Kamalia kakaroita kylpylässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Viikko sitten oltiin kylpylässä. Vihdoin on pienten sormenjälkien mustelmarivi muuttumassa keltaiseksi käsivarressa. Yksi sukelteleva kakara käytti minun käsivarttani vauhdittamassa sukelteluaan eli nappasi tosi kipeästi käsivarresta kiinni ja vetäisi siitä vauhtia lisää.

Kuntouima-altaassa oli yhteen vaiheeseen järjestetty uimataitoisille lapsille peuhurata erilaisine lauttoineen, kellukkeineen ja sukellusjuttuineen. Suurin osa omi välineitä täysin omaan käyttöönsä, parhaimmillaan samoilla riiviöillä oli lautta, pari lötköpötköä ja uimalautaa keralla kahmittuna itselleen. Ei ole tainnut äidit opettaa jakamista, etenkin kun ne oli kylpylän tavaroita ja tarkoitettu kaikkien yhteiseen käyttöön. Kaikista kamalin noin eskarikäinen kakara tyrkki muut pois lautalta, potki pahimmillaan muita. Kun tuosta potkimisesta hieman hänelle huomautettiin, niin oli sitten lähdössä parkuen mamman luo, mutta kääntyi sitten takaisin jatkamaan tuota hommaansa, kun mammaa ei missään näkynytkään.

130 cm syvään altaaseen oli hyppiminen kielletty merkein. Kuitenkin siellä pikkukoululaiset hyppivät ja sukeltelivat surutta muiden joukkoon. Ei sillä niin väliä, jos oman päänsä kalauttavat pohjaan, mutta kun sivulllisetkin ovat siinä vaarassa. Tosin yksi isäkin näytti lapselleen, kuinka tämän pitäisi sukeltaa, äiti sentään huomautti, että tuossa on kyllä kieltomerkit, ettei saa sukellella. Eipä paljoa näkynyt vanhempia katselemassa heidän peräänsä, vaikka alle 14 vuotiailla ei ole mitään asiaa ilman aikuisia kylpylään. Peuhuradan aikaan sentään muutama mamma istui läheisessä porealtaassa kuikuilemassa jälkikasvunsa perään.

Varmaan noiden omijakakaroiden vanhemmat olivat niitä, jotka itse sitten omivat laskurenkaat itselleen. Eivät antaneet niitä rengasta jonottavilla, vaan lähtivät samantien uudestaan laskemaan. Mistäpä ne lapsetkaan mitään oppisivat, kun eivät kaikki aikuisetkaan osaa.

Kuulostaa siltä että sun pitäis saada suus auki sillon kun jonkun epäkohdan näet, tai jos et saa niin meet sitten hakemaan uimavalvojan paikalle jos et itse uskalla sanoa.

Nyt kyllä täytyy munkin ihmetellä, mitä se ketään auttaa, että asiasta täällä kertoo?! Huonosti käyttäytyivät, se on selvä, mutta minä olisin ainakin avannut sanaisen arkkuni ihan niille vintiöille itselleen. Ja jos ei auta, niin vanhemmille / uimavalvojalle. "Koko kylä kasvattaa", nääs.

Ihan samaa mieltä ap:n kanssa, tosin mun mielestä kamalampia vielä ne vanhemmat, jotka eivät välitä kasvattaa lapsiaan, vaan odottavat, että "koko kylä kasvattaa" ja uimavalvojat komentaa. Se on kunkin lapsen OMIEN vanhempien tehtävä valvoa ja kasvattaa eikä jättää ikävää kasvatus- ja komentamishommaa muiden aikuisten tehtäväksi, kun itse istuvat kittaamassa kaljaa.

• Tykkää
Reactions: Tuulipuku
[QUOTE="jep";26755677]viikon aikana on kärpänen muuttunut härkäseksi. Tartu asioihin silloin kun ne on ajankohtaisia. Typerää märehtiä nyt.[/QUOTE]

Onneks palstalla ei KOSKAAN märehditä mitään turhaa. Vain välttämättömät seikat selvitetään.

