Kannattaako Nordean lainaturva ottaa, jos on kuitenkin henki- ja tapaturmavakuutus Ifillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peukkuliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peukkuliisa

Vieras
Ifin vakuutukset ovat pariturvana vuodessa vain reilut 300€ ja illan haettu Nordeasta as.lainaa ja kovin tyrkyttävät tuota lainaturvaa :| työttömyyden kohdatessa kuitenkin saataisiin ansiosidonnaista. Blaah.

Aika kalliitahan ne lainaturvavakuutukset on, joten syytä on harkita.

Joskus kumminkin paikallaan. Itse otin semmoisen, kun eron jälkeen jäin suht tyhjän päälle kahden lapsen yksinhuoltajaksi, ostin asunnon lainarahalla ja silloin tunsin kyllä että turvallisuutta lisäsi aika lailla se lainaturva.

Se lainaturva sitten loppui, kun muutaman vuoden kuluttua uusi kumppanini osti multa puolet asunnostani, ja maksoin lainani pois. Ihan mukavasti sieltä tuli rahaa takaisin.

Kun ostettiin uuden kumppanin kanssa omakotitalo ja siihen otettiin lainaa, ei otettu lainaturvaa.

niitä lainaturvia niin hanakasti kauppaa? Kyllä mun mielestä riittää hyvät henkivakuutukset, jotka korvaa hyvin (saa lainan maksettua ja vähän muutakin) kun viikatemies tulee.

me lopetettiin lainaturva kun otettiin puolet halvempi vakuutusyhtiöstä. Vakuutusyhtiön täti sanoi vielä että tapauksen sattuessa, lainaturvan rahat menee suoraan pankille lainan lyhennykseen, mutta vakuutusyhtiö maksaa rahan tilille mistä voi oman päätäntävallan nimissä pistää vaikka vain 95% lainan takaisinmaksuun... Joten, älä ota.

näin ajattelinkin, että vain rahastavat noilla ja pakkomyyvät. Kyllä kieltäydytään moisesta, kun käsittääkseni se ei ole pakollinen/lainan saamisen ehto? En ainakaan muista kuulleni niin.

mulla on molemmat. lainaturva maksaa korvauksen kun olen esim. työkyvytön tai jään työttömäksi. tätä ei henkivakuutus tee.

nyt 6 vk saikulla ja rahat tuli lainanlyhennyksiin

[QUOTE="kuikka";30713509]mulla on molemmat. lainaturva maksaa korvauksen kun olen esim. työkyvytön tai jään työttömäksi. tätä ei henkivakuutus tee.

nyt 6 vk saikulla ja rahat tuli lainanlyhennyksiin[/QUOTE]

Aivan. Kyllä se lainaturva tulee vastaan joihinkin tilanteisiin mihin ei mikään muu tule.

Mutta jokainen räknää tilanteensa tietysti itse.

Aivan. Kyllä se lainaturva tulee vastaan joihinkin tilanteisiin mihin ei mikään muu tule.

Mutta jokainen räknää tilanteensa tietysti itse.

Se on se työttömyys, mutta senkin voi hoitaa työttömyyskassan kautta jos haluaa.
Henkivakuutuksen ja työkyvyttömyysvakuutuksen saa vakuutusyhtiöstäkin. Lainaturvan ehdot kannattaa lukea huolellisesti. Lainaturvan henkivakuutus korvaa erääntymättömän lainan, mutta rahaa ei jää mihinkään muuhun, esim perintöveroihin. Työttömyysturvassa on rajoituksia ainakin aloille joissa kausityöttömyys on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Yhteistyössä