Kamalaa vouhotusta tosta 4v rattaisiin ketjusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Porukat pitävät aivan kamalana, jos ton ikäinen istuu vielä rattaissa.
Oltiin tänä kesänä ruotsissa lomailemassa ja siellä istui moni ton ikäiseltä ja jopa 5vuotiaalta näyttävä rattaiden kyydissä, parilla n 4v näyttävältä oli jopa tutti suussa. Kukaan ei katsonut pitkään eikä näyttänyt ihmettelevän.
Itselläni myös 4,6v poika, joka ehkä kerran tänä vuonna rattaiden kyydissä ollut kipeänä lääkäriin mentäessä, mutta en todellakaan pistä pahakseni jos näen samanikäisiä kärryjen kyydissä. On täällä mammoilla pienet murheet.....

no mammapalstalaisten lapset kävelee reippaasti kaksi vuotta täytettyään jopa kuuden kilometrin matkoja tosta vaan alle puolen tunnin, jos näin ei tapahdu, täytyy lapsi viedä tutkimuksiin ja testeihin, että missä on vika:saint:

En jaksanu ees avata sitä kun arvasin sisällön.

Mun 3.5v ja vajaa 5v istuuvat välillä rattaissa ja mitä siitä :D
Jos lähen aamulla lasten kans asioille, ollaan joskus jopa 5h kylällä + matkat kotiin, 4km per suunta. Mulle ok että tuleevat välillä kyytiin huilimaan ja joskus nukkuuvatkin kotimatkan.

Mut palstalla kaikki on kiellettyä jos et tee niinkun muutkin.

• Tykkää
Reactions: rops
Meiänkin tyttö oli vielä viisivuotiaana Kreetalla rattaissa.
Että repikää siitä palstamammat.

revitään joo... olet ilmeisen ylpeä siitä että kärräilit 5 vuotiasta pitkin kreetaa. hienoa. ikävä kyllä minulla ei jaksa ymmärrys riittää ellei ole erityislapsi. ei ne jalat sillä lapsella huvin vuoksi perseessä ole kiinni. ne on sen takia että niillä köpötellään menemään.....

No eiköhän sairasta lasta nyt voikin kuskailla rattaissa, tai esim. vilkkaassa liikenteessä (turvallisempaa)...

Mutta kyllä me vähän perään katsotaan kun 4-6 v. tenavia tuodaan rattailla päiväkotiin ja matkaa usein on huimat 50m - 1km. Ja sen kyllä näkee esim. retkillä ketkä on tottuneet käyttämään omia jalkojaan ja muutoinkin kulkemaan liikenteessä, ja ketkä taas viedään joka paikkaan rattailla.

revitään joo... olet ilmeisen ylpeä siitä että kärräilit 5 vuotiasta pitkin kreetaa. hienoa. ikävä kyllä minulla ei jaksa ymmärrys riittää ellei ole erityislapsi. ei ne jalat sillä lapsella huvin vuoksi perseessä ole kiinni. ne on sen takia että niillä köpötellään menemään.....

no ootkos itse ikinä käynyt etelässä? Siellä yleensä mennään myöhemmin illalla syömään ja kello usein jo aika paljon ennenkuin hotellille päästään, joten helpompi se muksu on tosiaankin työntää sinne rattaisiin istumaan jos väsyy. EI tarvi ainakaan kantaa ja raahata väsynyttä lasta perässään. Jos sun ymmärrykses ei riitä siihen niin voi voi.

Jee!
Ensin köpötellään päivällä kylällä sellanen 6km, illalla kymmenen maissa syömään kilometrin päähän ja köpötellään takaisin yhdentoista jälkeen!
Meidän perhe kävelee, ku jalat on sitä varten, että niillä kävellään!

