Kamalaa tää vauvakuume..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nina1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nina1

Jäsen
09.10.2007
131
0
16
Niin pirusti tekis taas mieli toista lasta mut kaikki arveluttaa..esikoinen on jo 8v. et miten se suhtautuis ja osaisko sitä enää olla vauvan kans.. :(
Töiss näkee paljon vauvoja aina joka kerta tulee paha mieli..itku kurkus täytyy kävellä pois.. :'( gynekologi sanoi, ettei kannata odottaa vauvaa tulevax helpolla..ikää jo 28v. ja pillereitä popsittu 8 vuotta.. :headwall:
Ja si olis vielä yx ongelma: mies, joka ahdistuu ajatuksesta et meille tulis toinen lapsi..pelkää kuulemma et toinen on hirviö kun eka oli kiltti.. :kieh:
ja oma sisarussuhde on päin persettä, ei ole siskonsa kans tekemisissä ollenkaan..inhoaa jo näkemistäkin.
Enpä tiedä, et mitä täs tekis..kunpa joku vois kertoo hyviä vinkkejä.. :ashamed:
Kiitos kaikille jotka luette tämän.. :heart: :flower:

vauvakuumeilu:On kamalan ihanaa, tervetuloa vaan joukkoon kuumeilemaan, sinä olet vielä nuori! :flower: Pillereistä en osaa sanoa, kun en ole käyttänyt, ehkäisynä oli hormonikierukka ja menkat tulivat silti säännöllisesti! :D

Onnea sinulle yritykseen, jos alatte vauvasta haaveilla ja "tositoimiin" :flower: :heart:

Olisin neuvonut näin: Kyllä sitä kaikkeen tottuu lapsikin vaikka alussa olisi toki varmaan hankalaa, kun esikko olisi varmaan aika mustasukkainen. Mutta ajan kanssa se helpottaisi. Ja kaikkea oppii uudestaan opettelemalla ja äidinvaistokin suuresti ohjaa naista ni en usko, et siinä ongelmaa olis olla pitkästä aikaa vauvankin kanssa =) Osaahan esikoisensa saaneetkin vaikkeivat ole koskaan vauvaa käsitelleetkään :heart:

Mut sit luin sun miehes ajatuksia.. ehkei liene kovin hyvä ajatus sitten yrittää lasta. Mutta jos puhuisitte asiasta? Ja koittaisit saada miehen vakuuttuneeksi siitä, että selviätte varmasti :heart:

miracle: Olemme puhuneet asiasta tai siis ainakin yrittäneet ja lopputulos on aina sama eli mies ahdistuu ja lopettaa puhumisen.. :( jospa vaihtaisi miestä?? ;) eikö ollutkin hyvä ajatus?? :laugh: näin joskus vanhemmat työkaverit neuvoivat... :/

Onhan siinäkin toki ajatusta jos mies ei todellakaan halua lisää lapsia... Oletteko ennen ensimmäisen hankkimista puhuneet lapsiluvusta? Meinaan vain, et oliko mies silloin monen kannalla ja nyt vain yhden kun on kokemusta?

Esikoisemme oli puhdas vahinko.. olimme molemmat silloin opiskelijoita ja olihan se aika järkytys.. näin paremmin ajatellen emme ole koskaan puhuneet kuinka monta lasta haluamme..
kavereillamme on lapsia ja mieheni tykkää touhuilla niiden kanssa eikä vierasta vauvojakaan.Ehkäpä ne rikkinäiset yöunet ja huutamiset ei kiinnosta..ota tästä siis selvää.. ;)

Juu sitä arvelinkin, kun niin nuori (tai no nuori ja nuori) olit. Hmm... Kinkkistä. Eihän sitä miestäkään pakottaa voi. Mutta jos juttelette vielä toisen lasten tulemisesta, jos sen miehen saisit sit kuitenkin lämpeemään asialle =)?

