Kamalimmat häät missä olet ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fessa

Vieras
Itse olin vieraana häissä missä joutui ODOTTAMAAN tunti tolkulla kaikkea. Tunnelma oli jäätävä, kirjaimellisestikkin koska kyseessä oli ulkoilma häät ja sää oli kuin morsian ;) Loppuillasta morsian haukkui kaason julkisesti ja itkeä pillitti kerjäämässä sääliä.

En mä missään kauheissa häissä ole ollut, mutta jotenkin mulla tuli semmonen ärsytys, kun jonkun häissä hirveesti korostettiin, että mies on sitten perheen pää. Jotenkin en ainakaan omissa häissä olisi halunnut semmoista kuunnella.

Morsian ja sulhanen oli selkeästi eri linjoilla siitä, minkälaiset häiden olis pitäneet olla ja koko homma oli melkoista sillisalaattia. Ja loppuillasta morsian tappeli kaason kanssa siitä, kummalla oli ollut paremmat häät.

En ole ollut kamalissa häissä. Olen ollut ihanissa, neutraaleissa ja hiukan tylsissä. Mut mitäpä siitä. Tylsätkin häät on paremmat kuin ei mitään juhlia.

Hirveitä amiksia vieraana, yks heitti kokoajan paskaa läppää ja huuteli jatkuvasti typeryyksiä.

Morsian oli leuhka ja kaakatti jatkuvasti.

Kuskina oli sulhasen vanhemmat joten arvata saattaa että oltiin viimeisten joukossa pois lähtemässä. En mene enää ikinä sukulaisten häihin!

...valitettavasti ne missä muinoin olin kaasona ekaa kertaa...ei ollut kauheen rentouttavaa....vaatimuksia olis ollut ja kun niitä ei pysty kaikkia toteuttaan...niin ei ainakaan tunne onnistuneensa...vaikka sinänsä kaikki hyvin menikin.No:tietääpä ettei lupaudu kaasoksi enään :D

Häät, joissa järjestelyt kusee eli joutuu odotella, istumajärjestykset laadittu jäykästi (istut siis keskellä itsellesi vierasta porukkaa), yms. on ollut ikäviä kokemuksia. Esim. serkkuni häissä meidät oli siskojeni kanssa laitettu lapsenpiiaksi miehen sukulaisten lapsia katsomaan, eli siis söimme kakaralauman kanssa erillisessä huoneessa -> todellakin perseestä itseni ollessa 17v. ja siskoni 19v ja heillä vielä itseään vanhemmat poikaystävät mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23831510:
En mä missään kauheissa häissä ole ollut, mutta jotenkin mulla tuli semmonen ärsytys, kun jonkun häissä hirveesti korostettiin, että mies on sitten perheen pää. Jotenkin en ainakaan omissa häissä olisi halunnut semmoista kuunnella.

Ja meillä jo pappi korosti sitä vihkikaavassa ;) Onneks ei sentään hääjuhlaan tullu tuo teema :D

Ehkä jäätävimmät häät on ollu sukulaisen häät missä morsian kysyi jäätävällä tyylillä onnitteluissa, että "kukas sinä olet" :D Tuli vähä semmonen fiilis, että:" niin mitäs mä täällä ees teen" :D En mä oo ollu oikee kauheissa häissä :D

Mä oon kanssa joutunut useissakin häissä odottamaan ruokaa, odottamaan kahvia, odottamaan sitä ja tätä... Se on vähän tylsää, mutta ei nyt kauhean kamalaa.
Mä olen aina lähtenyt sen verran hyvissä ajoin, etten tiedä mitä siellä on loppuyöstä itketty ja raivottu.

En ole ollut erityisen kamalissa häissä sanan varsinaisessa merkityksessä. Kamalinta lähinnä yleensä on ollut se, että häät ovat olleet niin tylsät että minulla on ollut suuria vaikeuksia kestää hereillä. Harvoissa häissä on oikeasti ollut muuta oikeasti kivaa tekemistä kuin syöminen ja syömisen loputtua toivoo vaan että kello tulisi niin paljon että olisi suotavaa lähteä kotiin. Tuttujen tapaamisestakin menee ilo kun pitäisi jaksaa pönöttää ahdistavissa juhlavaatteissa, joissa olo on epäluonteva, ja yrittää keksiä puolituntemattomillekin jotain juteltavaa.

