Kannattaako suuttua, ottaa asia puheeksi?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Sain eilen kuulla etten ollut päässyt hakemaani kouluun. Tämä oli jonkinlainen järkytys sillä olen työtön ja kovasti toivonut pääseväni opiskelemaan. Olen tällä hetkellä vierailemassa vanhempieni luona pidemmän aikaa ja yhteyttä pidämme kumppanini kanssa puhelimitse ja sähköpostilla/tekstareilla.

Eilen uutisen kuultuani olin niin masentunut ja itkuinen että kirjoitin miehelle facebookin kautta pitkän viestin jossa totesin että on ihan tosi paha mieli, kävin läpi koulujuttuja ja pohdin mitä nyt.

Kohtahan alkavat täydennyshaut ja mainitsin että kenties minun pitää harkita vakavasti myös hakemista toiselle paikkakunnalle eikä pelkästään Helsinkiin jossa nyt asumme. Tämä mahdolinen muuttoni toiselle paikkakunnalle luonnollisesti myös vaikuttaisi häneen ja suhteeseemme, kaipasin häneltä mielipidettä asiaan ja tietenkin myös lohdutusta kun itku kurkussa kirjoitin enkä viitsinyt puhelimeen tarttua juuri sen takia.

Tämä tapahtui siis päivä sitten enkä ole vieläkään saanut häneltä mitään vastausta. Viestini hän on kuitenkin lukenut jo todennäköisesti eilen sillä näen hänet paikallaolevana vihreänä täplänä facebookin listassa. Viettää parhaillaankin aikaa fb:n maailmassa mutta ei ole minulle vastannut.

Kuvitelkaa jos teidän suhteessanne olisi tällainen tilanne. Miten itse olisit toiminut jos olisit saanut itkua pursuavan, masentuneen viestin? Itse olisin ainakin vastannut heti sen nähtyäni. Jopa jos olisi tilanne että en välittäisi toisen murheesta pisteen vertaa, katsoisin että asia vaikuttaisi myös minuun jos kumppanini on pakotettu harkitsemaan muuttoa toispaikkakunnalle ja sanoisin mielipiteeni. Toiselle paikkakunnalle muutosta on muuten keskusteltu aikaisemmin alustavasti eli ei pitäisi olla hänelle mikään shokki. Mutta tämä, ihan sama näköjään. Jep, olen aika loukkaantunut. Olenko turhaan? Olisi mielenkiintoista saada ulkopuolisen mielipide.

kyynel
Voihan olla, että miehesi tarvitsee aikaa miettiäkseen asiaa ja mitä vastaa...

Mutta kyllä itsekkin vastaisin heti kun mahdollista, edes lohduttaisin jotenkin ja sanoisin että mietitään niitä koulujuttuja sitten kun nähdään tms...

olet loukkaantunut turhaan
Miten itse olisit toiminut saatuasi viestin että mahdollisesti miehesi lähtee toiselle paikkakunnalle ja se vaikuttaa suhteeseenne kysymättä sinulta ensin mitään koko asiasta?
Varsinkin kun sen kirjottaa naamakirjaan julkisesti koko kansan luettavaksi.
Minä miehenä loukkaantuisin siitä tavasta ilmoittaa asia.

Ap
ON ihan varmasti lukenut viestini. Sehän tässä on pointti että on sen lukenut jo eilen ja on lähes kokoajan kirjautuneena paikkaan josta voisi minulle vastata, edes parilla myötätuntoisella sanalla. Tämä mies kyllä välittömästi lukee hänelle lähetetyt viestit ja muutkin fb:n kautta tulleet ilmoitukset, sen verran häntä tunnen ja sehän tässä satuttaakin. Ja koska kerran jo tietää hätäni ja ongelmani eikä selvästikään ole niistä kiinnostunut niin miksi minä uudelleen häneen roikkuisin ja tivaisin miksei ole vastannut. Haluan minäkin jokun itsekunnioituksen säilyttää.

Ap
En missään nimessä ole kirjoittanut sitä facebookiin koko kansan luettavaksi! Missä niin lukee! :O Johan se olisi kauheaa.

