Kampaamopalvelut oppilastyönä? oottekko kokeillu? kokemuksia tähän pinoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskaltaako kokeilla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskaltaako kokeilla?

Vieras

Teen tähän nyt oman aloituksen ettei toi toinen ketju mee ihan sekaseks.

onko kukaan käyttäny sellasta mahdollisuutta kun oppilastyönä tehty? mulla olis tossa kaks kampaamoa jossa on kummassakin opiskelijaharjoittelija ja sen työn sais -50% ni mietin et uskaltaisko kokeilla tarvis jonku uuden lookin ja noilla opskelijoilla vois olla uutta näkökulmaa.Eli ootteko käyttäny tollasta mahdollisuutta?

jos hiuksesi ovat ns. helpot niin mene. mun ohuilla hiuksilla en enää uskalla harjoittelijalle mennä, koska pitää tosissaan osata, että hiuksista tulee hyvännäköiset

Olen kyllä "kokeillut" sen miljoona kertaa kahden vuoden aikana, kun opiskelin itse kampaajaksi ja toki hiukseni laittoi aina toinen opiskelija. Ja olen tosi tarkka eikä ikinä tapahtunut mitään katastrofia. Samoin toiseen suuntaan eli koko opiskeluaikanani ei tapahtunut mitään erityistä. Siellä opettajat valvoo mitä tehdään. Ennen työn aloittamista opettaja tarkastaa suunnitelman opiskelijan kanssa, kiertelee seassa eli valvoo koko ajan mitä tehdään, välissä saa kysyä ja lopuksi tarkastetaan jne.

Mites me kampaajat muuten opitaan kuin tekemällä ;D
Joo kyllä uskaltaa. Ohjaajat (eli joku "oikea" kampaaja) kyllä katsoo perään. Pitää näyttää/selostaa ensin suunnitelma.
Kannattaa tosin varata enemmän aikaa kun menet, harjoittelija ei välttämättä tee ihan niin nopsaan.

:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos hiuksesi ovat ns. helpot niin mene. mun ohuilla hiuksilla en enää uskalla harjoittelijalle mennä, koska pitää tosissaan osata, että hiuksista tulee hyvännäköiset

no aika ohkaset on munkin hiukset.Mulla toi vakkari kampaaja osaa kyl hommansa ja tuntee mun hiukset mut kun se ei enää saa mun hiuksisita leikattua sellasta ku ennen,siis tietty malli mikä on havaittu hyväks mut viimeset 3 kertaa se ei oo onnistunu kyl ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no aika ohkaset on munkin hiukset.Mulla toi vakkari kampaaja osaa kyl hommansa ja tuntee mun hiukset mut kun se ei enää saa mun hiuksisita leikattua sellasta ku ennen,siis tietty malli mikä on havaittu hyväks mut viimeset 3 kertaa se ei oo onnistunu kyl ollenkaan.

mullakin ollut vakkari joka leikkasikin aina tosi hyvin, mutta nyt se on mammiksella niin pitää käydä muualla. pikkusen harventunu mun kerran kuukaudessa/kahdessa käynnit kun ei uskalla minnekää mennä :D

ite tein kampaamossa työharjoittelussa töitä viimeisenä vuona -20% ja tokana vuona tais olla tuo -50%.... jolloin työtä tarkkailtiin ja tarkastettiin lopuks... ja aluksi suunitelma mitä hiuksille tehdään kerrotaan kampaajalle joka sit auttaa... työn tulos riippuuu aina tekijästä meitä ku on monenlaisia.... Mutta aikaa kannattaa varata tosi hyvin jos menee opiskelijalle :)

entäs jos jostain kumman syystä menee työ ihan persiilleen ni kuka sen korvaa? kampaamo vai meneekö asiaks omallavastuulla harjoittelijan käsittelyyn?

ihan mielenkiinnosta kyselen ku tosiaan olis kaksi paikkaa jossa toi tarjous nyt olis ni kaikki tieto on hyväksi.

en nyt usko et voi mennä ihan persiileen ku ammattilainen on kuiteskin valvomas... mut jo niin kävis niin varmaan voidaan päästä johonkin komromisiin kuten vaikka hinnan alennukseen tai johonkin tuotteeseeen, mut se kuitenkin on kampaajan päätettävissä miten hän hyvittää...

no te kampaajat kysymys teille,miten pitkällä ollaan opinnoissa kun ollaan oikeessa kampaamossa tekemässä 10 vkon harjottelujaksoa?

