Kannattaako aloittaa unikoulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Vauva 8kk ja heräilee kahden tunnin välein. Juo maitoa joskus enemmän ja joskus vähemmän. Syö jo 4 ateriaa päivässä, joten en tiedä voiko olla nälkää. En imetä. Tekee parhaillaan hampaita, monta kerralla. Se tienkin osa syynä heräilyyn. Mietin vaan, että odottelenko, että hampaat ovat tulleen ja sitten kokeilen jonkinlaista unikoulua. Onko nyt huono ajankohta kokeilla unikoulua kun hampaitten tulo häiritsee myös yöunia. Esikoisella en pitänyt unikoulua. Heräili tunnin välein ja hän myös teki aikaisin hampaat ja monta kerralla. Yöunet helpotti 1 vuodeniässä itsestään. Mutta nyt tuntuu, että en millään jaksaisi noita heräilyjä. Ei syö tuttia niin en saa silläkään rauhoitettua. Vaatii pullon rauhoittuakseen ja jatkaakseen yöunia. Nyt nukkunut rattaissa ja heilutuskaan ei auta. Unikoulu vinkkejä myös kaivataan.

jospa itkee nälkää syötä joku ilta enempi ja kokeile onko vaikutusta.. meillä loppu yö herätykset 6kk jälkeen kun iltapalana puuroa ja maitopullo. jos vielä nälkä jäi söi hedelmäsoseen..

Ulos jos laitan rattaisiin niin ei nuku sen pidempään. ja suoraan sanattuna en jaksa lähteä kävelylle. Esikoisen kanssa harrastin noita kahden tunnin kävelymaratooneja, että varmasti nukkuu. Nyt ei vaan jaksa ja edes sen pienen hetken kun nukkuu niin saa huilia tai tehdä kotihommia. Välillä tuntuu, että jääkö maito vaivaamaan. Kun nukutan niin röhtäytän. Pari kertaa on käynyt niin, että ei röyhtäse vaikka olen monta kertaa nostanut ylös. Kitisee vaan ja selvästi vaivaa. Sitten saattaa nukahtaa hetkeksi ja herää kitisemään. Olen ottanut ylös ja kaikki maidot on lentänyt kaaressa. Sen jälkeen nukkunut tavallista pidemmän pätkän. Tämä tapahtunut pari kertaa. Muuten ei juuri puklaile. Yöllä en ole röyhtäyttänyt jos jatkaa samantien unia.

[QUOTE="vieras";25630060]jospa itkee nälkää syötä joku ilta enempi ja kokeile onko vaikutusta.. meillä loppu yö herätykset 6kk jälkeen kun iltapalana puuroa ja maitopullo. jos vielä nälkä jäi söi hedelmäsoseen..[/QUOTE]

Meillä myös kaksi lasta alkaneet nukkua täydet yöt 18-6 6kuisesta alkaen, kun aloitettiin iltapuuro ja siihen päälle pullollinen velliä.

Ei sitä aina voi odottaa hampaidentuloa. Niitähän tehdään 2 ensimmäistä elinvuotta. Voit ihan hyvin unikouluttaa, koska eihän lapsi silloin yksin jää. Voit lopettaa yösyötöt vaikka vauvan sänky jää omasi viereen. Aina syliä vaan kun herää, samalla tuttia suuhun. Pikkuhiljaa lopettaa heräilyn kun ei ruokaa saa yöllä.

Entä jos kokeilis sekottaa elovenaa ja muksun valmispuuroa. Elovena onko kyllä varmaan tuhdimpaa tavaraa kun muksun puurot. Esikoinen söi eka muksun puuroa ja nukkui ekan pätkän puoli tuntia ja halus maitoa. Sit annoin elovenaa niin eka pätkä pidenty, muuten ei vaikuttanut.

Nosta ateriamäärät päivällä ensin viiteen ateriaan! Sitten vasta unikoulu ja yösyötöt pois, kun syö päivällä 5 täyttä ateriaa. Muutoin et voi tietää, onko oikeasti nälkä.

Viisi ateriaa päivällä ja näiden tulossa olevien hampaiden puhkeamisen jälkeen unikoulua, ei yösyöttöä - ja kun on mahdolliset allergiat ja muut vaivat suljettu pois. Sairaalle ei kannata unikoulua pitää, kiusaa vaan lasta ja itseään.

Aika jännää, meidän 3kuinen nukkuu 10h yöunia ilman yösyömistä. Jos hän alottas 8kuisena tollasen pikkuvauvan rytmin ni kyllä mä unikouluilisin todellakin jos siis ei oo nyt mistään kipeenä olemisesta kyse. Hampaitakin jos tulee niin se on tietysti vähän vaikeaa...

Aika jännää, meidän 3kuinen nukkuu 10h yöunia ilman yösyömistä. Jos hän alottas 8kuisena tollasen pikkuvauvan rytmin ni kyllä mä unikouluilisin todellakin jos siis ei oo nyt mistään kipeenä olemisesta kyse. Hampaitakin jos tulee niin se on tietysti vähän vaikeaa...

Ai että sulla on ihana vauva, ainakin tuon suhteen! Olispa mullakin ollut... Nimim. kaksi unikoulutettua

Ulos jos laitan rattaisiin niin ei nuku sen pidempään. ja suoraan sanattuna en jaksa lähteä kävelylle. Esikoisen kanssa harrastin noita kahden tunnin kävelymaratooneja, että varmasti nukkuu. Nyt ei vaan jaksa ja edes sen pienen hetken kun nukkuu niin saa huilia tai tehdä kotihommia. Välillä tuntuu, että jääkö maito vaivaamaan. Kun nukutan niin röhtäytän. Pari kertaa on käynyt niin, että ei röyhtäse vaikka olen monta kertaa nostanut ylös. Kitisee vaan ja selvästi vaivaa. Sitten saattaa nukahtaa hetkeksi ja herää kitisemään. Olen ottanut ylös ja kaikki maidot on lentänyt kaaressa. Sen jälkeen nukkunut tavallista pidemmän pätkän. Tämä tapahtunut pari kertaa. Muuten ei juuri puklaile. Yöllä en ole röyhtäyttänyt jos jatkaa samantien unia.

iha hyvn silent refluksia, kannattais koittaa gavisconia, josko ois apua. ja varata aika tohtorille.

Yhteistyössä