Kannattaako työhakemukseen laittaa työkokemusta muilta aloilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen siis 22-vuotias opiskelija ja teen työhakemusta. Minulla on vain vähänlaisesti työkokemusta omalta alaltani. Mietin nyt, että laitanko myös muut työkokemukseni CV:hen vai en?

Muuta työkokemusta on paljon. Olen tehnyt esim. kesätöitä 13-vuotiaasta asti. Mihin vedän rajan? Mitä kerron, mitä en? Kerronko esim. 18-vuotiaasta alkaen tekemäni työt, vai ainoastaan oman alan työkokemuksen?

Apuva.

Kyllä CV:n laitetaan ihan kaikki. Te ihan kunnollinen cv niin ei tarvi enää uutta koskaan tehdäkään, kun päivität vanhaa. Näkeepä työnantaja, että oot hommia paiskinut ja haluat töitä todella.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Kyllä CV:n laitetaan ihan kaikki. Te ihan kunnollinen cv niin ei tarvi enää uutta koskaan tehdäkään, kun päivität vanhaa. Näkeepä työnantaja, että oot hommia paiskinut ja haluat töitä todella.

Olenkin jo itse asiassa tehnyt kerran, nyt vain aloin pohtia, että onko noloa, jos siellä CV:ssä lukee kaikki teininä tehdyt kesätyöt, jotka eivät mitenkään liity tähän alaan... Harkitsen siis niiden tietojen poistamista. Toisaalta, ehkä siitä ei mitään haittaa ole, että työnantaja näkee minun olleen ahkera.

Mulle eräs työhaastattelija (siis paikan pomo) sanoi jotenkin näin että "eipä tuota työtä täällä tarvita." Kun olin maininnut CVssä erään työpaikan mikä ei ollut lähelläkään hakemaani. Oikein veemäisesti vielä sanoi sen..argh. Yritin siinä sitten sönkätä että laitoin sen siksi että olen töitä tehnyt...

Sä voit rytmittää sitä hakemustasi järkevän näköiseksi riippuen siitä mitä olet tehnyt. Saman firman keikat esim yhdellä rivillä, jne.

22veellä suosittelen ihan kaiken laittamista näkyviin. Kun on selvästi kokemusta joltain alalta, ei niillä kesätöillä toki enää ole merkitystä ja itse en ehkä niitä laita sinne. Mutta CV:ssä on tarkoitus näkyä aukoton työhistoria.