Mun opiskeluaikana (valmistuin 2006) työssäoppiminen alkoi jo ekana vuonna. Oltiin yksi päivä viikossa "työelämässä" ja yksi päivä viikossa koululla asiakaspalvelussa.
Ekalla luokalla tehtiin ihan vaan tosi simppeleitä leikkauksia.

Nykyään on sitten eri lailla tuo, jos on joku varsinainen työharjoittelujakso.

entäs jos jostain kumman syystä menee työ ihan persiilleen ni kuka sen korvaa? kampaamo vai meneekö asiaks omallavastuulla harjoittelijan käsittelyyn?

ihan mielenkiinnosta kyselen ku tosiaan olis kaksi paikkaa jossa toi tarjous nyt olis ni kaikki tieto on hyväksi.

Onkohan se -50% se korvaus, jonka saa jokatapuksessa, menipä pää pilalle tai ei..On vähä ku Venäläistä rulettia...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Onkohan se -50% se korvaus, jonka saa jokatapuksessa, menipä pää pilalle tai ei..On vähä ku Venäläistä rulettia...

voi kamala sentäs! mitä tässä nyt tekis ku pää tarvii uuden peruukin ehdottomasti:)

mie oon käynny kampaamo koulussa pesu ja leikkaus 10e. Mulla tasattiin ylikasvanut polkkatukka ja hyvä tuli. Tyttö leikkas kun ammattilainen noi 30 min vaikka sanotti aikaa varattessa että voi mennä tuntikin. Hyvä kokemus :)
Hiukset on siitä kivat että vaikka vähä leikkattaiskin "pilalle" ne kasvaa kyl takasin :)

voi kamala sentäs! mitä tässä nyt tekis ku pää tarvii uuden peruukin ehdottomasti:)

Pitäähän elämässä olla vähä jännitystä ja riskienottoa;). Ett ei muuta ku tuoliin istuu sormet ristissä;)

Luulisin kyllä, ett varsinki jos menee hyvätasoiseen parturiin, ni ne ei ota sinne mitään huithapelia vaan kehityskelpoisen tukkatohtorikokelaan:)

Ite aattelin mennä ja laittaa pidennykset ko.alan oppilaitokseen. Saa halvalla, mut riskillä. Vähä ku ostais Lidlistä tavaraa: hyviäki yksilöitä löytyy, mutta toisinaan rahat menee hukkaan;). Tai Viron kauneuskirurgia: tisseihin kyllä tulee silikonia, mutta sijainti voi olla vähemmän miellyttävä..

Noista pidennyksistä: meillä ainakin koulussa laitettiin asiakkaille pidennyksiä vain silloin kun oli pidennys-kurssi meneillään.
Voi tietysti olla eri käytäntöjä.

Pitäähän elämässä olla vähä jännitystä ja riskienottoa;). Ett ei muuta ku tuoliin istuu sormet ristissä;)

Luulisin kyllä, ett varsinki jos menee hyvätasoiseen parturiin, ni ne ei ota sinne mitään huithapelia vaan kehityskelpoisen tukkatohtorikokelaan:)

Ite aattelin mennä ja laittaa pidennykset ko.alan oppilaitokseen. Saa halvalla, mut riskillä. Vähä ku ostais Lidlistä tavaraa: hyviäki yksilöitä löytyy, mutta toisinaan rahat menee hukkaan;). Tai Viron kauneuskirurgia: tisseihin kyllä tulee silikonia, mutta sijainti voi olla vähemmän miellyttävä..

mutta kun mä en oo käyny noissa kahdessa kampaamossa ikinä ni en tunne ja tiiä yhtään millasii paikkoja on.Et riski se on kumminkin jos jompaankumpaan menee ihan sille oikeellekki kampaajalle.

Uusimmat

Yhteistyössä