Kamalan kuuma yöllä

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jo monta vuotta. Ei pysty juuri yhtään yötä nukkumaan rauhassa vaan herään hikoilemaan. Ensin hikoilee ja sitten alkaa paleltamaan.
Nyt lopulta tuli mieleen, että ehkä vuodetekstiileilläkin on merkitystä.
Käyn ostamassa perkaalipuuvillaa olevat lakanat ja jonkun viilentävän tyynyn ja peiton. Googlailin asiaa ja sellaisia on olemassa. Maksaahan ne mutta täytyy kokeilla. Olisi kiva nukkua paremmin eikä hikoilla, palella ja valvoa yöt läpensä.

vierailija
Tuo on hyvä eikä ezes kallis.
"Ankanhöyhenpeitto 150x200 cm, jossa 90% valkoista ankan höyhentä/10% ankan untuvaa, 1100 g. 100% puuvillapäällinen. Neliöommel takaa täytteen tasaisen ..." Pussilakana tietysti päälle. Se voi olla vanhaa puuvillaa.

jos tulee kuuma, käännät peiton ympäri, se auttaa. Jos on kylmä, pyhitetty sen kuohkeaksi.

vierailija
Tuo on hyvä eikä ezes kallis.
"Ankanhöyhenpeitto 150x200 cm, jossa 90% valkoista ankan höyhentä/10% ankan untuvaa, 1100 g. 100% puuvillapäällinen. Neliöommel takaa täytteen tasaisen ..." Pussilakana tietysti päälle. Se voi olla vanhaa puuvillaa.

jos tulee kuuma, käännät peiton ympäri, se auttaa. Jos on kylmä, pöyhit sen kuohkeaksi.
noin kirjoitin.

vierailija
Hanki vauvoille tarkoitettuja harsoliinoja ja laita liina decolleelle. Yöllä kun olet hionnut sen märäksi niin vaihdat kuivan. Suosittelen kyllä käyntiä gynekologilla.
Yöhikoilu katkoo unta, joka on paha juttu sydämen, muistin ja yleisen hyvinvoinnin kannalta.

vierailija
Kiitos vastauksista.
Käyn ostamassa paremmat vuodetekstiilit nyt alkuun. Perkaalilakanoita on kehuttu hyviksi. Ja jotkut ontepallotyynyt tai mitä nyt onkaan. Untuvia en osta eettisistä syistä. Ja mua inhottais nukkua jossain linnun höyhenissä.
Luulisin, että se vaihdevuosihikoilukin loppuisi joskus. Ne siis jo. Lääkäriin en mene kun se on niin turhaa.

vierailija
Kiitos vastauksista.
Käyn ostamassa paremmat vuodetekstiilit nyt alkuun. Perkaalilakanoita on kehuttu hyviksi. Ja jotkut ontepallotyynyt tai mitä nyt onkaan. Untuvia en osta eettisistä syistä. Ja mua inhottais nukkua jossain linnun höyhenissä.
Luulisin, että se vaihdevuosihikoilukin loppuisi joskus. Ne siis jo. Lääkäriin en mene kun se on niin turhaa.
Voithan käydä ostoksilla luontaistuotteita myyvässä liikkeessä ja ostaa sieltä itsellesi apua oireisiin. Tosiasia on se, ettei vaihdevuosioireista tarvitse kärsiä. Hikoilu, unettomuus, mielialanvaihtelut..... Eivät tee ihmiselle hyvää.

vierailija
Kiitos vastauksista.
Parikymmentä vuotta on nukuttu höyhenpeitoissa eikä ole oireita tullut iän myötä. Hyvä et selvisi tuokin😃

vierailija
Vaikka et olekaan menossa lääkäriin, niin suosittelisin kyllä. Yöhikoilulle voi olla muitakin syitä kuin vaihdevuodet ja ne selviää vain käynnillä. Toki saisit sieltä apujakin mm yöhikoiluun mutta koska se on turhaa, niin - tsemppiä.

vierailija
Vaikka et olekaan menossa lääkäriin, niin suosittelisin kyllä. Yöhikoilulle voi olla muitakin syitä kuin vaihdevuodet ja ne selviää vain käynnillä. Toki saisit sieltä apujakin mm yöhikoiluun mutta koska se on turhaa, niin - tsemppiä.
Kiitos, mutta ei kiitos. En ole ennenkään saanut lääkäreiltä apua just mihinkään. Aina kun olen jotain mennyt valittamaan, niin lopputulos on ollut se, että oma apu paras apu.
Muistan hyvin miten eräs lääkäri käynnin jälkeen oli kirjoittanut tietoihini, että " potilas vaikutti tyytyväiseltä kun sai puhua." No en ollut tyytyväinen vaan pettynyt, että taas kävin hakemassa apua turhaan.

Tiedän kyllä, että mulla on vaihdevuodet mutta minulla ei ole hikoilua lukuunottamatta juuri muita oireita ja senkin kanssa pystyn sinänsä elämään.
Tulin vaan yön valvottuina tunteina ajatelleeksi, että materiaaleillakin voi olla väliä.
Ei ole sanottua, että valitsemani täkki, tyyny, petauspatja ja lakanat on markkinoiden miellyttävimmät. Hengittävämpiäkin saattaa olla tarjolla ja laitan rahani nyt ensiksi mieluummin niihin kuin mihinkään lääkäriin ja pilleripurkkiin. En halua syödä hormoneja eettisistä ja terveydellisistä syistä, joten mitä minä lääkärillä?

vierailija
Kiitos, mutta ei kiitos. En ole ennenkään saanut lääkäreiltä apua just mihinkään. Aina kun olen jotain mennyt valittamaan, niin lopputulos on ollut se, että oma apu paras apu.
Muistan hyvin miten eräs lääkäri käynnin jälkeen oli kirjoittanut tietoihini, että " potilas vaikutti tyytyväiseltä kun sai puhua." No en ollut tyytyväinen vaan pettynyt, että taas kävin hakemassa apua turhaan.

Tiedän kyllä, että mulla on vaihdevuodet mutta minulla ei ole hikoilua lukuunottamatta juuri muita oireita ja senkin kanssa pystyn sinänsä elämään.
Tulin vaan yön valvottuina tunteina ajatelleeksi, että materiaaleillakin voi olla väliä.
Ei ole sanottua, että valitsemani täkki, tyyny, petauspatja ja lakanat on markkinoiden miellyttävimmät. Hengittävämpiäkin saattaa olla tarjolla ja laitan rahani nyt ensiksi mieluummin niihin kuin mihinkään lääkäriin ja pilleripurkkiin. En halua syödä hormoneja eettisistä ja terveydellisistä syistä, joten mitä minä lääkärillä?
No sitten sinulle sopii luontaistuotteet.

vierailija
Tuuletin puhaltamaan sängyn päätyyn. Mulla ollut kohta kymmenen vuotta, ei tosin tietenkään sama tuuletin, vaan välillä vaihtanut uuteen. En pysty nukkumaan ilman. Ja ympäri vuoden tottakai käytössä. Lääkäri nauroi pari vuotta sitten että sä et tule saamaan lääkehoitoa vaihdevuosivaivoihisi korkean verenpaineen takia, ikinä.

Yhteistyössä