kannattaako avoimia hakemuksialähettää johtajille vaikka ei olisi työpaikkaa avoinna..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko se sinusta noloa? Miksi koet sen noloksi?
Oletko valmis ottamaan vastaan sijaisuuden?

Tiedän muutaman tapauksen joissa on uuden työntekijän tarpeessa käyty lävitse juurikin tuollaisia aiemmin tulleita avoimiahakemuksia.

No en minä ainakaan ole ikinä saanut avoimen hakemuksen kautta työpaikkaa. Yhteen firmaankin kerran sellaisen lähetin ja sitten puolen vuoden päästä pääsin sinne töihin kun hain ihan avoinna olevaa paikkaa. Kysyin jälkeen että muistatko kun laitoin avoimen hakemuksen ja hän sanoi muistaneensa mutta myönsi nakanneensa sen saman tien roskiin (aika sanatarkkaan samalla hakemuksella sitten hain avoinna olevaa paikkaa eli hakemuksessa tai hakijassa ei ollut vikaa, vaan ajoituksessa).

En tiedä miksi nolottaa.. Mut mua vituttaa tää ainanen työttömyys.. :( ja kyllä olen erittäin valmis ottamaan sijaisuuksia. juuri olin 11 pv sijaisuuden tekemässä ja siitä tulikin kuukauden mittainen sijaisuus.. :) kiitos, nyt pistän sit vielä avoimia hakemuksiakin kehiin! :)

Laita ihmeessä! Ja ota selvää onko alueellanne ns."sijaisrekryä" jonka kautta hommia saattaa tulla vaika joka päivälle. Meillä Nurmijärvellä juurikin päivähoitotoimiston kautta toimii sijaisrekry josta tarpeen mukaan saadaan sijaisia jos joku sairaana tms. Valitettavasti sijaisia on vaan liian vähän tarpeeseen nähden ja usein heidät "varataan" neneän edestä.

Eli avointa hakemusta vaan vetämään ja maininta että sijauudetkin kelpaa. Sitä kautta sana hyvistä työntekijöistä leviää ja hommia varmasti riittää :) Meillä ainakin pomot aina pyytää palautetta lyhytaikaisistakin sijaista niin tietää suositella eteenpäin! Itse olin 6 vuotta sijaisena (tosin samassa päiväkodissa) ja kun vihdoin tuli avoin paikka,se vakinaistettiin minlle :)

Ehdottomasti kannattaa. Työkkärin mukaan lähes 70 prosenttia työpaikoista on niin sanottuja piilotyöpaikkoja, jotka eivät koskaan tule mihinkään yleiseen hakuun, vaan työntekijät rekrytoidaan "valmiina olevista resursseista".

Mä olen itse saanut työpaikan kaksikin kertaa avoimen hakemuksen kautta. Jokunen vuosi sitten laitoin jo loppukeväästä hakemuksen yritykseen ja syksyn alussa soittivat, että nyt olisi työpaikka auki, tulisinko haastatteluun. Siinä työpaikassa olinkin sitten seitsemän vuotta ja vasta paikkakunnalta muuton vuoksi jouduin jättäytymään pois.

Nyt kävi sitten niin, että kävin viemässä henkilökohtaisesti avoimen hakemuksen yritykseen, jossa ei ollut mitään työpaikkaa auki, yleisessä haussa siis. Muutaman tunnin päästä sain soiton, että haluaisinko tulla heille ensin alkuun kesäksi töihin :D

Laita ihmeessä! Ja ota selvää onko alueellanne ns."sijaisrekryä" jonka kautta hommia saattaa tulla vaika joka päivälle. Meillä Nurmijärvellä juurikin päivähoitotoimiston kautta toimii sijaisrekry josta tarpeen mukaan saadaan sijaisia jos joku sairaana tms. Valitettavasti sijaisia on vaan liian vähän tarpeeseen nähden ja usein heidät "varataan" neneän edestä.

Eli avointa hakemusta vaan vetämään ja maininta että sijauudetkin kelpaa. Sitä kautta sana hyvistä työntekijöistä leviää ja hommia varmasti riittää :) Meillä ainakin pomot aina pyytää palautetta lyhytaikaisistakin sijaista niin tietää suositella eteenpäin! Itse olin 6 vuotta sijaisena (tosin samassa päiväkodissa) ja kun vihdoin tuli avoin paikka,se vakinaistettiin minlle :)

Tätä juuri mietinkin, et onkohan niillä joku sijaishomma! Kiitos kovasti posittivisista kommenteista!! Just lähetinkin yhden hakemuksen.. :D Toivottavasti tärppäis..

Yhteistyössä