Kannattaako tehdä kakku tänään vai huomenna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Kun sen tarvitsee lauantaina. Kyseessä siis normaalikakku, jonka kostutan, laitan väliin, jotain... En tiedä vielä mitä. :O Ja laitan päälle marsipaanikuorrutteen. Laitanko siis milloin kuorrutteen kakun päälle?

Sit, mikähän täyte olis hyvä?

Ja vielä yks, millä saa marsipaaniin kiinni helmiä ja kaikkia koristeita?

leipoisin tänään pohjan,huomenna täyttäisin ja la. päällystäisin.
täytteeksi laittaisin paksua vaniljakiisseliä (seassa kermavaahtoa) + vadelma- tai jotain muuta hilloa.
googlaa prinsessa-kakku.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Kun sen tarvitsee lauantaina. Kyseessä siis normaalikakku, jonka kostutan, laitan väliin, jotain... En tiedä vielä mitä. :O Ja laitan päälle marsipaanikuorrutteen. Laitanko siis milloin kuorrutteen kakun päälle?

Mä olen tehnyt kakun muuten valmiiks ed.iltana mut marsipaanin ja koristeet vasta samana päivänä koska marsipaani alkaa hikoilemaan ainakin jos on kermakakku
..
Helmet yms olen laittanut ihan kostuttamalla marsipaanin pintaa ja painelemalla,
sokeritahmallakin ne saa toki kiinni (samalla jota käytetään esim. piparitalossa )
..mä en kyl olekaan alan ammattilainen :D

Tekisin samoin kuin edellinen vastaaja. Tänään pohja, huomenna täyte ja juuri ennen juhlia kuorrutus ja koristelu.

Mä tykkään mousseista, esim. vadelma-valkosuklaamousse on ihanaa kakun välissä.

mä olen laittanut kakun väliin esim. suklaamoussen toiseen kerrokseen,
ja toiseen tehnyt rahkan (maitorahkaa,kermaa,banaania..tai banaanin voi korvata esim. vadelmilla tms. )

Kiitos vastauksista!

Vielä sellanen kysymys, että voinko tehdä hello kitty koristeen kakun pintaan sokerimassalla, vai teenkö sen jollain muulla?? Koska ärsyttää, että marsipaani, jota minulla on, ei ole puhtaanvalkoista, vaan luonnonvalkoista. Sokerimassa olis puhtaan valkoista. Vai kovettuuko sokerimassa niin pian, että sitä ei saa sitten leikattua? Millainen sokerimassan ohje olisi hyvä, mikäli sillä voi tehdä. Onko muita vaihtoehtoja tehdä tuo hello kitty kuin marsipaani tai sokerimassa???

Alkuperäinen kirjoittaja touhukas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Mä olen tehnyt kakun muuten valmiiks ed.iltana mut marsipaanin ja koristeet vasta samana päivänä koska marsipaani alkaa hikoilemaan ainakin jos on kermakakku
..
Helmet yms olen laittanut ihan kostuttamalla marsipaanin pintaa ja painelemalla,
sokeritahmallakin ne saa toki kiinni (samalla jota käytetään esim. piparitalossa )
..mä en kyl olekaan alan ammattilainen :D

peesit näille! edellisenä iltana kakku, kostutus ja täytteet ja aamulla päällinen ja koristeet!

Uusimmat

Yhteistyössä