Kannatatko monokulttuurisuutta?

"vieras"
Riippuu mitä sillä tarkoitetaan. En kannata tätä nykyistä monikulttuurisuutta, jossa otetaan turvapaikanhakijoita kulttuureista, jotka ovat hyvin erilaisia kuin meidän. Mutta en mä kannata sellaista monokulttuurisuuttakaan missä ei ole yhtään kansainvälisyyttä. Kannatan siis sitä, että ammattitaitoiset ihmiset muuttavat maasta toiseen. Mitä se nyt sitten on mitä mä kannatan? Kansainvälisyyttä?
 
monokyldyyri kuulostaa vähän yksitotiselta, vielä reilu sata vuotta sitten kaikkien oli pakko noudattaa varsin tarkasti evlut-kirkon käytäntöjä ja se oli liian rajoittavaa yksilönvapauden kannalta

en kannata
 
"vieras"
Ihanne olisi sellainen, että ei tarvitsisi pelätä mamujen tappavan, raiskaavan ja ryöstävän suomalaisia, mut joidenkin mielestä se on liian impivaaralaista jos saa rauhassa kävellä kadulla.
 
[QUOTE="vieras";26372609]Ihanne olisi sellainen, että ei tarvitsisi pelätä mamujen tappavan, raiskaavan ja ryöstävän suomalaisia, mut joidenkin mielestä se on liian impivaaralaista jos saa rauhassa kävellä kadulla.[/QUOTE]

Niin noh, eikö seitsemän veljeksenkin kulttuuri poikennut yhteisön säännöistä?
 
"vieras"
Mie olen sitä mielipuolta, että jokaisella tulisi olla oikeus omaan kieleensä, sukuunsa, kulttuuriinsa, syntyperäänsä, maahansa jne. Aika harva ongelma ratkeaa repimällä jengiä suuntaan jos toiseen. Kun sitten taas, jos muuttovirtauksen syynä on muu kuin ongelma, on asia aivan eri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26372644:
Tulevia aikoja varten laitan tähän että ketju liittyy siis tähän vastaavaan, Kannatatko monikulttuurisuutta -kyselyyn.
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2146504-kannatatko-monikulttuurisuutta/

Itse en kannata monoa enkä homoa, eli monimuotoisuus on yleensä hyväksi. En kannata myöskään impivaaralaisuutta, vaikka veljekset olivatkin aikansa anarkisteja.
ei ollut kovin vaikea arvata että sun kysely on jatkoa sille eiliselle ketjulle
 
Mie olen sitä mielipuolta, että jokaisella tulisi olla oikeus omaan kieleensä, sukuunsa, kulttuuriinsa, syntyperäänsä, maahansa jne. Aika harva ongelma ratkeaa repimällä jengiä suuntaan jos toiseen. Kun sitten taas, jos muuttovirtauksen syynä on muu kuin ongelma, on asia aivan eri.
Iso osa muutosta tapahtuu ihmisten omasta halusta lähteä, liikkua, vaihtaa. Silti ja silloinkin pitäisi olla oikeus omaan kulttuuriin, syntyperään jne. Tietysti sijaintipaikan elämänmeno huomioiden.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26372732:
Iso osa muutosta tapahtuu ihmisten omasta halusta lähteä, liikkua, vaihtaa. Silti ja silloinkin pitäisi olla oikeus omaan kulttuuriin, syntyperään jne. Tietysti sijaintipaikan elämänmeno huomioiden.
Niin niin,pelkkiä oikeuksia eikä velvollisuuksia ollenkaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26372732:
Iso osa muutosta tapahtuu ihmisten omasta halusta lähteä, liikkua, vaihtaa. Silti ja silloinkin pitäisi olla oikeus omaan kulttuuriin, syntyperään jne. Tietysti sijaintipaikan elämänmeno huomioiden.
Joo, toki esim. suomalaisella, joka muuttaa Espanjaan, tulee olla oikeus käydä humppailloissa myös paikallisesti. En kiellä sitä. Mutta vapaaehtoisesti sijoiltaan lähtevän tilanne on niin taustoiltaan erilainen kuin turvapaikanhakijoilla, että ei mitään rajaa. En tiedä miten säilyisin järjissäni esim. 5-7 vuotta eri laitoksissa koko perhe sullottuna yhteen huoneeseen ilman tuloja ja ilman tietoa tulevaisuudesta, mahdollisesti Dublinin sopparin mukaisesti pompotellen maasta toiseen. Kotoutuminen niistä lähtökohdista aivan eri kuin expatilla omasta tahdostaan. (ja silti kulttuurishokki iskee valmistautuneimpaankin muuttajaan)

Tekisin kaikkeni pitääkseni ihmiset omissa maissaan. En ole vakuuttunut, että elämä on parempaa toisaalla sen jälkeen, kun suoranainen kuoleman ja kidutuksen uhka väistynyt. Sanon näin alan opiskelijana ja vastaanottokeskuksissa vapaaehtoistyötä tehneenä.
 

Yhteistyössä