Kannattaako saapua ilmoittamatta työpaikkaan sen jälkeen kun on ensin lähettänyt netissä sähköisen hakemuksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuori aikuinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuori aikuinen"

Vieras
Olen täyttänyt ja lähettänyt netissä valmiin hakemuksen yhteen paikkaan johon haetaan työntekijää. Kukaan ei ole sieltä soitellut enkä ole itsekään soitellut heille, mutta tuli mieleen että olisiko hyvä idea jos vain ilmoittamatta pöllähtäisin sinne CV:n ja muiden papereiden kanssa paikalle, kysyisin onko pomo paikalla ja sanoisin että "hei, olen etunimi sukunimi, huomasin netissä että etsitte tänne työntekijää, tässä minä olisin valmiina haastatteluun...." tms

?

Riippuu paikasta. Yleisesti ottaen yllätyskäynti ei ole hyvä, mutta jossain paikoin se voisi olla hyväkin ajatus. Jos vaikka olet hakenut torimyyjäksi, niin käynti olisi hyvä idea.

Ei.

Jos omassa työpaikassani noin toimisit, olisit automaattisesti ns. mustalla listalla.

Itse olen niin vanhanaikainen, että mielestäni paikalle mennään tapauksessasi vain kutsuttuna, ei muuten.

Ei, soita jos haluat tiedustella asiaasi. Ilmoittamatta pöllähtäminen tietää melkoisella varmuudella sitä, että paikka menee jollekki jolla on paremmat sosiaaliset taidot ja kyky noudattaa käyttäytymissääntöjä :kieh:

Ei. Monilla työpaikoilla on nykyään hirmu kiire, eikä ylimääräiset yllätykset ole tervetulleita. Tavoittelemasi henkilö ei välttämättä edes ole paikalla.

[QUOTE="nuori aikuinen";28960933]Olen täyttänyt ja lähettänyt netissä valmiin hakemuksen yhteen paikkaan johon haetaan työntekijää. Kukaan ei ole sieltä soitellut enkä ole itsekään soitellut heille, mutta tuli mieleen että olisiko hyvä idea jos vain ilmoittamatta pöllähtäisin sinne CV:n ja muiden papereiden kanssa paikalle, kysyisin onko pomo paikalla ja sanoisin että "hei, olen etunimi sukunimi, huomasin netissä että etsitte tänne työntekijää, tässä minä olisin valmiina haastatteluun...." tms

?[/QUOTE]

Kannattaa tehdä toi heti huomenaamulla. Maanantait on raskaita päiviä töissä, niin kun pöllähdät sinne paperinivaskasi kanssa yllättäen, niin on sitten porukoilla kahvihuoneessa hupia kun keskustelevat, mikä kylähullu täällä kävi maleksimassa.

NO EI TIETENKÄÄN minnekään marssita tuosta vain, johan sen sanoo jo järkikin.

SOITA SINNE ja kysy missä vaiheessa valintaprosessi on
Kyllä siellä puhelimessa sitten sanotaan.

Mutta jos haluat muita ilahduttaa, niin mene sinne, tulee sitten hiukan jutunjuurta kahvihuoneeseenkin

Mun juttusille pölähtää tollasia paikanhakijoita joskus. Mua ne ärsyttää, kun tulevat yleensä pahimpaan kiireeseen. Yhtäkään niistä en oo palkannut. Eli en suosittele :(

Uusimmat

Yhteistyössä