Tosi hyviä vinkkejä.. Toivon ja oletan, et pelleilit =) (mut tääl palstalla ku niitä kierojakin ämmiä on enemmänkin, ni varmistan vielä ) Eli toivottavasti et niin koskaan miehellesi tee. Mutta koeta jutella, yleensä se auttaa =) Juttelet niin kauan kun jotain selvyyttä tulee. Ja jos mies ei toista nassikkaa halua niin sit on vain hyväksyttävä se, tai vaihdettava miestä. Ei siinä oikein muita vaihtoehtoja ole :p

Mun tarvii sanoo että ihan liian monia vuosia mulla tuhlaantu miehiin jotka ei ollu valmiita lapsiin..eikä sitä halua niille koskaan myöhemminkään tuntunu tulevan. Nyt kun pari vuotta sitten (sun ikäsenä ) vihdoin löysin mieleiseni niin raskaaks en sitten enää tietenkään näytä tulevankaan :( ja siis alettiin yrittään heti suhteen alussa, mitään ehkäsyjä ei oo käytetty. 8 vuotta olin mäkin pillereitä syöny ja puol vuotta tota aiemmin lopettanu ne.

Tsemppiä sulle vauvakuumeen kourissa! Se ei tosiaan ole mitään mukavaa tai edes siedettävää olla miehen kanssa, joka ei lasta halua, kun itsellä on hirvittävä vauvan kaipuu. Itse olen ahdistunut mieheni kanssa ennen kummankin lapsemme alkuun saamista,kun meillä nuo vauvatoiveet on tullu täysin eriaikasesti. Mä olen höyrynny jo kuukausia aiemmin ja ennen esikoista käytiin kyllä kovin rankkojakin keskusteluja aiheesta. "Uhkasin" jättää miehen ja olisin varmasti joku päivä niin tehnykin, jos hän ei olisi myös lämmennyt ajatukselle lapsesta. Olisi ollut vaikeaa olla parisuhteessa, missä osapuolilla on täysin erilaiset visiot tulevaisuudesta.
Meillä on asiassa tuntunut auttavan aika. Eli ollaa riidelty ja väitelty sekä lopulta keskusteltu aiheesta ja sitten mä olen antanu ajan kulua enkä ole sanonu mitään. Lopulta ehkäisy on vain jäänyt pois.

Yksi mikä moniin miehiin "tehoaa" on pillereitten lopetus. Tää ei oo mitää kieroilua vaan ihan sitä voi nainen jo terveytensäkin takia lopettaa jatkuvan hormonien vetämisen. Itse tein reilu neljä vuotta niin, että sanoin miehelleni, että jätän pillerit pois, jos hän haluaa ehkäistä, niin käytetään sitten kumia. No, kumit jäi pois noin kuukauden kuluttua, sitten yrittettii keskeytettyä ehkäisykeinona, mitä ei isäntä sitäkään kauan jaksanu, koska vajaa 3kk pillereitten lopettamisesta tulinkin raskaaksi.

Koita kestää tätä ihanan kamalaa vauvakuumetta!

Miracle: onneksi pelleilin ;) ei niin voisi toiselle tehdä.. :/
Sitähän mä täss pelkäänkin etten tule helposti raskaaksi pillereiden vetämisen jälkeen..ja niinhän se gynekologi sanoi, et pillerit "kerääntyy" elimistöön..
Gynekologi sanoi myös, että kannattaisi harkita toista ehkäisy tapaa..kumia en kyll rupee käyttämään, tuntuu jotenkin "oudolta" ;)
Risukasaa: Hienoa, että olet vihdoin löytänyt etsimäsi miehen ja tsemppiä yritykseen, eiköhän se siitä rupea suttaantumaan!! :heart: =)

"Sitähän mä täss pelkäänkin etten tule helposti raskaaksi pillereiden vetämisen jälkeen..ja niinhän se gynekologi sanoi, et pillerit "kerääntyy" elimistöön.. "

jep kaverikin sanoi moisen neuvon ja pompsahti ekasta pillerivapaasta kierrosta paksuksi... :whistle:
et se lääkärien tiedoista. Esikoisensa on nyt kohta kaksi vuotta.. ja hän oli 27 vee :)

Kieroilua tai ei, niin mun mielestä pitäis asiasta silti kunnolla keskustella ja päätyä sitten johonkin toiseen ehkäisytapaan jos pillerit meinaa jättää. Se vain mun mielestä on molempien asia. Ja sillon mun mielestä naisen tulis sit muistuttaa aina kondomistakin, jos kerran tietää ettei mies halua lasta. Mutta kukin tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Kieroilua tai ei, niin mun mielestä pitäis asiasta silti kunnolla keskustella ja päätyä sitten johonkin toiseen ehkäisytapaan jos pillerit meinaa jättää. Se vain mun mielestä on molempien asia. Ja sillon mun mielestä naisen tulis sit muistuttaa aina kondomistakin, jos kerran tietää ettei mies halua lasta. Mutta kukin tavallaan.