[QUOTE="vieras";26755684]Onneks palstalla ei KOSKAAN märehditä mitään turhaa. Vain välttämättömät seikat selvitetään.[/QUOTE]

en mä niin sanonut. Totesin vaan tästä kyseisestä avauksesta, että olisi pitänyt tehdä asialle jotain silloin kun se oli ajankohtaista. Tai hankkia muutenvaan elämä että vois muuta tehdä viikon verran kuin itkeä menneitä.

[QUOTE="jep";26755691]en mä niin sanonut. Totesin vaan tästä kyseisestä avauksesta, että olisi pitänyt tehdä asialle jotain silloin kun se oli ajankohtaista. Tai hankkia muutenvaan elämä että vois muuta tehdä viikon verran kuin itkeä menneitä.[/QUOTE]

Kyllä, asialle olisi pitänyt tehdä silloin jotain. Nimittäin riehuvien lasten vanhempien. Olisi heidän pitänyt lakata kittaamasta siideriä ja mennä vahtimaan lapsiaan.

Ei ap:n. Riittää, kun hän huolehtii omistaan. Minä huolehdin omista lapsistani hyvin ja siinä on riittämiin duunia enkä tod. jaksa alkaa vielä muidenkin monstereita paimentamaan. Heidän omien vanhempiensa pitäisi vahtia heitä. Mutta kun jotkut on niin laiskoja ja välinpitämättömiä.

[QUOTE="vieras";26755669]Ihan samaa mieltä ap:n kanssa, tosin mun mielestä kamalampia vielä ne vanhemmat, jotka eivät välitä kasvattaa lapsiaan, vaan odottavat, että "koko kylä kasvattaa" ja uimavalvojat komentaa. Se on kunkin lapsen OMIEN vanhempien tehtävä valvoa ja kasvattaa eikä jättää ikävää kasvatus- ja komentamishommaa muiden aikuisten tehtäväksi, kun itse istuvat kittaamassa kaljaa.[/QUOTE]

Ja mitäs sitten, kun ON näitä vanhempia, jotka eivät välitä kasvattaa lapsiaan? Ja niitähän luoja paratkoon on. Onko parempi vaan nyrpistellä nenää ja kärsiä kolhuista, ja sitten tulla mammapalstalle valittamaan?! Silläkö ne välinpitämättömät vanhemmat tarttuvat itseään niskasta ja alkavat huolehtia omistaan? Vai ehkäpä joskus mahdollisesti sillä, että joku heille asiasta suoraan sanoo?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="jep";26755677]viikon aikana on kärpänen muuttunut härkäseksi. Tartu asioihin silloin kun ne on ajankohtaisia. Typerää märehtiä nyt.[/QUOTE]

Ajattelinpa, että jospa ne palstamammat olisivat kotiutuneet lomalta sieltä kylpylästäkin ja lukisivat hieman mitä heidän jälkikasvunsa on siellä tehnyt :saint: ja parantaisivat hieman tapojaan jatkossa.
Paitsi tuskin mitään ottavat opikseen.

että minua huvittaa tällainen tyypillinen kaksplus mamma, mutisen itsekseni mutta kiukuttelen kiukkuni sitten kaksplussalle :D
Juu, me varmaan voidaan tilanteelle jotakin?
Avaa suusi ja komenna niitä kakaroita,vaikeaa?
Jos kakaroitten vanhemmat kiukuttelevat kun komennat niin samalla vit heillekin ohjeistaa perus käytöstapoja, jos ei mene jakeluun ilmoita vaikkapa uimavalvojalle? Vaikeaa???

Ja mitäs sitten, kun ON näitä vanhempia, jotka eivät välitä kasvattaa lapsiaan? Nyrpistellään nenää ja kärsitään kolhuista, ja sitten tullaan mammapalstalle valittamaan?! Silläkö ne välinpitämättömät vanhemmat tarttuvat itseään niskasta ja alkavat huolehtia omistaan? Vai ehkäpä joskus mahdollisesti sillä, että joku heille asiasta suoraan sanoo?

Faktahan on, että on välinpitämättömiä vanhempia. Ei sille mitään voi, itse en ainakaan ala paimentamaan ja pitämään kuria koko kylpylässä. Ei nuo välinpitämättömät, maailman navaksi itsensä arvioivat otukset kuule siitä ryhdistäydy, vaikka niille tulis joku keski-ikäinen äiti-ihminen neuvomaan pitämään lapsensa kurissa. Eiköhän sieltä tule haista vittua ja muuta jos menee mainitsemaan heidän Janica-Petterinsä touhuista kesken siiderinjuonnin.

