Kamala kipu sisäänhengittäessä ja yskiessä sekä tietyissä liikkeissa... mistä voi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli sairastin jouluviikolla kuumetaudin johon liittyi erittäin voimakasta yskää. Viikkos sitten yöllä tuli asentoa vaihtaessa oikealle puolelle rintakehälle repivä kipu. Kipu on nyt viikossa pahentunut ja ilma vetäminen keuhkoihim yskiminen, aivastaminen aiheuttaa SIETÄMÄTÖNTÄ kipua. Aivan kuin joku työntäisi rintakehään puukolla. Jos istun kippurassa, niin silloin voin vetää keuhkot täyteen ilmaa. Muissa asennoissa ja varsinki selällään mahdotonta. Oikae puoli rintakehästä on kosketusarka. Myös makuulta ylösnousu on vaikeaa. Selällään en voi hengittää kuin pinnallisesti.. Onko mahdollista, että kylkiluu on murtunut?

Mulla oli keuhkokuumessa just tuota outoa pistävää kipua sisään hengittäessä ja siis oli aivan mahdotonta löytää asentoa jossa olla. Mulla tosin nousi kuume edellisenä iltana/yönä ja heti aamulla alkoi tuo kipu ja tuntui ettei saa happea kunnolla. Olin sitte viikon sairaalassa kun oli niin rajuna..

Googletappa keuhkokuumeen oireet ja tarvittaessa yhteys lääkäriin. Ja on myös olemassa kuumeeton keuhkokuume..

Minulla oli syksyllä samanlainen tilanne. Lääkäri totesi, että keuhkot kunnossa mutta oli joko murtuma kylkiluussa tai lihasrevähtymä. Sain kipulääkettä ja reilun kuukauden oireilun jälkeen kipu hävisi.

Yhteistyössä