Lähetin siis MIEHELLE viestin, kirjeen. Ei niitä kukaan muu pääse lukemaan ellei ole joku hakkeri? Ja muutosta toiselle paikkaunnalle on keskusteltu aikaisemmin ja hänelle se on ollut ok. Mikään ei siis ole tullut yllätyksenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
ON ihan varmasti lukenut viestini. Sehän tässä on pointti että on sen lukenut jo eilen ja on lähes kokoajan kirjautuneena paikkaan josta voisi minulle vastata, edes parilla myötätuntoisella sanalla. Tämä mies kyllä välittömästi lukee hänelle lähetetyt viestit ja muutkin fb:n kautta tulleet ilmoitukset, sen verran häntä tunnen ja sehän tässä satuttaakin. Ja koska kerran jo tietää hätäni ja ongelmani eikä selvästikään ole niistä kiinnostunut niin miksi minä uudelleen häneen roikkuisin ja tivaisin miksei ole vastannut. Haluan minäkin jokun itsekunnioituksen säilyttää.
Reilu jätkä! Jos olisit fiksumpi kuin minä, unohtaisit koko tyypin ja hankkisit oman elämän siellä jossain muualla, mihin menisit opiskeleen tms.

Humps
Minä en luottaisi fb:n viestin välitykseen. Vaan kysy vielä vaikka seinällä tai chatissa, että onko viestin vastaanottanut. Monta viestiä on minulla ja kavereilla mennyt hukkaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ennen oli oikeita ongelmia... nykyään on FB.
Lisäys vielä, ennen tällaisista asioista puhuttiin kasvokkain eikä jonkun FB:n, chatin tai tekstiviestin kautta... argh

Niinpä, harva enää osaa kasvokkain asiansa esittää.
Itse en oikein tiedä itkisinkö vai nauraisinko kun seurailee näitä FB-kansan ongelmia tyyliin:

*pitääkö anoppi otta FB-kaveriksi
*pitääkö pomo ottaa FB-kaveriksi
*pitääkä kaupan kassaneiti ottaa FB-kaveriksi
*pitääkö lapsuuden koulukiusaaja ottaa FB-kaveriksi

ja

*miksi joku lapsuuden koulukaveri lähettelee miehelle sydänviestejä FB:n kautta
*miksi kaverin mies ei ole ottanut kaveria FB-kaverikseen, meneekö niillä huonosti
*FB:n tilapäivityksestä todetaan kaverin eronneen... tosi tyylikästä

Ap
No ennen me lähetettiin toisillemme sähköpostia. Ennen fb:tä. Tuossa fb:ssä on vain sellainen toiminto että siinä sattuu näkemään että on ko. viestimeen kirjautuneena toisinkuin sähköpostissa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No ennen me lähetettiin toisillemme sähköpostia. Ennen fb:tä. Tuossa fb:ssä on vain sellainen toiminto että siinä sattuu näkemään että on ko. viestimeen kirjautuneena toisinkuin sähköpostissa.
Miksi et soita?

Jaa
No vissiin "koska kerran jo tietää hätäni ja ongelmani eikä selvästikään ole niistä kiinnostunut niin miksi minä uudelleen häneen roikkuisin ja tivaisin miksei ole vastannut. Haluan minäkin jokun itsekunnioituksen säilyttää."

En itsekään soittaisi. Mun mies on myös sellainen tietokonepoitsu että lukee kaikki viestinsä välittömästi ja kirjautuu s-postiin ja fbhen varmaan 20krt päivässä ja jos sinne jotain laittaa, on se ihan sama jos soittaisi. Paitsi puhelimensa vaan on usein äänettömällä niin harvoin sitä siitä kiinni saa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
No vissiin "koska kerran jo tietää hätäni ja ongelmani eikä selvästikään ole niistä kiinnostunut niin miksi minä uudelleen häneen roikkuisin ja tivaisin miksei ole vastannut. Haluan minäkin jokun itsekunnioituksen säilyttää."

En itsekään soittaisi. Mun mies on myös sellainen tietokonepoitsu että lukee kaikki viestinsä välittömästi ja kirjautuu s-postiin ja fbhen varmaan 20krt päivässä ja jos sinne jotain laittaa, on se ihan sama jos soittaisi. Paitsi puhelimensa vaan on usein äänettömällä niin harvoin sitä siitä kiinni saa.
Wau, mikä suhde...

Yhteistyössä