Kamala Harris, USA:n pressa 2024-2032 ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
On siis suurin ennakkosuosikki USA:n seuraavaksi pressaksi. Onko parempi vai huonompi kuin Biden?

Onko parempi vai huonompi kuin muut aikaisemmat pressat?

USA:n paras pressa sotien jälkeen on mielestäni ollut Clinton. Hänet vaan muistetaan yhdestä hairahduksesta, joka ei sinällään liittynyt politiikkaan. Ja vastaavia hairahduksia on varmaan muilla ollut pilvin pimein, eivät vaan jääneet kiinni.

Toinen hyvä on ollut Barrack Obama. Jos nyt republikaaneista jotakin pitää kehua, niin Reagan oli 80-luvun ilmapiiriin sopiva pressa.

Eiköhän Biden onnistu sössimään oman presidenttikautensa niin, että Harrisin maine tärvääntyy myös. Afganistan oli hyva alku.

Eiköhän Biden onnistu sössimään oman presidenttikautensa niin, että Harrisin maine tärvääntyy myös. Afganistan oli hyva alku.

Mites Trump (tai joku muu rebu) olis hoitanut Afganistanin?

Trumpin etu on se, että hän ei tosiaan nyt 4 vuoden aikana pääse sössimään. Hän voi vaan sopivalla hetkellä aloittaa sen mouhoamisen ja se riittää aika monelle. Mutta tuskin riitää pressaksi.

Toinen hyvä on ollut Barrack Obama. Jos nyt republikaaneista jotakin pitää kehua, niin Reagan oli 80-luvun ilmapiiriin sopiva pressa.
Obaman perintönä oli jakaantuneempi kansa kuin koskaan. Siitä seurasi suoraan se, että Trump valittiin. Demokraatit lähtivät laukalle Obaman kanssa ja siitä kärsii koko maa edelleen. Eikä Obama poliittisestikaan mitenkään kovin voittoisa ollut. Median hehkutus vain oli ja on ennen kuulumatonta. Alkaen siitä rauhanpalkinnosta, jonka ainut syy ilmeisesti oli ihonväri.

Trumpelolle olisi käynyt vähintään samoin
Hän oli itse joten päätöksen vetää joukot mutta ei kyennyt siihen ja tiedustelu ei ollut ymmärtänyt Talibanin voimaa ja armeijan pelkuruutta
Niin siis Trumpin hallinto ei voinut vetäytyä koska tiedettiin mitä siinä käy. Päätös vetäytymisestä oli tehty jo aikaa sitten, mutta tiedustelutieto ei missään vaiheessa mahdollistanut vetäytymistä. Sen takia alkuperäistä aikataulua siirrettiin toistuvasti eteenpäin. Bidenia tällaiset asiat eivät hidastaneet ja loppu on historiaa.

Trumpelolle olisi käynyt vähintään samoin
Hän oli itse joten päätöksen vetää joukot mutta ei kyennyt siihen ja tiedustelu ei ollut ymmärtänyt Talibanin voimaa ja armeijan pelkuruutta

Mitä hyödyt tällaisesta jossittelusta? Biden tämän sotkun aiheutti, ei Trump.

Mites Trump (tai joku muu rebu) olis hoitanut Afganistanin?

Trumpin etu on se, että hän ei tosiaan nyt 4 vuoden aikana pääse sössimään. Hän voi vaan sopivalla hetkellä aloittaa sen mouhoamisen ja se riittää aika monelle. Mutta tuskin riitää pressaksi.

Mitä merkitystä sillä on? Tämä jatkuva jossittelu alkaa olla jo koomista. Biden tämän sössi, ei Trump. Mieti mieluummin, miten Biden voisi korjata oman mokansa.

Millä tavalla Pp olisi toiminut Afganistan suhteen? Mitä muuta Biden on ”sössinyt”?

Taidat nyt hieman yliarvioida osaamistani. En työskentele kansainvälisessä kriisinhallinnassa. Kyllä se ehtii vielä sössiä, odota vain.