Ei ne nyt kamalat häät olleet, mutta myötähäpeän tunne oli kurja, kun sulhanen (joka oli pakotettu mukaan isoihin kirkkohäihin) vetäisi kännit vihkimisen jälkeen. Kun esim. häävalssi alkoi, niin hän ei pystynyt muuhun kuin nojailemaan morsiameen.

Mä en oikeen tajua mitä toi "odottaa ruokaa" kitinä on? :O Eikös siinä saa mukavasti jutustella kunnes ruoka tulee, vai pitäiskö lukea ajatuksia koska annaliisalla tulee nälkä? :O Eli mitä on ruoan odottaminen?!

Häät järjestettiin tilassa, joka oli jaettu kolmeen huoneeseen. Sinne tokaankaan huoneeseen ei nähnyt mitään mitä tapahtui ja kuului vain osittain, joten en halua edes arvailla, miten viihdyttävää sielä kolmannessa huoneessa oli. Vieraiden viihtyvyyttä ei oikein oltu huomioitu mitenkään muutenkaan. Kaikki tapahtui hyyyvin hitaasti, lähinnä vaan odoteltiin ja odoteltiin. Sitten, kun käytiin häävalssin jälkeen kiittämässä ja häivyttiin, niin hääpari hyvin hämmästyneenä kyseli, että miksi ihmeessä kaikki lähtee jo, kun vasta saatiin bändi paikalle.

En ole varsinaisesti kamalissa häissä ollut, mutta kieltämättä tympi sukulaisen häissä, kun sen kuuden tunnin aikana mitä häissä olimme, ei juuri muuta ehditty kuin syömään. Häissä siis oli seisova pöytä, johon katettiin erikseen alkupalat, pääruoat ja jälkiruoka. Vieraita yli sata, joten odotteluun ja jonottamiseen meni oma aikansa. Tämän jälkeen oli vielä erikseen hääkakku ja -kahvit joita taas erikseen jonotettiin. Vasta sen jälkeen alkoi ohjelma, puheet yms.

Toiset häät joissa hieman ärsytti oli kaverin häät. En olisi ikinä uskonut millainen bridezilla voi ihanasta ystävästä kuoriutua. Luojan kiitos en ollut kaaso, sellaista tekstiä he saivat vielä hääaamunakin, mutta olin avustamassa järjestelyissä, joten sain seurata hyvin läheltä. Törkein oli sulhasen ruotsinpuolelta ostamat kori olutta ja kori siideriä jotka myytiin vieraille "vapaaehtoiseen hintaan" tarkoituksena kerätä rahaa häämatkalle.

[QUOTE="vieras";23831569]En ole ollut erityisen kamalissa häissä sanan varsinaisessa merkityksessä. Kamalinta lähinnä yleensä on ollut se, että häät ovat olleet niin tylsät että minulla on ollut suuria vaikeuksia kestää hereillä. Harvoissa häissä on oikeasti ollut muuta oikeasti kivaa tekemistä kuin syöminen ja syömisen loputtua toivoo vaan että kello tulisi niin paljon että olisi suotavaa lähteä kotiin. Tuttujen tapaamisestakin menee ilo kun pitäisi jaksaa pönöttää ahdistavissa juhlavaatteissa, joissa olo on epäluonteva, ja yrittää keksiä puolituntemattomillekin jotain juteltavaa.[/QUOTE]

Ei mulla ole tuollasta fiilistä, mitä sulle pitäis tehä? Jotain hemmotteluhoitoja kun et ole tarpeeksi sosiaalinen viihtymään missään ilman paapomista, miksi edes menet häihin jos tulee mieleen vain valittaa, vaikka ihan oma vikasi.

Huonoimmat kokemukset on häistä joissa tuntui viinan olevan pääroolissa ja se todella maistui juhlaparille (ja tietenkin vieraille myös). Sulhanen tuli selvästi maistissa alttarille ja morsian puolestaan kittasi koko juhlan siihen tahtiin, että loppuillasta esitti "hienon" strippausshown" vieraille...voi luoja sitä myötähäpeän määrää :) Lisäksi juhlapari tappeli päissään toistuvasti illan aikana ja sulhanen kaatui tanssilattialla melko railakkaasti. Morsian myös tanssitti varmaan kaikkia miehiä melko "intiimisti" ja roikkui jokaisen miehen kaulassa...huhheijaa niitä häitä :)

Ja muuten häistä on nyt kohta 2v ja pari on edelleen yhdessä tosin myrskyistä on taival ollut ja ero tullut jo monesti...