Niinjoo, ja mun viisvee on motorisesti tosi taitava, taiteellinen ja lahjakas. Pyörällä polkee ilman appareita ja oppi sen taidon kahdessa minuutissa. Ei varmaan kuole siis siihen jos hää nukkuu joskus rattaissa, jos ei jaksa saa tulla kyytiin. Ihan normia minusta.
Mut tosiaan, palstalla lapset menee pilalle jos eivät kävele useita kilometrejä päivässä (tosin mut lytättiin täällä kun mietin jaksaako 4.5v polkea 6km - ei ois jaksanu, ok.. kiva ristiriita), jos ei imetetä, jos annetaan soseita ennen puolta vuotta, jos viedään lapsi hoitoon ja mennään ite ryyppäämään.. :D

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="höh";24360284]no ootkos itse ikinä käynyt etelässä? Siellä yleensä mennään myöhemmin illalla syömään ja kello usein jo aika paljon ennenkuin hotellille päästään, joten helpompi se muksu on tosiaankin työntää sinne rattaisiin istumaan jos väsyy. EI tarvi ainakaan kantaa ja raahata väsynyttä lasta perässään. Jos sun ymmärrykses ei riitä siihen niin voi voi.[/QUOTE]

Yleensä käydään pari kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Meillä tosin mennään kyllä ihan lapsen aikataulun mukaan eikä keikuta puolille öin, helposti on jaksanut kävellä. Mutta jokainen tyylillään, siihen mun ymmärrys ei kyllä riitä että sitä väsynyttä lasta kärräillään siellä pitkin yötä. Että voi voi vaan...

Jee!
Ensin köpötellään päivällä kylällä sellanen 6km, illalla kymmenen maissa syömään kilometrin päähän ja köpötellään takaisin yhdentoista jälkeen!
Meidän perhe kävelee, ku jalat on sitä varten, että niillä kävellään!

No niinpä kävelee meidänkin perhe, käveli myös se 5 vuotias eikä tehnyt edes heikkoa . Tosin sillä erotuksella että pääsi aikoinaan syömään ja nukkumaan

Yleensä käydään pari kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Meillä tosin mennään kyllä ihan lapsen aikataulun mukaan eikä keikuta puolille öin, helposti on jaksanut kävellä. Mutta jokainen tyylillään, siihen mun ymmärrys ei kyllä riitä että sitä väsynyttä lasta kärräillään siellä pitkin yötä. Että voi voi vaan...

Eikä mun ymmärrys riitä siihen, että puol viideltä syömään, kuudelta hotlalle ja kahdeksalta nukkumaan, kun muut samanikäiset pulikoi uima-altaassa.
Ja kirsikkana kakun päällä olis vielä, että valitettaisiin kun ei ihmiset osaa lapsiaan säädylliseen aikaan nukkumaan laittaa tai edes hiljaiseksi.
Ja ls-ilmoitushan pitäis tehä, kun syömään menevät kymmeneltä, rattailla vielä. Että huhhuh.

Mut joo. Toi on sun mielipide thats it.
Mitä jos me kaikki (minä mukaanlukien) opeteltaisiin tuomaan omat mielipiteet julki muita tai heidän mielipiteitä haukkumatta tai heidän tekemisiään kyseenalaistamatta?

ei kyllä ikinä olla puoleen yöhön muksujen kanssa liikenteessä. Viimestään 22 maissa ollan oltu hotellilla....niin ja tää meidän 4v käveli tosiaan jo reippaasti alle 2vuotiaan jo tosi pitkiä matkoja, myös tarhan tädit sitä ihmettelivät retkillä kun ei ikinä tarvinnut rattaisiin pistää.
Mutta ei kait sen ketään pitäis haitata vaikka isompana rattaissa istuisikin.
Asutaan helsingissä ja kyllä mun aina keskustaan mentäessa tekis mieli ne rattaat ottaa mukaan, poika sen verran villi tapaus että pelkään vielä joskus juoksevan ratikan alle, kun ei millään suostuis edes pitämään kädestä kiinni.

Eikä mun ymmärrys riitä siihen, että puol viideltä syömään, kuudelta hotlalle ja kahdeksalta nukkumaan, kun muut samanikäiset pulikoi uima-altaassa.
Ja kirsikkana kakun päällä olis vielä, että valitettaisiin kun ei ihmiset osaa lapsiaan säädylliseen aikaan nukkumaan laittaa tai edes hiljaiseksi.
Ja ls-ilmoitushan pitäis tehä, kun syömään menevät kymmeneltä, rattailla vielä. Että huhhuh.

