kannattaako mennä töihin/äitiyspäiväraha ym!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Hei, neuvokaa te jotka ymmärrätte näistä tukikoukeroista jotakin!

Oon tällä hetkellä hoitovapaalla ja kuopus on nyt 1,5v. Uusi vauva tulossa, la. helmikuussa 2012.
Kannattaako mun nyt yrittää etsiä työpaikkaa (olen jäänyt äitiyslomalle työttömänä), kuinka kauan pitäis ehtiä olla töissä että vaikuttaa äitiyspäivärahaan, vai oliks se niin että saa saman tuen ku edellisestä jos edellinen lapsi on alle 3v??!

se raha määräytyy edellisen verovuoden mukaan eli tällä hetkellä katsotaan 2009 vuoden verotuksen mukaan. Voit myös valita jos menet nyt töihin että äitiysraha lasketaan viimeisten 6 kk tulojen mukaan, eli mars töihin jos 2009 vuoden tulot oli pienet.

"Jos saat kaksi lasta kolmessa vuodessa, voit saada vanhempainpäivärahaa samoin kuin edellisestä lapsesta. Tällöin päiväraha lasketaan samojen tulojen mukaan kuin edellinen vanhempainpäiväraha."

"voit saada"? siis voin itse päättää haluanko samaa vai haluanko että lasketaan uudestaan?

joo niin, ja lapselle on myönnetty hoitopaikka alkaen elokuun puolivälistä.. kai sen hoitopaikan sais aikasemminkin jos ois pakko?
hain siis opiskelupaikkaa, mutten tullut valituksi, niin täytyy tehä uudet suunnitelmat..

mulla ei oo ammatillista koulutusta, joten kovin suuripalkkaisesta työstä on turha haaveilla, ja yleensäkin tällä vähäisellä työ- ja koulutustaustalla on ehkä vaikee päästä pitkäaikaisempiin töihin...

Yhteistyössä