Kannatteko vaihtovaatteet yms. päiväkodin ja kodin välillä joka päivä vai miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Meidän pienempi lapsista aloittaa ensi viikolla päiväkodissa (juu, ja vanhempi ON ollut osapäivähoidossa jo pidemmän aikaa, mutta siitä en kaipaa mielipiteitä!) ja nyt olenkin pohtinut miten hoitaa helpoiten tuo varavaatehässäkkä.

Elikkäs vanhemman lapsen kanssa olen tehnyt niin, että päiväkodissa on koko ajan varavaatepussi valmiina ja jos sieltä jotain on päivän aikana käytetty (hyvin harvoin on), niin seuraavana hoitopäivänä vien (tai lähinnä mies vie) sitten uuden puhtaan samanmoisen vaatteen tilalle. Toimii ihan ok, kun on vain yhden lapsen vaatteet muistettavana.

Mutta mites kahden kanssa... Olisko kuitenkin helpompi roudata koko arsenaalia edestakaisin kodin ja päiväkodin väliä, jotta voisi aina tarkistaa kotona mitä laukusta puuttuu yms.

Mileipiteitä, kokemuksia!

No just. Tottakai toimii kahden lapsen kanssa ihan samalla tavalla. Meillä on kahden lapsen varavaatteet lokerossa päiväkodissa ja lisäksi reppu. Jos tulee pyykkiä, pakkaan sen reppuun ja tuon kotiin. Kotona pakkaan heti samantien reppuun vastaavan puhtaan vaatteen ja reppu jää eteiseen odottamaan seuraavaa aamua. Näin yksinkertaista ja jos pyykkiä tulee paljon, niin voithan aluksi viedä vaikka pari varapaitaa tms, että sitten ainakin jotain on pukea, jos et ole muistanut puhdasta heti viedä.

Meillä kulkee vaihtovaatteet ees takaisin tarha repussa päivittäin! Minusta se kätevin tapa. Lisään/vaihdan esim. varakäsineet sinne sään mukaan eikä ole sitten kaikki loppupelissä tarhassa tai kotona...

Meillä parivuotiaalla lapsella perusvaihtovaatesetti lokerossa (paita, housut, sukat). On vuoden aikana ollut ehkä pari kertaa pyykkipussi odottamassa. Mulla ongelmana lähinnä muistaa tsekata, että ei ole vaihtovaatteet ihan kittanoita, kun ei niille juuri kiertoa tule. Meidän pk:ssa ei ihan pienistä ruokatahroista välitetä, eli vaihtoon menevät jos ovat oikeasti likaisia.

silloin kun oli kaksi hoidossa niin vien vaihtovaatetta aina tarvittaessa, meijän päiväkodissa (ja pph:kin) laittoivat aina likaiset/märät vaatteet muovipussiin jonka sitten kiikutin kotiin pesuun. Reppu oli siellä viikonloputkin. Tosin mä pidän aina ns tupla vaihtovaatteet joten jos jää viemättä niin ei oo iso paniikki kun yhdet on vielä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No just. Tottakai toimii kahden lapsen kanssa ihan samalla tavalla. Meillä on kahden lapsen varavaatteet lokerossa päiväkodissa ja lisäksi reppu. Jos tulee pyykkiä, pakkaan sen reppuun ja tuon kotiin. Kotona pakkaan heti samantien reppuun vastaavan puhtaan vaatteen ja reppu jää eteiseen odottamaan seuraavaa aamua. Näin yksinkertaista ja jos pyykkiä tulee paljon, niin voithan aluksi viedä vaikka pari varapaitaa tms, että sitten ainakin jotain on pukea, jos et ole muistanut puhdasta heti viedä.

Nyt tosiaan olen tehnyt tuon "pakkaan saman tien", mutta pelkään pahoin että melkoinen hulapaloo tulee olemaan nuo meidän kotiintulot tästä eteenpäin... Siksi mietin, että jos en heti kykene muista tuota tehdä, niin... No, äh... turhan ongelman olen tainnut taas tässäkin asiassa kehittää...

Yhteistyössä