Kannattaako tällaisia housuja ostaa ihan vastasyntyneelle?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
http://files.hm.com/media/products/865/DXL865_76709_66019_34_1574.jpg

Pienin koko on 62, ni ajattelin, että kannattaako noi ostaa jo vastasyntyneelle vai sitten vasta hiukan myöhemmin isommalle vauvalle?

Ja toinen kysymys: Kauanko teillä meni koko 56, ennen kuin siirryitte kokoon 62?
 
vieras
Kyllä mä olen tykännyt käyttää vauvalla tollaisia housuja. Ja melkeenpä joka koossa olen myös niitä ostellut. :D
56 koko meni vain n. pari viikkoa, joten enemmän ostaisin 62-> koon vaatteita. :)
 
zzz
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://files.hm.com/media/products/865/DXL865_76709_66019_34_1574.jpg

Pienin koko on 62, ni ajattelin, että kannattaako noi ostaa jo vastasyntyneelle vai sitten vasta hiukan myöhemmin isommalle vauvalle?

Ja toinen kysymys: Kauanko teillä meni koko 56, ennen kuin siirryitte kokoon 62?
vastasyntyneelle menee n. ensimmäiset 4-6 viikkoa koko 56, sitten 62. mutta kokemukseni mukaan noin pienelle terälliset puolipotkuhousut ovat kätevimmät. sitten 68 cm koossa voi jo tuollaiset housut laittaa
 
vieras
Minun vauva on suht lyhyt ikäisekseen joten hänellä meni pitkään nuo 56cm vaatteet. Vauva on nyt n.4kk ja käyttää kokoa 62cm. Kyllähän noita housuja voi käyttää vaikka vastasyntyneelläkin :) Mutta lapset on aina hieman erikoisia ja mallisia ja siksi on vaikea arvata miten sinun vauvalle mikäkin koko menee.
 
vieras
Mä tykkään paljon enemmän tuollaisista housuista kuin esim. potkareista, joissa vauvan jalat on koko ajan sykkyrällä jossain ihan muualla kuin lahkeissa (näin ainakin meillä..) Juuri tuollaisia ja sellaisia kärjellisiä puolipotkareita olen nyt varannut uudelle tulokkaalle, en yksiäkään potkareita.
 
hipsis
meillä meni 50 cm -> 1 kk
56 cm -> 2vk - 2,5 kk
62 cm -> 2 kk - 6 kk

tollasia kyllä meillä oli mutta en tykänny ku ne oli niin tönköt tosta taskujen kohdalta mut viime talvena olikin vähä eri malli. KappAhlin gollegehousuja pidettiin hirveästi.
Ja joku sano et terälliset ois kätevämmät, mut mä ainaki pidin tollasia just vaikka sukkisten päällä. Emmä viittiny ihmisten ilmoille lähteä niin että vauva on "aluhousuissa".
Ja velourhousut on kans hyvät, pehmeet ja mukavat. Esim. lindexistä löytyy vaikka mitä.
 
Mäkin olen käyttänyt tuollaisia ihan vastasyntyneestä asti (no niin paljon kun tän kesän helteillä housuja ollenkaan pitänyt :D). Potkareita olen käyttänyt muutaman kerran, puolipotkareita on ollenkaan. Meidän poika on ens viikolla 3 kk ja jotkut 56 housut menee ja jotkut 62 ja jotkut jopa 68. Riippuu ihan ostopaikasta ja vaatteesta.
 
vieras
Nuo housut ovat aivan huiput konttaavalla ja taaperolla. 74cm->

Itse suosin pikkuvauvalla bodyä ja puolipotkuhousuja siihen saakka että alkaa konttaamaan. Sen jälkeen sukkiksia, collegehousuja yms.

Meillä vauvat 4-kiloisia. 50cm meni alle viikon, 56cm pari viikkoa, 62cm jonkin aikaa, mutta (varsinkin pitkäselkäiselle kestopyllyioselle kakkoselle) 68cm tuli peliin hyvin aikaisessa vaiheessa (pian ristiäisten jälkeen).
 
MintunKukka
Minusta nuo on just hyviä perushousuja.
Ja meille ei ole kenellekkään mahtunu 50 vaatteet lainkaan et vähintään pitää olla 56 ja nekään ei ole menny ku pari viikkoa.
 
gedde
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Meillä on noita hennesin housuja ihan pienelläkin käytössä. Juuri nuo housut vaan ovat tosi pientä mallia olleet meillä kaikki, eli kannattaa ottaa yhtä kokoa isommat.
peesi, pesun jälkeen oli tosi pienet (pesin 60 asteessa)
 
mönkijä
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Tottakai. Inhoan potkareita ja ei ne puolipotkaritkaan ole hirveän hyviä.

56cm meni viikon pari. Vauva syntyessään 54cm. 50senttisiin ei olisi mahtunutkaan.
Mä taas rakastan potkareita. Minusta niissä vauvat näyttääkin vauvoilta ;)
 
mintunkukka
Alkuperäinen kirjoittaja gedde:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Meillä on noita hennesin housuja ihan pienelläkin käytössä. Juuri nuo housut vaan ovat tosi pientä mallia olleet meillä kaikki, eli kannattaa ottaa yhtä kokoa isommat.
peesi, pesun jälkeen oli tosi pienet (pesin 60 asteessa)
Saatikka jos käyttää rumpua.
 
gedde
Alkuperäinen kirjoittaja mintunkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja gedde:
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Meillä on noita hennesin housuja ihan pienelläkin käytössä. Juuri nuo housut vaan ovat tosi pientä mallia olleet meillä kaikki, eli kannattaa ottaa yhtä kokoa isommat.
peesi, pesun jälkeen oli tosi pienet (pesin 60 asteessa)
Saatikka jos käyttää rumpua.
näinpä..
viime talven mallistossa noissa housuissa oli "vuoritetut" nuo taskut eli oli yhdessä kohti 4 kerrosta gollegekangasta päällekäin ja sit ku ne ois ollu melkee heti sopivat niin en viittiny vauvalle sellasia tönkköjä pukea ja myin eteenpäin. Mut nythän niissä ei oo vuorta taskussa. ilmeisesti..
 

Yhteistyössä