Kannattaisiko naapurin laulamisesta valittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uneton aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uneton aapee

Vieras
Naapuri laulaa aina päivisin. Ihan hyvin laulaa, ei se sinänsä ole kärsimystä. Mutta teen yötyötä enkä saa nukuttua kun se laulaminen ja musiikki kuuluu niin selvästi.

Olen kysynyt naapurilta voisiko laulaa iltaisin, muttei kuulemma voi koska ei ole iltaisin yleensä kotona.

Voiko/kannattaako laulamisesta valittaa eteenpäin, esim. isännöitsijälle?

tää on näitä kinkkisiä tilanteita. periaatteessa se saa laulaa kotonaan päivällä,meillä naapuri pimputtelee jotain pianoa päivisin.miestä se haittaa joskus jos on ollu yön töissä mut..toisaalta kuulu meiltäkin varmasti kaikenlaisia ääniä joista kukaan ei valita. suosittelen mielummin korvatulppia.

Ei oo todellista, mistä näitä oikein sikiää? Mitäs teet yötyötä, jos et kestä ihan normaaleja elämisen ääniä, joita mikään tai kukaan ei voi kieltää. Muuta muualle tai ala tekemään päivätyötä.Tai kestä.

Ei todellakaan voi valittaa, kuten joku jo sanoikin...niin hanki korvatulpat ja jos niistäkään ei ole apua, niin etsi sinä muu paikka jossa nukkua jo olet niin herkkä-uninen.

Korvatulpat vaan!

Tuli mieleen ajat, kun luin yo-kirjoituksiin ja meidän yläkerrassa asui oopperalaulaja, joka harjoitteli asunnossaan aina päivisin. Mulla meinas hermoille vähän käydä, mut minkäs teet :cool:

Ote meidän järjestyssäännöistä: "Osakkeenomistajan on huolehdittava, että hänen hallitsemassaan huoneistossa noudatetaan järjestystä ja hyviä tapoja. Huoneistossa ei saa viettää naapureita häiritsevää elämää. Häiritsevää on laulu ja soitto sekä äänekäs radion, tv:n ja stereon kuuntelu sekä äänekäs puhe, huonekalujen siirtely ja varsinkin puupohjakenkien käyttö huoneissa ja porraskäytävissä."

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ote meidän järjestyssäännöistä: "Osakkeenomistajan on huolehdittava, että hänen hallitsemassaan huoneistossa noudatetaan järjestystä ja hyviä tapoja. Huoneistossa ei saa viettää naapureita häiritsevää elämää. Häiritsevää on laulu ja soitto sekä äänekäs radion, tv:n ja stereon kuuntelu sekä äänekäs puhe, huonekalujen siirtely ja varsinkin puupohjakenkien käyttö huoneissa ja porraskäytävissä."

Onneksi mä en asu teidän talonyhtiössä...

kukahan noita oikeesti kykenee noudattaa. meidän naapurin mummo katsoo telkkaa(kauniit ja rohkeat) todella kovalla,alakerrassa puhuvat toisillee-kuulen joka sanan,jopa sen kun mies siellä aivastelee. korkkareilla itse kukin kipsuttelee portaikossa. mut minua ei haittaa,en ois kerrostaloon muuttanu jos haittais. kyllä varmasti meiltäkin kuuluu minun syömään huutelut,tytön musiikin kuuntelu jne jne.

Aika äärimmäiset järjestyssäännöt teidän yhtiössä. Ei mikään yleinen normi tuo. Siis ettei päiväsaikaankaan saa laulaa, soittaa jne.

Meidän järjestyssäännöissä sanotaan että kaikenlainen häiritsevä ääni on kielletty hiljaisuuden, eli klo 22 jälkeen. Eli päiväsaikaan saa laulaa ja soittaa, katsoa telkkua kovalla tms.

Ei ole todellakaan yleistä että on noin jyrkät säännöt.

Yhteistyössä