Kanaria tammikuussa

• Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
miettii
Eli onko joku juuri sieltä saapunut tai muuten vaan osaisi sanoa minkälaisella pukeutumisella siellä pärjää nyt tammikuussa. Siellä nyt 19 astetta näyttäis olevan eli tarkeneeko siellä t-paidalla vai tuuleeko kuinka?

Oltiin viime vuonna Gran Canarialla helmikuun alussa ja oli joka päivä yli +25...ensi viikolla lähdemme Teneriffalle, saapi nähdä millaiset ilmat. Silloin kyllä kannattaa lähteä koska aina kun menemme jonnekin niin oikeasti säät muuttuvat mahtaviksi :D

Itse olin kerran helmikuussa kanarialla ( gran canarialla ) ja juuri ja juuri tarkeni t-paidalla.. Vähän kuin suomen kesä.. ei niin mukavaa ja lämmintä. Mutta menettelee. Uimassa pystyi käymään vain sukelluspuku päällä ja vesikin sameaa kun pohjavirrat tähän aikaan erilaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiitti:
miten te jaksatte kiinnostua noista turistirysistä ?
Lapset tykkää ihan hirmuisesti käydä vesi- ja huvipuistoissa. Dyynit on upeat ja siellä mielummin makoilee kuin loskassa.
Vuorilla on upeaa luontoa.
Ja kivahan se on viikko olla kokkaamatta, siivoamatta ja täysillä puuhata lasten kanssa auringossa.

Kesällä kun on pitempi loma niin tehdään yleensä vähän eksoottisempi omatoimimatka.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:
mä ainakin jaksan kiinnostua kun en kaipaa mitään yltiöhienoa tai kauheeta aktiivilomaa. lisäksi ovat usein edullisia ja siksi melkein ainoita vaihtoehtoja...
ei tähän aikaan vuodesta ole liikoja vaihtoehtoja
vaikken kyllä tarkoittanutkaan mitään yltiöhienoa paikkaa tai aktiivilomaakaan, vaan tarkoitin lähinnä jotain muuta kuin kanariaa.

Mutta kiitos kerrankin asiallisesta vastauksesta !!

Ja onnea ekan lapsesi synnytykseen !

Ollaan samoilta kulmilta näköjään !

ei kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Lapset tykkää ihan hirmuisesti käydä vesi- ja huvipuistoissa. Dyynit on upeat ja siellä mielummin makoilee kuin loskassa.
Vuorilla on upeaa luontoa.
Ja kivahan se on viikko olla kokkaamatta, siivoamatta ja täysillä puuhata lasten kanssa auringossa.

Kesällä kun on pitempi loma niin tehdään yleensä vähän eksoottisempi omatoimimatka.
Totta joka sana !

pallero
joulukuun puolella oli pilvistä ja tuulista. mutta lämpötila oli 20-24 astetta. Ja joka päivä kyllä aurinkokin paistoi. Lähtöpäivänä tuli 2 pisaraa vettä, kun bussista astuttiin laspalmasiin. Hyvin tarkenimme t-paita varustuksella, lapsilla oli collegetakit aina varalla. Ei kuitenkaan mikään helle.

Kyllä kiitos!
Turistirysät ovat vain pieni osa Kanariaa. Saarilta löytyy myös rauhallisia kolkkia ja paljon ainutlaatuista luontoa. Mullakin oli ennen aikamoiset ennakkoluulot Kanarian matkailua kohtaan, mutta mielipiteeni muuttui radikaalisti ensimmäisen reissuni jälkeen.

Itse olin viime tammikussa ekaa kertaa eläessäni Kanarialla, Teneriffalla. Ikinä ei pitänyt mennä moiseen rysään, mutta niin vaan synkkä talvi + kaksi pientä lasta ... siinähän se. Ja itseasiassa Puerto de la Cruz oli aika kaunis kaupunki, osin vanha, eikä mikään hotellikylä tosiaankaan. Säätilat näytti noin +20 ennen matkaa, mutta yllättäen oliikin paikallisissa mittaeissa +23-28 astetta! Ja kuuma. Mutta illat oli oikeinkin viileitä (takki, pitkät housut, neule...) ja pilvisiä päiviäkin oli välillä.

älä nyt hermostu
Alkuperäinen kirjoittaja so:
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, missä lomaansa viettää.
AP...kanarialle ollaan kans suunniteltu lähtevämme marras-joulukuussa.
en mä mielestäni kettään kieltänytkään menemästä sinne :D kysyin vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja älä nyt hermostu:
Alkuperäinen kirjoittaja so:
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia, missä lomaansa viettää.
AP...kanarialle ollaan kans suunniteltu lähtevämme marras-joulukuussa.
en mä mielestäni kettään kieltänytkään menemästä sinne :D kysyin vaan...
Minäkin tykkään Kanariasta mutta olen joskus ääneen ihmetellyt miksi joku haluaa käydä samassa kohteessa vuosi toisensa jälkeen...niin että käyntejä tulee parikymmentä ja yleensä vielä syödään tutuissa suomalaisravintoloissa jne...
Maailmassa on niin valtavasti ihania paikkoja mitä nähdä ja kokea.

Mutta pahalla en asiaa ole ihmetellyt vaan mielenkiinnosta. Nämä on varmasti ihan luonnekysymyksiä mistä tykkää ja mitä kaipaa lomalta =)

ap
kiitos vastauksista! Ei sitä tosiaan kahden pienen kanssa viitsi lähteä hirveän kuumaan tropiikkiin pitkillä lennoilla vaikka itse niihin mestoihin haluaisinkin. Mutta nyt pitää mennä lasten ehdoilla. Kiva ajatus et tosiaan t-paidalla tarkenee, sen tiesinkin et yöt on viileitä. Nyt näyttäis siltä että ainakin säät suosivat ennusteiden perusteella. Lähtö huomen aamulla...

ap
Luulen et meidän 2vee korkeintaan varpaat kastaa veteen mut kiva kuulla et monet lapset uskaltautuu vähän viileämpäänkin veteen niin jos toi herkkis ottais mallia. Ehkä lämmitetty uima-allas parempi hälle. Ja saadaan ainakin tauko tästä haalarirumbasta, se on vähän se idea :)

Yhteistyössä