Alkuperäinen kirjoittaja ääh;26755742:
että minua huvittaa tällainen tyypillinen kaksplus mamma, mutisen itsekseni mutta kiukuttelen kiukkuni sitten kaksplussalle :D
Juu, me varmaan voidaan tilanteelle jotakin?
Avaa suusi ja komenna niitä kakaroita,vaikeaa?
Jos kakaroitten vanhemmat kiukuttelevat kun komennat niin samalla vit heillekin ohjeistaa perus käytöstapoja, jos ei mene jakeluun ilmoita vaikkapa uimavalvojalle? Vaikeaa???

Kuka jaksaa komennella vieraita lapsia ja aikuisia, kun on tullut kylpylään rentoutumaan? Eikö se ole jokaisen oma asia vahtia omat lapsensa?

[QUOTE="vieras";26755754]Kuka jaksaa komennella vieraita lapsia ja aikuisia, kun on tullut kylpylään rentoutumaan? Eikö se ole jokaisen oma asia vahtia omat lapsensa?[/QUOTE]

no kyllä minä ainakin jos silmille hyppivät ja omien kakaroitteni turvallisuus alkaa olemaan uhattuna

Ajattelinpa, että jospa ne palstamammat olisivat kotiutuneet lomalta sieltä kylpylästäkin ja lukisivat hieman mitä heidän jälkikasvunsa on siellä tehnyt :saint: ja parantaisivat hieman tapojaan jatkossa.
Paitsi tuskin mitään ottavat opikseen.

Tuskin ottavat mitään opikseen, näin se on. Jos on noin välinpitämätön, niin menee kaikki ohjeet, neuvot, vinkit ja komentelut kuin vesi hanhen selästä, vaikka kuinka sanoisit asiasta täällä palstalla taikka sitten siellä paikanpäällä kylpylässä. Nää on niin sitä mieltä, että muista ihmisistä ei tarvi välittää, tärkeintä että itse saa rauhassa juoda siideriä. Muut paimentakoot heidänkin lapsensa.

[QUOTE="vieras";26755754]Kuka jaksaa komennella vieraita lapsia ja aikuisia, kun on tullut kylpylään rentoutumaan? Eikö se ole jokaisen oma asia vahtia omat lapsensa?[/QUOTE]

Niin, voihan sitä koko päivän kärsiä ja mutista, ja vielä jälkeenpäinkin.... Tai karjasta kerran niille ärsyttäville kakaroille niin, etteivät enää tule häiriköimään...

En tiedä, itse enemmin karjasen ja saan rauhaa kun puhisen ja pihisen ja lopulta itken palstalla. :) Sitten voi palstalla odotella, josko joku tulisi palstalle valittamaan siitä karmeasta karjuvasta lehmästä, jolla häpyhuulet roikkuu puolreiteen... Sillai "kylpylässä nähtyä" :laugh:

Ja mitäs sitten, kun ON näitä vanhempia, jotka eivät välitä kasvattaa lapsiaan? Ja niitähän luoja paratkoon on. Onko parempi vaan nyrpistellä nenää ja kärsiä kolhuista, ja sitten tulla mammapalstalle valittamaan?! Silläkö ne välinpitämättömät vanhemmat tarttuvat itseään niskasta ja alkavat huolehtia omistaan? Vai ehkäpä joskus mahdollisesti sillä, että joku heille asiasta suoraan sanoo?

No hankala se on suoraan sanoa niille vanhemmille, kun ei niitä missään näkynyt :headwall: Olisiko pitänyt kiertää koko iso kylpylä läpi ja huudella kaikille ilman lapsia näkyville vanhemmille, että tiedänkö kakarat tuolla mellastaa? Tuolle potkivalle kakarelle käytiin sanomassa, ettei muita potkita. Hän meinasi sen jälkeen lähteä parkuen äitinsä luo (sai varmaan traumoja, kun kiellettiin potkimasta), mutta palasi takaisin, kun äitiä ei missään näkynyt :headwall:

Lasten kanssa oltiin liikkeellä ja en katsonut tehtäväkseni paimentaa jatkuvasti MUIDEN kakaroita.