Kannattaako kirpparilla peruslastenvaatteiden myyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stokke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stokke

Vieras
Naapuri kertoi, että oli myynyt lähi-itsepalvelukirpparilla viikon ja tulot n. 150€ (miinus pöytämaksu 30€). Itsellä olisi lastenvaatteita 6 vaippalaatikollista koot 50-110, mutta ei mitään merkkiä vaan lähinnä kappahl, lindex. Naapurilla oli ollut mukana myös merkkivaatteita. Tuntuu vaan niin pieneltä tuo tienesti, että onko sen kaiken työn väärti. Olisiko kannattavampaa mennä johonkin paikalliseen päiväkirppikseen myymään tai laittaa paikalliseen FB-kirppikseen ilmo, että tervetuloa penkomaan ja myydä halvalla + loput lahjoituksena pois. Millaisia kokemuksia teillä on myymisestä? Ostetaanko perussisävaatteita ja kenkiä? Kaikenlisäksi vaatteet on aika ryppyisiä, enkä näe järkeä alkaa silittää, jos paidan hinta on 1 €.

No kaikki "tylsimmät" jäävät kyllä myymättä, vaikka olisivat tosi hyväkuntoisia ja hinta bodyissa/housuissa 0,30-1€. Tarjontaa on niin paljon nykyään.

Itse sain 240€ pöytävuokrien jälkeen kahdesta viikosta, mulla oli muutama "merkkivaate", kuten pop ja meandi, mutta nekin myin ihan muutamalla eurolla pois. Kallein taisi olla yks meandin velourhaalari 9€. Värikkäät ja haalistumattomat Lindexit/Kappikset/h&m vaatteet menivät kyllä hyvin kaupaksi, mutta tosiaan pienikin värihaalistuma tai tylsempi kuosi/Valkoinen body yms jäivät myymättä. Viisi isoa Ikea kassillista vein ja yhden kannoin takaisin.

Vauvan housut koossa 50-62cm katosivat parissa päivässä ja niitä oli yksi kokonainen hyllyllinen. Bodyista jäi sitten osa myymättä.

Jos laskee omalle työlle jotain tuntipalkkaa niin ei kyllä kannata ruveta hinnoittelemaan.. Mut jos on luppoaikaa niin mikäs siinä. Ite oon tarjonnu tutuille ja päässy sillä tavalla eroon( ja saanu hyvän mielen palkaksi) ja loput sitte keräykseen.

Itse olen myynyt kirpparilla viimeisen 4 viikon aikana ihan perusvaatetta.
Käteen on jäänyt pöytävuokran jälkeen lähes 600 euroa.
Työtä toki on ollut, sillä silitykseen kuluu aikaa ja joka päivä olen käynyt täyttämässä ja siistimässä pöytää.
Kaikki mikä on tullut, on ollut plussaa. Itselläni kun oli ainoastaan tavoitteena päästä eroon vaatteista.

Jos näkee vähänkin vaivaa, eli pesee kaikki vaatteet niin että ovat varmasti puhtaita (pieni puhdas tuoksukaan ei olisi pahitteeksi...) silittää vaatteet ja joistain vaatteista voi laittaa asukokonaisuuksia malliksi... niin saa arkisemmatkin vaatteet paremminkaupaksi kuin ryppyiset muuten menisivät.
Mun mielestä ei kannata ajatella, että kirppispöydällä pitäisi jotenkin tienata... tärkeintä kai on päästä eroon vanhoista vaatteista ja ehkä kuitenkin saada jotain pientä vaivanpalkkaa. :)

Mä tienasin viikon myynnillä 270€, myynnissä oli vauvanvaatetta (niitä ei mennyt yksiäkään!) ja tytön vaatetta 110-130cm, näistä vietiin kaikki pikkareista ulkovaatteisiin, myös kaikki kengät 29-31 teki kauppansa.

Vauvojen vaatteista täällä ainakin on ylitarjontaa, ja niistä ei mene kuin ihan ne huippumerkit. Mutta nuo isompien lasten vaatteet on kiven alla ja ne menee kyllä heti.

Mä pesin ja silitin kaikki vaatteet ennen myyntiin viemistä. Pesin myös kengät.

En mä ole koskaan silittänyt vaatteita jotka vien kirpparille. Puhtaita ovat kyllä. Mutta siellä ne pengotaan ryppyyn kuitenkin.

Perusvaatteetkin on mennyt. Täysin kulahtaneita en vie ollenkaan, niitäkin siellä näkee kyllä. Jos on ollut enemmän käytetty ja sen näköinen olen laittanut hinnaksi 20 senttiä ja nekin ovat tehneet kauppansa.
Pienituloisia on paljon ja ei kaikki piittaa merkkivaatteista.

[QUOTE="Hanna";29840657]Mä tienasin viikon myynnillä 270€, myynnissä oli vauvanvaatetta (niitä ei mennyt yksiäkään!) ja tytön vaatetta 110-130cm, näistä vietiin kaikki pikkareista ulkovaatteisiin, myös kaikki kengät 29-31 teki kauppansa.

Vauvojen vaatteista täällä ainakin on ylitarjontaa, ja niistä ei mene kuin ihan ne huippumerkit. Mutta nuo isompien lasten vaatteet on kiven alla ja ne menee kyllä heti.

Mä pesin ja silitin kaikki vaatteet ennen myyntiin viemistä. Pesin myös kengät.[/QUOTE]

Tämä on mun mielestä jo todella hyvä tienesti. Jos vielä ajatellaan, että se on käteen jäävä osuus kuitenkin... ei paha ollenkaan! :D

Tämä on mun mielestä jo todella hyvä tienesti. Jos vielä ajatellaan, että se on käteen jäävä osuus kuitenkin... ei paha ollenkaan! :D

Joo, jäi käteen tuon verran.
Ja tosiaan ihan oli perusvaatetta, ei mitään huippumerkkejä. Parit Lassien takki+housut settiä ja Remun vk-haalarit taisi olla ainoat "merkkivaatteet".

