Kannattaako paksut ja pitkät hiukset leikata kerroksittain vai ei? Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon ainakin tosi tyytyväinen, että leikkautin! Ennen oli vaan sellainen tylsä suora roikkumalli, nyt tää kerroksittain leikattu on ihanan kevyt ja ilmava ja liikkuva tai miten sitä kuvailisi :) Mulla on leikattu sillä lailla "revitysti", ettei kerrokset erotu toisistaan kovin selvästi. Lyhimmät hiukset yltää ehkä leuan tasalle ja pisimmät lapaluihin.

Just itse kävin parturissa ja mulla on kyseisenlaiset hiukset. Leikattin ihan suoraan. Kampaaja kyllä kysy että leikataanko kerroksittain. Mutta mä pidän hiuksia aikapaljon ponihännällä tai saparoilla joten siinä syys että suorat latvat. Jos leikkaa kerroksittain niin sit vissiin joutuu vähän enemmän niitä laittamaan. Vai olenko väärässä? Itsellä ei aikaa (eikä haluja) ole hiusten kanssa puljaamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Just itse kävin parturissa ja mulla on kyseisenlaiset hiukset. Leikattin ihan suoraan. Kampaaja kyllä kysy että leikataanko kerroksittain. Mutta mä pidän hiuksia aikapaljon ponihännällä tai saparoilla joten siinä syys että suorat latvat. Jos leikkaa kerroksittain niin sit vissiin joutuu vähän enemmän niitä laittamaan. Vai olenko väärässä? Itsellä ei aikaa (eikä haluja) ole hiusten kanssa puljaamiseen.

Tätä mietin minäkin, että täytyykö niitä sitten koko ajan olla laittamassa. Minulla on tällä hetkellä vain latvoista kerrostettu. Tuo kerrostaminen on siinä mielessä hyvä, että se ehkä korostaisi hyvin paksuja hiuksia ja tulisi elävämmät ja raikkaammat hiukset.

Minä leikkautin juuri kerroksittain. Kivasti keveni ja ei mene takkuun enää yhtä helposti mutta kyllä tuo kampaaja vähän liikaa noita kerrosti, jäi vähän turhan vähän pitkää osaa jäljelle :ashamed:
Laitoin itse tuuhenoksia sineteillä niskaan ja nyt on vähän parempi. Nyt vaan ootellaan että kasvaisi vähän lisää enkä kyllä enää ikinä mene kampaajalle leikkaamaan hiuksia!

Haluaisin sellaiset kerrostukset, että mulla silti pysyisi hiukset yhtä paksuina ja ettei olisi liian lyhyet kun haluan saada kuitenkin kampauksia tehtyä. Pulmallista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tätä mietin minäkin, että täytyykö niitä sitten koko ajan olla laittamassa. Minulla on tällä hetkellä vain latvoista kerrostettu. Tuo kerrostaminen on siinä mielessä hyvä, että se ehkä korostaisi hyvin paksuja hiuksia ja tulisi elävämmät ja raikkaammat hiukset.

Ei mun ainakaan tarvitse laittaa hiuksiani sen enempää kuin ennenkään, ihan hyvin toimii laittamattakin. Mutta mun kerroksia ei leikattukaan ihan suoraan, ehkä se vaikuttaa. Tuli kyllä kivan näköinen kampaus, kun kampaaja käänsi latvoja ulospäin, tukka näytti ihan extrapaksulta :)

mulla paksut pitkät kerroksittain leikatut hiukset ja täytyy myöntää, etten turhan usein niitä laittele. Ei ole tarvis sen enempää kuin suoraan leikattuakaan laittaa. oikeastaan mulla tämä on helpompi malli, kun hiukset taipuu itellään nätisti hyvän leikkauksen johdosta.

Suihkutettavaa hoitoainetta käytän ja toisinaan harjaa... Siinä mun hiusten laittaminen.

Niin ja hiukset yltää kunnolla poninhännälle.

hiuksia voi kerrostaa enemmän ja vähemmän ja jos ei oikein itsekkään tiedä mitä haluaa suosittelen vähemmän. paras vaihtoehto on että etsit lehdistä kuvia unelma kutreista ja otat ne mukaan kampaajalle, ja sitten yhdessä katsotte mikä sopii juuri sinun hiuslaadulle ym.

Yhteistyössä