kannattaako masentuneena erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "12345"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

"12345"

Vieras
Jos tuntee olonsa myös yksinäiseksi? Mitä tekisitte?
Harmittaa että elämä mennyt näin ja otin miehen joka ei niin sopiva minulle. Hänen kanssaan lapsiakin. Nyt en enään ole niin nättikään kuin nuorena vaan on painoa tullut. =(
Jos vain pääsisi elämään sellaista elämää kuin haluaisi.
Mies vaan pikkuhiljaa vienyt itsetunnon, kaikki pitää tehdä hänen mukaan. Jos tästä puhutaan niin ei myönnä vaan kaikki tehdään minun mukaani. On välillä lapsillekin aika ankara. Ei lyö tai juo mutta henkisesti alistaa ja käyttää valtaansa. On rikkinäisestä kodista ja heillä ollut tosi pahoja ongelmia joita ei myönnä. Äitinsä kautta olen saanut tietää.
Vituttaa vaan etten halua että elämä erotessa menisi niin että miehen joku heti huolii ja sitten muuttuu ja itse olen lasten kanssa yksin ja syrjäytyneenä. Mutta olen jo monta vuotta tuntenut näin..

no enpä usko, että miestäsi joku heti huolii.. luulenpa että miehesi joutuisi aika lailla seinää vasten jos eron ottaisit. hänen pitäisi katsoa peiliin, eikä se muuttuminen niin helppoa ja nopeaa ole. itsellä vähän samoja ajatuksia kuin sinullakin.. mutta en minäkään ole rohjennut eroa ottaa. uskon että sekin aika vielä tulee. mutta mielestäni ajoitus tässäkin on kaiken a ja o..

Jos koet, että masennus johtuu miehestäsi, niin kannattaa. Oman masennukseni taustalla olivat aivan muut syyt ja en todellakaan olisi pärjännyt sairaana yksin lasten kansa.

voit vielä parantaa omaa oloa ja sitten parisuhdetta. älä vielä heitä kirvestä kaivoon. laita itsesi ryhtiin ja elä omaa elämää. kunnioita itse itseäsi niin miehesikin oppii kunnioittamaan. älä alistu, vaan näytä voimasi nainen! myönteisellä tavalla löydä itsesi ja ystävällisyytesi itseäsi kohtaan ja muuta maailmaa kohtaan. syö terveellisesti että jaksat, se liittyy jaksamisesi enemmän kuin tiedätkään.

Niin masennus on monen asian summa. Ne asiat mitkä vaikuttivat kun valitsin miehen jne. ja työelämä. Nämä ne mitkä vaikuttaneet masennukseen.
Olen koko elämäni yrittänyt elää ns. normielämään ja tavallaan elänkin ja sitten taas en tarpeeksi omasta mielestäni. Perfektionisti ja sitten en kuitenkaan pyri siihen.
Vaikea selittää. Miehellä kyllä omat pahat ongelmansa mitkä suhteen karikkoja olleet. Tuntuu että vienyt kuin pässiä narusta minua.

Yhteistyössä