kamala vauva kuume :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija......

Vieras
Mulla on niin hirveä vauva kuume ja mieskin olisi suostuvainen uuden vauvan tuloon , mutta elämäntilanteemme on surkea ajatellen perheen lisäystä.

Minulla ja miehelläni on tällä hetkellä kummallakin vakityö , mutta lähitulevaisuudessa kummallakin irtisanomis/lomautus uhka. Olemme juuri vaihtaneet kalliiseen autoon johon ei vain mahdu kolmeturvaistuinta ( meillä siis kaksi lasta ennestään). Asuntoomme tulee mahdollisesti viemäriremontti mikä nostaa vastikkeet pilviin , mikä taas vetää rahatilanteemme todella tiukille.

Minulla on vain niin suuri tunne tai tarve sisälläni tulla taas äidiksi, vaikka tiedän, että elämän tilanne ei siihen anna mahdollisuutta.

Sanokaa pliis että tää kuumeilu menee ajan kanssa ohi, en kestä.

Jos asialla ei ole iän suhteen kiirettä, niin lykätkää myöhemmäksi. Jos nyt on stressitilanne päällä, niin aika ei ole hyvä vauvalle. Raskaudesta ja vauvasta pitäisi saada nauttia täysillä. Esimerkiksi siinä vaiheessa, kun vanhin lapsi aloittaa koulun, olisi hyvä sauma vauvalle.

Hö? Auto? Sen nyt voi aina vaihtaa, mitä välii. Jos vaihtaisitte kalliin auton halvempaan niiin siitähän jo irtoaa rahaa... Muut asiat isompia. Mutta rahalliset asiat on kuitenkin aika pieniä esteitä lapsenhankinnassa noin kokonaiskaavassa. Kuitenkin kolmas lapsi saa niin paljon- tarvikkeet, vaattet, kamaa ym sisaruksiltaan että ei tule läheskään yhtä kalliiksi kuin eka. Tottakai lasten määrä vaikuttaa talouteen jos niitä oikein urakalla pukkaa. Ja tietty äippälomat ym. Ai niin, unohdin hoitomaksut, ne voi kyllä olla keskituloiselle paljon. Ai niin, ja jos lapsi sairastaa voi tulla kustannuksia. Ai niin elämässä ei muutenkaan takuita anneta. Mieti rauhassa mitä sinä ja miehesi haluatte ja millaista elämää. Itsellä iso perhe, kaikesta työmäärästä huolimatta ihan se paras juttu

Jos kaksi lastasi ovat vielä niin pieniä, että tarvitsevat turvaistuimia, niin elät vielä pikkulapsiajan hormonihuuruissa. Odottakaa rauhassa ja katsokaa, mitä kaikkia stressitekijöitä lähitulevaisuus tuo tullessaan. Kolme pientä lasta, työttömyys ja kireä taloudellinen tilanne on sellainen stressitila, että jos siihen ei ole pakko mennä, niin itse en menisi. Ihan jo parisuhteen, lasten hyvinvoinnin ja oman hyvinvoinnin kannalta kannattaa ottaa asia kerrallaan. Sillä nyt vaan on merkitystä, että rahaa jää elämiseenkin ja äidillä ja isällä on aikaa kaikille lapsilleen. Ja että kaiken tän lisäksi voimia jää vielä elämästä nauttimiseen.

Ei hyvää päivää.... Eiköhän tuo nyt ole päivänselvää, mikä tässä kohtaa on asioiden tärkeysjärjestys. ""Mutku se vauva vaan on niin ihana..." ei riitä selitykseksi sille, että kohta olette niin ahdingossa, kun olla ja pääsee, joudutte sossueläteiksi ja kaikki kärsii. Ja mua ainakaan huvita elättää yhtään tuilla loisivaa suurperhettä, koska "ne vauva vaan on niin sulosii ja mä haluun sellasia"... Mä tiedän tästä lähipiiristä parikin tapausta, kun mukuloita tehtaillaan yhteiskunnan eläteiksi ilman huolen häivää, koska "mulla on oikeus ja kun ne on niin kivoja", eikä ajatustakaan, että voitas mennä töihin vähän antamaan yhteiskunnalle takaisin sitä, mitä on vuosikausia siltä lypsänyt.... On minunkin mielestä vauvat ihania, mutta mulla on sentään järki päässä ja tärkeysjärjestys siinä, kuka sen jälkikasvuni elättää.

Ei hyvää päivää.... Eiköhän tuo nyt ole päivänselvää, mikä tässä kohtaa on asioiden tärkeysjärjestys. ""Mutku se vauva vaan on niin ihana..." ei riitä selitykseksi sille, että kohta olette niin ahdingossa, kun olla ja pääsee, joudutte sossueläteiksi ja kaikki kärsii. Ja mua ainakaan huvita elättää yhtään tuilla loisivaa suurperhettä, koska "ne vauva vaan on niin sulosii ja mä haluun sellasia"... Mä tiedän tästä lähipiiristä parikin tapausta, kun mukuloita tehtaillaan yhteiskunnan eläteiksi ilman huolen häivää, koska "mulla on oikeus ja kun ne on niin kivoja", eikä ajatustakaan, että voitas mennä töihin vähän antamaan yhteiskunnalle takaisin sitä, mitä on vuosikausia siltä lypsänyt.... On minunkin mielestä vauvat ihania, mutta mulla on sentään järki päässä ja tärkeysjärjestys siinä, kuka sen jälkikasvuni elättää.

No ei kyllä ole ajatustakaan mennä sossun eläteiksi :D mistä näin päättelit? ei hyvää päivää oikeasti.... se , että jäisi työttömäksi ei tarkoita automaattisestyi sitä että joutuisi sossusta rahaa hakemaan , vaikka sun tapauksessa niin kävisikin.

Ikääsi et sano mutta eikö sen lapsen voi tehdä esim 3v kuluttua. Eli haaveile rauhassa siis ja katso miten asiat etenee. Esim hanki luotettava ehkäisy joka estää ovulaatiot. Ei kaikkien lapsien tarvi olla putkessa tehty. Itse suunnittelen minimissään neljän vuoden ikäeroa.

Sun tilanne on hyvä. Haaveile pois. Järjestä esim itselles kuntoremppa siinä odotellessa sopivaa aikaa jos kroppa sitä kaipaa. Esim stressitön elämä ja siisti koti.

Yhteistyössä