Jonkun uskonlahkon (helluntailaisten?) häät. Kummityttöni oli morsian. Sulhasen sukulaiset olivat uskovaisia ja järjestivät häät. Morsiamen sukulaiset ovat ateisteja. Jeesus-horinat olivat minulle liikaa häätilaisuudessa. Hääkakku loppui kesken, emme saaneet sitä lainkaan. Sulhasen vanhemmat hakivat ahneuksissaan sitä jo lisää ennen kuin kaikki vieraat olivat ehtineet päästä kahvipöytään.

Häissä ei myöskään ollut tanssia, eikä alkoholitarjoilua. Morsian itki, kun haitaristi soitti kappaleen häävalssin sijasta. Hän olisi halunnut tanssia, mutta sulhasen uskovainen suku kielsi sen.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23831607:
Mä en oikeen tajua mitä toi "odottaa ruokaa" kitinä on? :O Eikös siinä saa mukavasti jutustella kunnes ruoka tulee, vai pitäiskö lukea ajatuksia koska annaliisalla tulee nälkä? :O Eli mitä on ruoan odottaminen?!

Jos vieraiden oletetaan istuvan paikoillaan tuntikausia kunnes ruoka on katettu ja sen jälkeen vielä odottavan ja jonottavan sitä hakemaan, pahimmillaan neljään kertaan, niin on siinä kyllä liikaa odottamista, oli nälkä tai ei. Tilat vielä järjestett siten, ettei vapaa jutustelu ole juuri mahdollista muiden kuin ihan vieressä istuvien kanssa.

Vitutti olla serkkuni häissä, joissa ei alkoholia ollut ollenkaan tarjolla

Noin karuissa en ole ollut, mutta kaverini häissä oli ulkoiset puitteet aivan viimeisen päälle - siis dekoraatio, ruuan esillepano ja tarjoilu, juoman aito sampanja jne, mutta toisaalta karsea eleäkeläistrio soitti metsäkukkia ynnä muita vastaavia, puheiden hilpeys perustui puhujan dementoitumisasteelle ja hääleikit oli niitä kaikkein hirveimpiä. Oli jäykkä ja estynyt tunnelma alusta asti alkoholitarjoilusta huolimatta, ja lähdettiin toki heti kun kehdattiin.

Ja meillä jo pappi korosti sitä vihkikaavassa ;) Onneks ei sentään hääjuhlaan tullu tuo teema :D

Ehkä jäätävimmät häät on ollu sukulaisen häät missä morsian kysyi jäätävällä tyylillä onnitteluissa, että "kukas sinä olet" :D Tuli vähä semmonen fiilis, että:" niin mitäs mä täällä ees teen" :D En mä oo ollu oikee kauheissa häissä :D

Huippu!

Sukulaistyttö meni naimisiin todella vastenmielisen narsisti ällötyksen kanssa. Se vaan meni! Huh-huh! Kun kuunteli sulhasen juttua, niin tuli vaihdettua miehen kanssa monta pitkää ja merkitsevää katsetta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23831636:
Ei mulla ole tuollasta fiilistä, mitä sulle pitäis tehä? Jotain hemmotteluhoitoja kun et ole tarpeeksi sosiaalinen viihtymään missään ilman paapomista, miksi edes menet häihin jos tulee mieleen vain valittaa, vaikka ihan oma vikasi.

Varmaan aika iso osa näissä häissä viihtymättömyydelle on ollut toimimaton istumajärjestys, eli oon joutunut pöytään jossa kukaan ei tunne minua mutta kaikki muut tuntevat toisensa ja heillähän sitten riittää kaikkea sisäpiirijuttua enemmän kuin kiinnostusta jutella jonkun nobodyn kanssa. En tiedä kuka on niin sosiaalinen että aidosti viihtyy tuollaisissa tilanteissa. Anteeksi kun en itse ole.

Mun mies vielä menee tuollaisissa tilanteissa ihan lukkoon eikä siitä ole mitään seuraa. Kiva yrittää sitten pitää yllä jotain keskustelua tuntemattomien kanssa koko ilta kun mies istuu mykkänä vastapäätä.

Enkä meniskään häihin ellei miehen mielestä olisi kohteliasta eli suomeksi pakollista osallistua. Ajattelin että vastedes jättäisinkin menemättä ellei tyyliin oman siskon häät ole kyseessä, tai sit todella pienen piirin juhla mistä itsekin tunnen käytännössä kaikki. Muistan sit vaan jollain lahjalla.

Yhteistyössä