Kananmunaton makaronilaatikko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuukas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuukas

Vieras
Antakaapa vinkkiä kuinka saan makaronilaatikosta "kuohkean" kun siihen en voi laittaa kananmunaa?
Lapsellani (puolitoista vuotias) on vilja- ja maitoallergia joten makaronit ovat luontaisesti gluteenittomia ja maito soija-tuttelia kun kaupan soija tuotteet eivät hänelle sovi.
Joskus sitä tein mutta kun siitä tulee niin kuivahkoa niin eihän se tahdo hänelle kunnolla maistua.
Kiitos jo etukäteen!
Hyviä oli vinkit, mutta kun lihalientä enkä juustoa voi käyttää kun hänellä on se maito että vilja-allergia ja mausteeksi ei sovi muu kuin suola joten se siitä lihaliemestä!

eli mä teen kyllä aina makaroonilaatikon lihaliemeen , laitan kyllä siihen kananmunaa - voiskos käytää niitä korvikejauheita siis kanamunan korvikejauhetta on vissiin soija pohjasta.

mä laitan makaroonilaatikkoon keitettyjä makarooneja, paistettua jauhelihaa, vihanneksia, tomattimurskaa ja joskus liha / kasvis lientä. ja tietty juustoa päälle :) toimii hyvin :flower:

TIedän että on olemassa lihaliemikuutioita joissa ei ole vehnää ja kokeilin jo luomu lihaliemikuutioita, mutta vatsa meni ihan löysäksi. Kysyin asiaa ravitsemusterapeutilta ja hän sanoi että koska siinä on selleriä niin se on niin voimakas että siksi maha meni löysäksi. Hän sanoikin että mausteeksi yrttejä mm.tilli, suola, sipuli jne....
Lisää ideoita?! Otan mielelläni niitä vastaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 19:41 kp81 kirjoitti:
Entäs vaikka kasvisliemi, senhän voi tehdä itsekkin.Entäpä sipulikeittoa?!

Tuossapa olikin ideaa,että tekisi kasvisliemen itse.
Kuinka sinä olet kasvisliemen valmistanut? Hyviä vinkkejä otan mieluusti vastaan :)
Suur kiitos sinulle kun annoit noin hyvän idean :wave:

Heip,
käykö teillä kaura? Meilläkin tyttö maito ja vilja-allergikko, mutta nyt kokeilun jälkeen käy myös kaura. Joten meillä käytän kauramaitoa makaronilaatikkoon. Vinkiksi kun tulee ajankohtaiseksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 22:00 tuukas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 19:41 kp81 kirjoitti:
Entäs vaikka kasvisliemi, senhän voi tehdä itsekkin.Entäpä sipulikeittoa?!

Tuossapa olikin ideaa,että tekisi kasvisliemen itse.
Kuinka sinä olet kasvisliemen valmistanut? Hyviä vinkkejä otan mieluusti vastaan :)
Suur kiitos sinulle kun annoit noin hyvän idean :wave:

Ole hyvä vain vinkistä :) . En ole itse koskaan tehnyt kasvislientä itse, mutta maalaisjärkeä käyttämällä sekin varmasti onnistuu vallan mainiosti ilman tarkempaa ohjetta. Oletko jo kokeillut?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2005 klo 06:18 moniallerginen kirjoitti:
Miksei muka käy lihaliemi? Oletkos katsellut eri valmistajien kuutioita, löytyy sellaistakin missä vehnää ei ole.
J A OSASSA LIHALIEMI KUUTIOSTA ON KÄYTETTY MUNAA... :'(

Yhteistyössä