No, jos viittaat tohon mun aiempaan viestiin, niin mainittakoot vielä, että miehet tuskin on ihan niin tyhmiä, etteivätkö ilman muistutusta tietäis, mitä tapahtuu, kun harrastaa seksiä ilman ehkäisyä.. :laugh: Ihan joka asiassa ei naisten kuitenkaan tarvi olla ukkojaan paapomassa.

Ja tää menee nyt jo muutenkin aiheen vierestä, mutta pakko sen verran vielä jatkaa, että kyllä vaan mun mielestä jokaisella naisella on oikeus täysin yksin päättää siitä tunkeeko itseensä hormonilisiä vai ei. Ei siihen mieheltä lupaa kyllä tarvi kysyä.

Mutta tosiaan, mielipiteitä on monia.

vanttu, siis ihan vain sillä sanoin, että mielestäni nää on kaksin päätettäviä asioita. Eli sitten joko erota jos ei hyvää ehkäisymuotoa löydy. Mutta vastuutonta se on toki mieheltäkin, ettei sitten kumeja käytä. Mutten siltikään jaksa hyväksyä sitäkään, että pillerit jätetään vain pois, eikä asiasta keskustella kuin tasa-arvoiset aikuiset. Mutta kuten sanottua, jokainen tyylillään munkin mielestä :) Ja lupaa ei tarvitse kysyä, mut mielestäni siis asiasta tulis keskustella kunnolla, et mitä sen jälkeen sitten.

miracle: No, toi sun kommentti, että miestä tarvis kumin käytöstä muistuttaa, oli vaan jotenki niin erikoisesti ajateltu. Parisuhteessa olevien kannalta katsottuna siis. Mutta pitää mun nyt vielä sit tulla oikomaan juttujani, että kyllä, ihan samaa mieltä oon kanssas siitä, että yhdessä päätetään vauvan teosta, ehkäisystä jne.
Meillä tilanne oli tuolloin siis se, että mieheni oli samaa mieltä siitä, että mun oli syytä pillerit lopettaa. Olin melkonen hormonihirviö aikoinaan, kiitos e-pillereitten, mielialat vaihteli eikä seksikään oikein sujunu. Ei siis ihme, että mies oli valmis mihin vaan, jotta mä palaisin takas "normaaliksi". ;)
Hän myös tiesi, että olin valmis tulemaan raskaaksi heti, kun hän olisi valmis. Ja koska hormonittomien ehkäisyvälineiden valikoima on kovinkin suppea eikä esim. kuparikierukka olis tullu mun tapauksessa kyseeseen, niin ainut vaihtoehto oli kondomi. Koskaan ei kuitenkaan sovittu ehkäisyn pois jättämisestä tai "vauvan yrittämisestä" vaan kaikki tapahtui sanattomasti. Ei vain enää sitten ehkäisty.

Tämän "vinkin" annoin ap:lle siksi, että mulla on mm. pari ystävää ja työkaveri, joilla on mies lämmennyt vauva-asialle näin, eli kun siitä huomaamattomasta naisen velvollisuudeksi jääneestä ehkäisystä on luovuttu ja pallo heitetty miehelle, niin kummasti sitä sitten onkin kohta alettu vauvoja odottamaan.

Niin no en mäkää ny iha sillai sitä tarkoittanut että miestä pitäis aina paapoa. Mut juu, silti mun mielestä pitää asiasta keskustella niin kauan, että asiasta kunnolla sovitaan. Mutta juu, kullakin oma mielipide asiaan :)

Yhteistyössä