Kännykkä ekaluokkalaiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tuleva ekaluokkalainen saa synttärilahjaksi ihan perus-Nokian. Ei älypuhelinta, ei nettiä, riittää että pystyy soittamaan ja saamaan hänet kiinni. Sen verran huoleton tapaus poika on, että kallista älypuhelinra ei tulisi mieleenkään ostaa, hukassa ois kuitenkin pian. Nettiin ei tuonikäisen mun mielestä tarvi päästä. Pelejäkään en hänelle halua kännykkään, sen verran on kiinni muutenkin peleissä. Myönnän, oon varmaan natsi-äiti :)

Mun tyttö aloitti 6-vuotiaana mun vanhalla perusluurilla, ei mitään kosketusnäyttöjä tms. Ekaluokan jouluna sai lahjaksi kosketusnäyttöpuhelimen, muttei vieläkään ole mikään älypuhelin eikä hänellä ole siinä nettiä. Kinuu kyllä vaikka minkälaisia vempaimia, mutta me ollaan sitä mieltä, ettei hän tarvitse. Nettiä voi käyttää kotona ja täällä pystymme myös valvomaan, missä päin nettiä seikkailee.

Prepaid-liittymä
Prepaid-liittymällä käyttäjä pystyy rajaamaan riskiä esimerkiksi puhelimen hävitessä tai jonkun anastaessa sen. Löytäjä voi käyttää puhelinta vain etukäteen kortille ladatun euromäärän verran.

Meilläkin on prepaid :) Ei tule puhelinmyyjiltä soittoja ja jos puhelin häviää, kukaan ei tee meille satojen eurojen laskua. Pitää vaan huolehtia siitä, että saldoa on.

Kaivoin kaapista oman vanhan simpukan jossa pieni näyttö rikki mutta päänäyttö kunnossa ja muutenkin siis toimii ok. Hyvin kelpasi. Totesi että päälliskannen näyttö on hieno kun siinä vilkkuu lilaa kun joku soittaa. :)
Mielestäni ei 6-vuotias tarvitse kuin peruspuhelimen ilman nettiä, prepaid liittymä tai joku aikarajoitettu.

Meillä on pojilla ollut ihan perus-luurit kun ovat koulun aloittaneet, mutta kyllä kavereilla näyttää lähes kaikilla älypuhelimet olevan. Meidän 8v:kin osti keväällä sitten itselleen synttärirahoillaan samsung galaxy xcover puhelimen eli sen veden ja iskujen kestävän älyluurin.

Yhteistyössä