Kannattaako venähtänyttä nilkkaa näyttää lääkärille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mrs. H.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mrs. H.

Vieras
Taitoin nilkkani viime yönä sillä seurauksella, että se on nyt kipeä ja turvonnut. Ei siellä varmaan mikään rikki ole, koska pystyn varaamaan painoa sen verran että pystyssä pysyn. Nivelsiteet varmaan vaan venähtäneet.

Joskus vuosia sitten kävi vastaava venähdys ja kävelin kaksi viikkoa kepeillä. Muistan silloin vain lääkärin olleen sitä mieltä, että ilmankin pärjää.

Eli mitä mieltä olette, kärsinkö täällä kotona vaan side jalassa? Nauraako ne mut pihalle jos menen näyttämään tätä jalkaa. Ehkä ne sanoo vaan että älä kävele. Mutta kuinkas mä muka olen sen oletetun kaks viikkoa kävelemättä.

Tarvitsee, jos haluat kuulla lääkäriltä, että nilkkasi on venähtänyt.
[Oletetaan, että olet varma, että nilkkasin tosiaankin on "vain" venähtänyt].
Jos tiedät tämän kertomatta, niin eipä se lääkäri voi tehdä asialle mitään. Hoito ohjeet löydät vaikka netistä.

Alkuperäinen kirjoittaja no en:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja no en:
Jos ois murtunu, et sä sille painoa pystyis varaamaan ja tasan tuntisit sen myös.

Mä oon nähnyt moniakin murtuneella jalalla käveleviä...

Tainneet olla pikkasen yksinkertasia tyyppejä....

No ei ne kyllä sellaisilta vaikuttaneet. Murtumia on monenlaisia, ihmisillä on erilaisia kipukynnyksiä, ja sitä rataa.

Minun korviini se, että väitetään ettei murtuneella jalalla voi kävellä ja että murtuman tuntisi itse, kuulostaa hupaisalle.

Yhteistyössä