kannattaisko kokeilla kuukuppia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mioijmio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mioijmio

Vieras
mulla on melko runsaat ja kivuliaat menkat.. käytän aina tampoonia kun siteistä tulee yli.. mutta mulla tulee usein pää kipeäksi kun olen käyttänyt tampoonia muutaman tunnin, sitten kun otan sen pois ja vaihdan siteen niin pääkipu lakkaa.. joskus tulee myös vähän lämpöä joka laskee kun otan tamponin pois... haluaisin kokeilla tollasta kuukuppia, mistä sen sais halvimmalla? onko se hyvä?

luin jostain nyt jotain testituloksia :D mullon tosi pienet paikat.. lapset on syntyny sektiolla ja lääkärikin sanoi, että mulla on hurjan pienet paikat ja ne hakee aina jotkut minivälineet mitä käyttäävät teineillä.. et oisko se pieni kuitenkin ja sit vaan tyhjentäs useemmin?

Vaikka mulla onkin runsaasti vuotoa, pieni riittää silti. Oikea kuppi löytyy kokeilemalla eri merkkejä, mutta kalliiksihan se tulee... Ekan kuppini ostin äitiystarvikeliikkeestä, jossa osattiin neuvoa asiantuntevasti. Sen jälkeen olen kokeillut muita merkkejä ja kokoja, mutta kyllä tuo eka on edelleen paras. :)

Suosittelen todellakin!
Minä käytän sidettä kupin lisäksi, sillä minulla vuodot ovat erittäin runsaita (tyhjennän kupin noin 30-60 min välein kovimpaan vuotoaikaan).
Tamponin käyttö tulisi minulle kalliiksi, kupilla olen säästänyt jo vaikka kuinka paljon.

Minulla (synnyttämätön alle 30v) on käytössä Luneten pienempi kuppi.

En muista enää mistä tilasin. Tilasin kuitenkin pienemmän, kun olin synnyttämätön ja joku ikärajakin siinä oli. Kuppi ei kuitenkaan "pitänyt" ja sen sai kerran vaihtaa toiseen kokoon ilmaiseksi. Vaihdoin sitten isompaan. Yllättäen käytössä tulikin 1v4kk tauko. Nyt taas olen käyttänyt yli puolivuotta ja nyt se alkaa toimia niin kuin pitää. Ei kannata heti luovuttaa vaan jatkaa kokeilua. On se vaan niin paljon huolettomampi.

mulla on melko runsaat ja kivuliaat menkat.. käytän aina tampoonia kun siteistä tulee yli.. mutta mulla tulee usein pää kipeäksi kun olen käyttänyt tampoonia muutaman tunnin, sitten kun otan sen pois ja vaihdan siteen niin pääkipu lakkaa.. joskus tulee myös vähän lämpöä joka laskee kun otan tamponin pois... haluaisin kokeilla tollasta kuukuppia, mistä sen sais halvimmalla? onko se hyvä?

Apteekista tai netistä tilaamalla saa.
Ja on hyvä.

Itse käytän tamponia vain silloin kun tiedän, että vietän aikaa sellaisissa paikoissa missä ei ole "kunnon" vessoja eli mahdollisuuksia kupin pesuun. Moiset tilanteet tosin nykyään aika harvinaisia.

lunette käytössä mutta toimii vain yöllä. Päiväs aikaan ei pysy ylhäällä vaan valuu liian alas. Joudun koko ajan nosteleen lapsia.

Yöllä paras vaihtoehto. Saan nukkua yöt kunnolla.

Mulla on myös lunette se isompi koko eli synnyttäneelle, onko jollain kokemusta mikä pysyisi eli ilmeisesti saisi olla suultaan leveämpi, mulla kans valuu alaspäin päivällä, yöllä hyvä?

Yhteistyössä