Mut joo. Toi on sun mielipide thats it.
Mitä jos me kaikki (minä mukaanlukien) opeteltaisiin tuomaan omat mielipiteet julki muita tai heidän mielipiteitä haukkumatta tai heidän tekemisiään kyseenalaistamatta?

Missä sanoin että mennään puoli viideltä syömään? En mielestäni missään... Te saatte mennä puolestani vaikka aamu yöllä syömään, se ei minua heilauta. Meillä mennään aiemmin, se sopii meille. Mutta jatketaan jooko molemmat omalla tavallamme, kärräile sinä lasta rattaissa vaikka teini-ikään, me jatkossakin koitetaan pysyä koko perhe omilla jaloillamme ;)

Meillä lapsi 4 ja puol ja kotona ei rattaat käytössä. Mutta nytkin oltiin pari vikkoa kesällä ulkomailla ja rattaat lainattiin tutuilta. Oi että on kätevää. Saa Vaatteita ja juotavia kuljetettua siinä. Lapsi pääsee halutessaan rattaiden kyytiin istuun ja ihmettelemään ja joskus nukkumaan. Saa myöskin kävellä niin paljon kuin haluaa. No problemo. Ja saa mennä mun puoelsta niin kauan näin kuh tuntuu hyvältä. En katso ikää vaan kaikkien lomailun kannalta mukavaa. Ei herran jee mitä paasausta yhiostä rattaista täällä palstalla välillä on. Välillä kyllä huvittaa.

Meillä 5 v tulee kävelemään yli 15 kilsaa päivässä, ja valvomaan yli puolenyön, kun lauantaina reissuun 'etelään' lähdetään.

Jos jollain on samanikäinen rattaissa, niin se lienee heidän perheelleen sopivin ratkaisu, mutta meillä tuo 5 v ei menisi rattaisiin vaikka maksettaisiin eikä rattaita tarvitse.

Niin on erilaisia lapset, perheet, tilanteet. Yritetään kestää se jotenkin.

Meillä tosin mennään kyllä ihan lapsen aikataulun mukaan eikä keikuta puolille öin, helposti on jaksanut kävellä. Mutta jokainen tyylillään, siihen mun ymmärrys ei kyllä riitä että sitä väsynyttä lasta kärräillään siellä pitkin yötä. Että voi voi vaan...

Ja sädekehä kiiltää.
Minä tunnen perheen jossa mennään loma-aikanakin TASAN 19.30 petiin, siis lapset 6 ja 8 v menevät. Äidillä on hirveä stressi jos menee pidempään. Eikö sitä lomalla - erityisesti reissussa, voi hieman relata? Ei se välttämättä tarkoita että lapset ovat kuolemanväsyneitä jos eivät jaksa esimerkiksi ylämäkeä kävellä hotellille iltaruuan jälkeen tai jos kello sattuukin olemaan vaikka sen 22.
lapsen ehdoilla mennään meilläkin reissussa, mutta rennommin.

[QUOTE="Kuu";24360538]Saa Vaatteita ja juotavia kuljetettua siinä. Lapsi pääsee halutessaan rattaiden kyytiin istuun ja ihmettelemään ja joskus nukkumaan. Saa myöskin kävellä niin paljon kuin haluaa. No problemo. J[/QUOTE]

Olen samaa mieltä. Meillä 3,5 ja 5 v lapset ja rattaat oteteaan aina mukaan jos kylille mennään. Olen sen verran laiska mutsi, etten jaksa raahata missään repussa mukanani molempien lasten kamppeita, vesipulloja yms, kun liikenteeseen lähdetään. Saavat molemmat välillä huilata rattaissakin kun kauan ollaan liikenteessä (5-6 tuntiakin). Ja kätevästi rattaissa kulkee mukana niin ostokset kuin sateenvarjotkin, eväät, pipot ja hanskat jos tulee hiki, yms yms... Jos tämä asia jonkun persettä kaivelee, niin senkun kaivelee, ei ole minulta tai lapsiltani pois! Kävellään sitten muuten lasten kanssa pitkiä lenkkejä, pyöräilevät ja retkeillään paljon metsissä,luontopoluilla yms, joten liikunnalliseksi ovat oppineet jo pienestä pitäen.

Yhteistyössä