edustajat. Heistä ensimmäisen kauden edustajia ovat Tytti Tuppurainen, Teuvo Hakkarainen ja Saarikko Annika.

1. Tytti Tuppurainen sd 2535 e
2. Teuvo Hakkarainen ps 2075 e
3. Mia-Petra Kumpula-Natri sd 1980 e
4. Johanna Ojala-Niemelä sd 1843 e
5. Väätäinen Tuula 1626 e
6. Sampsa Kataja kok 1620 e
7. Markus Mustajärvi vas 1620 e
8. Sinuhe Wallinheimo kok 1616 e
9. Ulla-Maj Wideroos r 1252 e
10. Saarikko Annika kesk 1221 e

Tiuhaa taksienkäyttöä edustajat selittävät muun muassa perhesyillä ja luottamustoimilla kotikaupungissa. Taksilla ajaminen ei liity kansanedustajatoimen uutuuden viehätykseen arvioi ensimmäisen kauden edustaja Sinuhe Wallinheimo:
No en usko, että mulla vaan sinänsä on erilainen tilanne, että mä haluan tosiaan olla tässä mun lasteni arjessa täällä Jyväskylässä ja aina vaan tuun kotiin, kun on mahollista ja sillon se valitettavasti se
taksilasku nousee.

Listan kärjessä oleva Tytti Tuppurainen tulee töihin Oulusta. Hänelle tiuha matkustamisensa on antanut aihetta ajatella muutostakin.

- Yksi vaihtoehto tietysti on nyt tämän kevään kokemusten jäljiltä, että onko syytä sittenkin sellainen kakkosasunto hankkia. Mutta minulla on perhe Oulussa, ja myös tärkeitä luottamustehtäviä, joita haluan hoitaa tiiviisti ja kunnolla,
selittää Tuppurainen.

Suurien laskujen seasta löytyi myös yksi pieni taksimatka, kun kansanedustaja Jaana Pelkonen oli kulkenut taksilla 400 metriä. Nelosen uutiset ei tavoittanut kansannedustajaa.

Teksti: Saana Uosukainen

niin et ajaako noi taksilla sit hesasta jyväskylään ja ouluun?? sanokaa et mä käsitin tän väärin..

Yhteistyössä