Kännikapina!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lentää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lentää

Aktiivinen jäsen
29.02.2008
2 542
0
36
Kännikapinan ABC

Kännikapina vapauttaa Suomen humalan ja päihteiden ihannoimisesta. Kännikapina kyseenalaistaa alkoholin paikan yhteiskunnassamme.
A. Valitsetko itse?
Suomessa juodaan alkoholia enemmän kuin koskaan. Akoholi on läsnä arjessa ja juhlassa. Mainonta, media sekä toisten ihmisten puheet ja kommentit kannustavat juomiseen. Ja jos ei juo, sitä pitää selitellä.
B. Alkoholi on turhake!
Alkoholi on turhake, josta on viimeisten vuosikymmenien aikana luotu välttämttättömyystarvike suomalaisille. Onko sinut saatu uskomaan, että alkoholi kuuluu sosiaalisiin tilanteisiin ja arjen irtiottoihin?
C. Vaadi vaihtoehtjoa ja vaikuta!
http://www.kannikapina.fi/

Nostelen tätä vielä, jos vaikka joku kiinnostuisi!

hmm.. monesti tälläkin palstalla huomaa erittäin selkeästi sen asenteen, että alkoholi kuuluu elämään.. mm. "Olin kerran häissä, joissa ei tarjottu alkoholia. En olisi mennyt, jos olisin tiennyt, että siellä ei ole viinaa."

Eihän se niin ole!

Minä olin perjantaina firman juhlissa jossa alkoholi näytteli suurinta osaa illasta. Itse olin liikkeellä autolla kuten aina eli en juo. Ei minua lähimmät työkaverit pidä mitenkään outona, mutta he ovatkin tottuneet tuohon. Monilta saan ihmettelyä osakseni ja täytyy kyllä sanoa, ettei tuon tyyliset juhlat muutenkaan oikein kiinnosta.

Olispa firmalla alkoholittomia juhlia. Olen varma, että hauskempaa on ilman viinaa. Silloin pitää aidosti uskaltaa päästä se "hullu"minä valloilleen. Monella ei vaan kantti kestä sitä.. tuolla hullulla minällä en tarkoita mitään örvellystä kuten kännispäissään moni tekee enkä työkavereiden iskemistä ja heidän kanssa puolisonsa pettämistä vaan ihan sellaista hervotonta hauskanpitoa mikä tekee aina yhtä hyvää.

Yhteistyössä