Mutta kuten sanoin, tuossa koossa olevat vaatteet suunnilleen revitään käsistä!

[QUOTE="Hanna";29840721]Joo, jäi käteen tuon verran.
Ja tosiaan ihan oli perusvaatetta, ei mitään huippumerkkejä. Parit Lassien takki+housut settiä ja Remun vk-haalarit taisi olla ainoat "merkkivaatteet".

Mutta kuten sanoin, tuossa koossa olevat vaatteet suunnilleen revitään käsistä![/QUOTE]

Missäs tämä kirppari on? :D

Tienaamaan ei tarkoitus lähteä, mutta helpommin pääsee eroon laittamalla keräykseen. Eli halvalla möisin mutta jos tuntipalkaksi tulisi alle 5€ tuntuisi se turhalta vaivalta. Meillä kirppis huolehtii pöydistä, pitäisi vaan hinnoitella (+silittää??).

Jos paikkakunnallasi järjestetään lastenvaatekirppiksiä (esim. MLL:n paikallisyhdistykset järjestää monissa paikoissa) niin kannattaa mennä sellaselle. Ei tarvi väsätä hintalappuja ja ostajat on oikeaa kohderyhmää :)

Esillepanolla on iso merkitys. Muutama kivoimman näköinen vaate henkareihin/pöydälle asukokonaisuuksiksi, haalareita/mekkoja tms. rekkiin henkareille ja loput laatikoihin/koreihin tms. joiden kylkeen laput mitä laatikossa on, esim. "bodyt 63-70cm". Ei liian paljoa tavaraa yhteen läjään, jotta ostajien on helppo katsoa kaikki vaatteet läpi. Pöydän reunaan/seinälle/rekin päätyyn tms. kannattaa vielä laittaa iso kyltti minkä tyyppistä tavaraa pöydästäsi löytyy, esim. "Pojalle/Unisex 60-80cm"

Mä oon käynyt myymässä 2 kertaa Mll-kirppiksellä (halpa pöytävuokra) ja lisäksi facen kirpparilla. Isompia juttuja ainoastaan manduca ja seisomalauta mutta kokonaismyynti jo 800 euroa. Uskomattoman paljon sitä niistä euron tai alle vaatteistakin kertyy. Mulla 2 lasta, vaatteet 50-92cm. Esikoisen jälkeen säästin vaatteet kuopusta ajatellen ja niitä olikin kiitettävät määrät kertynyt kun toisellekin ostelin tietty uusia/kirpparilta lisää.

Kirppikselle en oo viitsinyt ottaa pöytää kun kuulemma varastetaan paljon ja pöytävuokra aika kova, saa jo kassillisen myydä euron vaatetta siihen. Täällä taitaa mennä vielä myyntiprovikka päälle.

En ole itse vielä myynyt, mutta kirpparikävijän näkökulmasta: Vauvan vaatetta on hyvin, mutta kun mennään isompiin vaatteisiin, varsinkin poikien, tarjonta vähenee nopeasti. Jos siis on 90-110 cm siistiä poikien perusvaatetta, uskon että kannattaa myydä. Noissa koissa varsinkin housut eivät monilla enää säästy ehjinä. Itse tykkään kirkasvärisistä vaatteista ja niitä näkyy vähän, joten edullisesti voisin ostaa isonkin pinkan iloisen värisiä paitoja. (Meillä on jo tuo 110 cm käytössä, muuten tulisin teille penkomaan heti!)

Mä myin ihan perus henkkamaukkaa, lindexiä jne ja sain 460e/vko. Paras myynti ollut pari vuotta sitten 680e/vko ja ihan lasten vaatteilla ja leluilla nuo myynnit. Joukossa muutama merkkivaate.

Varmaan riippuu kovasti mitä on myytävänä ja kirppiksestä. Meillä oli vähän aikaa sitten kirpparilta pöytä viikoksi. Tuotto oli jotain 40e pöytämaksun jälkeen. Että eipä tosta paljoa käteen jäänyt. Vaatteet puhtaita, siistejä ja hyväkuntoisia, kun ei ole tapana niitä kulahtamaan asti päällä pitääkään. Kirpparin myyjä kyllä sanoi, että se viikko oli tavallista hiljaisempi. Joskus ollut enempi tavaraa lastenvaatekirpparilla ja siellä mennyt paremmin kaupaksi. Jos on vaan jotain perusbodyja ja t-paitoja tms. niin tuotto on yleensä melko heikkoa. Nykyään kun ihan kaupastakin saa aleissa todella halvalla niin tuntuu ettei kirpparit enää niin kannata. Toki myös monet haluavat nimenomaan kannattaa kierrätystä ja ostavat mieluummin kirppareilta.

Samaa mieltä, että yleensä esillepano kannattaa. Toisaalta sitten on niitäkin myyjiä, jotka eivät jaksa. Kerran kirpparilla oli myyjä, jolla oli vielä jätesäkeissäkin lastenvaatteita, kun ei mahtunut kuin osa pöytään. Ei silitettyä ja ei uusinta muotia olevaa vaatetta. Mutta siistiä ja peruslaadukasta. Ja edullisesti. Kävin sitten penkomaan säkit läpi ja lopulta ostin kaksi täpötäyttä kassillista vaatetta ja mun penkoessa siihen tuli muitakin kiinnostuneita. Eli kyllä ne vaatteet saattavat tehdä kauppansa, vaikkei jaksaisi silittää, kun sattuu ostaja joka tajuaa tilaisuutensa tulleen:)

Yhteistyössä