Varmasti Biden tekee vääriä ratkaisuja joidenkin mielestä. Toivottavasti tekee myös hyviä päätöksiä.

Jokainen tekee joskus vääriä ratkaisuja. Jos muuta luulee Bidenista, niin kyseessä on kulttimainen palvonta.

• Tykkää
Reactions: Algoma
Mitä merkitystä sillä on? Tämä jatkuva jossittelu alkaa olla jo koomista. Biden tämän sössi, ei Trump. Mieti mieluummin, miten Biden voisi korjata oman mokansa.

En tiedä sössikö Biden. Aika sama. Bideniä kultinomaisesti kyllä harva palvoo, taisi tuohon Trumpiin liittyä enemmän kultinomaisia piirteitä.

En oikeesti tiedä miten olisi pitänyt tehdä Afganistanissa. Ja turha sitä jossitellakkaan, se meni jo. Mutta tilanteen korjaaminen taitaa myös olla mahdotonta. Ei vaan voi mitään.

Mutta ketjun aiheeseen. Mitäs mieltä siitä, että Kamala Harris olisi tuleva pressa? Itse en tiedä hänestä mitään muuta kuin, että on demokraatti ja musta nainen. Mutta olen täältä usein lukenut, että hän siis on aivan KAMALA tapaus. Eli ilmeisesti pahempi asia pressana palstan persuille kuin esim. Biden.

Biden oli vaan ns. paikko. Oli pakko estää vihankylväjän toinen kausi., Biden oli varmin torjuja siihen, Ja hyvää työtä tekikin. Syrjäytti vihankylväjän. Esim. joku tuntematon ehdokas tossa vaiheessa olis ollut demokraateille riski.

Mutta ketjun aiheeseen. Mitäs mieltä siitä, että Kamala Harris olisi tuleva pressa? Itse en tiedä hänestä mitään muuta kuin, että on demokraatti ja musta nainen. Mutta olen täältä usein lukenut, että hän siis on aivan KAMALA tapaus. Eli ilmeisesti pahempi asia pressana palstan persuille kuin esim. Biden.

Biden oli vaan ns. paikko. Oli pakko estää vihankylväjän toinen kausi., Biden oli varmin torjuja siihen, Ja hyvää työtä tekikin. Syrjäytti vihankylväjän. Esim. joku tuntematon ehdokas tossa vaiheessa olis ollut demokraateille riski.
Kamala Harrisin vanhemmat ovat Intiasta ja Jamaicalta.
Voithan sinä häntä mustaksikin kutsua. Hän itse luultavasti identifioituu tarpeen mukaan.

Sinun lailla, minulla ei ole riittävästi tietoa, että voisin muodostaa mielipiteen siitä tulisiko hänestä hyvä pressa.

Olen kyllä tykännyt Kamalasta, mitä nyt olen hänestä kuullut tai nähnyt.

Kamala Harrisin vanhemmat ovat Intiasta ja Jamaicalta.
Voithan sinä häntä mustaksikin kutsua. Hän itse luultavasti identifioituu tarpeen mukaan.

Sinun lailla, minulla ei ole riittävästi tietoa, että voisin muodostaa mielipiteen siitä tulisiko hänestä hyvä pressa.

Olen kyllä tykännyt Kamalasta, mitä nyt olen hänestä kuullut tai nähnyt.

Jostakin syystä mustaksi kelpaa, jos on edes hieman afrikkalaista perimää. Obamakaan ei ole musta kuin puoliksi, hänen äitinsähän oli valkoinen. Obama ei siis ollut enimmäinen musta presidentti, hän vain oli mustempi kuin edeltäjänsä. Jos Obama olisi valittu Kenian presidentiksi, olisiko maailmalla kohuttu ensimmäisestä valkoisesta presidentistä?

Obama äitinsä (Ann Dunham) sylissä.
obama-mom-fe05-vl.jpg

Kamalan perimästä (kuten totesitkin) ainakin puolet on peräisin Intiasta, eikä hänen jamaikalaisen isänsä etninen tausta ole puhtaasti afrikkalainen. Kamala Harris on siis aasialainen. :unsure:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä