Kannattaisiko ostaa velliä varmuuden vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyttö 1v2kk menossa ekaa kertaa hoitoon ja on yhden yön anopilla. Tyttö syö vähän kehnosti, vaihtelevasti, kiinteitä ja rintamaito on sitä suurinta herkkua.

No sitä ei anopilla ole. Uskon, että tyttö syö ihan kivasti siellä, kun ei muuta ole tarjolla ja tavallisesta kaupan maidosta tykkää kyllä, kun saa nokkamukista juoda.

Mutta pitäisikö ostaa velliä varmuuden vuoksi, että voi juoda sitä nokkamukista jos kiinteitä muuten meneekin huonosti jostain syystä. Mahtaako huolia, kun ei ole ikinä saanut korviketta eikä velliä.

Alkuperäinen kirjoittaja siis mitä:
Miksi ihmeessä noin isolle lapselle velliä? Varsinkin, jos ei ole koskaan sellaista ennen saanut. eikö hän syö vielä normaalia ruokaa?

Siis luitko mitään muuta kuin otsikon? Minä selitin kyllä avauksessani miksi ajattelin velliä.

Vääntää vielä:

Eli JOS käykin niin, että tyttö syö tosi huonosti anopilla kiinteitä niin saisi sitten vellistä edes vähn tuhdimpaa kuin pelkkä nokkamukista juotu tavallinen maito.

Ja kyllä - hän syö normaalia ruokaa, mutta jos osaat lukea niin tuossa luke että hän syö niitä vielä vähän huonosti, koska rintamaito on hänelle se nro 1.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pumppaa rintamaitoa mukaan?

Mulla tulee pumppaamalla tosi huonosti sitä enkä tuon ajan takia viitsisi alkaa siihen hommaan. Ja sen lämmitys ja muut tuottaisi anopille sitten ihan turhaa vaivaa. Uskon tosiaan, että hoidossa sujuu ihan hyvin, kun ne tissit ei ole tarjollakaan. Taidan ostaa tuota velliä varmuudeksi.

No jos nyt välttämättä haluat antaa isolle lapselle 4 kk vauvoille tarkoitettuja maustettuja korvikkeita, niin testaa sitten ainakin etukäteen kelpaako. Ei lapsi itseään ruuan vieressä nälkään tapa. Voi olla ihan hyväkin, jos ei ole tarjolla muuta kuin normaalia ruokaa, niin oppii syömään paremmin. Tuon ikäinen kun tarvitsee jo muutakin kuin pääasiassa rintamaitoa...

No jos nyt välttämättä haluat antaa isolle lapselle 4 kk vauvoille tarkoitettuja maustettuja korvikkeita, niin testaa sitten ainakin etukäteen kelpaako. Ei lapsi itseään ruuan vieressä nälkään tapa. Voi olla ihan hyväkin, jos ei ole tarjolla muuta kuin normaalia ruokaa, niin oppii syömään paremmin. Tuon ikäinen kun tarvitsee jo muutakin kuin pääasiassa rintamaitoa...

Joo se olisi ihan kauheaa jos se yhtenä päivänä joisi korviketta. :D

Ja enköhän minä tiedä mitä minun lapseni tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo se olisi ihan kauheaa jos se yhtenä päivänä joisi korviketta. :D

Ja ne on muuten ALKAEN 4kk. Tyttö söi eilenkin alkaen 5-6kk ikäiselle tarkoitetun lihasosepurkin. Kauheeta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kaikella kunnioituksella, miksi sinä täällä sitten tätä kyselet?

Viittasin tuohon rintamaitoon siis.

Ja sori kun kirjoitin keskustelupalstalle. Kysyin kuitenkin vellistä, en siitä että paljonko lapseni tarvitsee rintamaitoa.

Yhteistyössä