Kannattaako parin kuukauden töissäolo ennen uuden äitiysloman alkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietääkö joku?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietääkö joku?

Vieras
Jos hoitovapaa loppuu elokuussa ja uusi äitiysloma alkaa marraskuussa, niin kannattaako mennä muutamaksi kuukaudeksi töihin vai olisiko parempi pyytää hoitovapaalle jatkoa?

Onko töihin menosta jotain hyötyä esim. kertyvien lomien tai tukien suhteen? Hoitovapaata olisi siis vielä mahdollista jatkaa, koska esikoinen on alle kolme vuotias.

Saat joka tapauksessa saman päivärahan kuin esikoisesta. Kesälomat alkaa normaalisti kertyä äitiysloman alettua olit sitten välissä töissä tai et. Jos lapsen on tarkoitus mennä hoitoon tuon parin kuukauden työpätkän takia, niin onko se sen arvoista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saat joka tapauksessa saman päivärahan kuin esikoisesta. Kesälomat alkaa normaalisti kertyä äitiysloman alettua olit sitten välissä töissä tai et. Jos lapsen on tarkoitus mennä hoitoon tuon parin kuukauden työpätkän takia, niin onko se sen arvoista?

Mulla on erityislapsi, joka joutuu joka tapauksessa aloittamaan osittaisen päivähoidon syksyllä. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla on erityislapsi, joka joutuu joka tapauksessa aloittamaan osittaisen päivähoidon syksyllä. :(

Ok. Ei työnteolla mitään merkitystä ole tuossa välissä lomiin tai tukiin, mutta jos itse haluat mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ok. Ei työnteolla mitään merkitystä ole tuossa välissä lomiin tai tukiin, mutta jos itse haluat mennä.

Kiitoksia tiedosta! :)

Mä olin töissä muutaman kuukauden ennen äippälomaa ja esikko täytti 3v ennen laskettua aikaa. Ei merkannut mitään, vaan sain äippärahan edellisen verotuksen mukaan enkä viimesen puolen vuoden mukaan. 6kk jos ois saanu olla töissä, ois ollut hyötyä.
Vakkaripaikkaa ei oo, joten lomarahat tuli tilin yhteydessä.

Yhteistyössä