Kalorinkulutus/syke

Ostin tuplarattaat ja niitä + tietenkin lapsiani 12 ja 6 kg pukaten käyn tunnissa 7 kilsan lenkin. Sykemittarin mukaan kulutus on 700-800 kaloria. Yhtenä pvänä yritin kuntopyörällä polkea, mutta oli tosi tylsää ja raskasta ja 10 minuutissa kului alle 80 kaloria. Eli voiko olla totta että mukavasti rattaita (painavat yht varm. 40 kg) työnnellessä kuluu noin paljon enemmän?
Ja kuinka luotettavia nuo sykemittarit on? Mulla polar f11.

vii
Jos se, että elimistö kuluttaa keskimäärin kilometrillä oman painonsa kaloreita pitää paikkansa, voinet laskea omaan painoosi lisäksi lasten painot ja rattaiden painot ja kertoa sen seitsemällä.

Mikä silloin on tulos?
Lähellekään sama?

Mä olen joskus katsonut sykemittarilla (Polar myös) oman kulutukseni tuommoista about samaa vauhtia tunnissa. Rattaiden ja yhden lapsen kanssa. Mä kulutan n. 400 kcal. Mä painoin sellaset 68kg. Aika paljolta tuntuu tuo sun kulutusmäärä. Toki sä kuljetat enempi painoa mukanasi (kaksi lasta), mutta ne lapset ovat kuitenkin rattaissa...Tietysti jos sulla on itselläsi kovasti painoa niin vaikuttaa sekin. Mutta kyllä 700-800 kcal on tosi paljon kulutusta tunnissa kävelystä. Mä en sais sitä kulutettua, kun tosi kovalla treenillä ja siihen ei riittäis kunto :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:58 Nalletar kirjoitti:
Mä olen joskus katsonut sykemittarilla (Polar myös) oman kulutukseni tuommoista about samaa vauhtia tunnissa. Rattaiden ja yhden lapsen kanssa. Mä kulutan n. 400 kcal. Mä painoin sellaset 68kg. Aika paljolta tuntuu tuo sun kulutusmäärä. Toki sä kuljetat enempi painoa mukanasi (kaksi lasta), mutta ne lapset ovat kuitenkin rattaissa...Tietysti jos sulla on itselläsi kovasti painoa niin vaikuttaa sekin. Mutta kyllä 700-800 kcal on tosi paljon kulutusta tunnissa kävelystä. Mä en sais sitä kulutettua, kun tosi kovalla treenillä ja siihen ei riittäis kunto :ashamed:
no mutta siihenhän vaikuttaa myös esim maasto.ja ilma.jos vaikka sataa räntää ja kamala vastatuuli ja puolet matkast on hirveetä ylämäkee ja puolet tasasta niin kuluttaahan se enemmän mitä sitten myötätuuleen alamäkeen kävely ;) noin niinku kärjistettynä ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:33 vii kirjoitti:
Jos se, että elimistö kuluttaa keskimäärin kilometrillä oman painonsa kaloreita pitää paikkansa, voinet laskea omaan painoosi lisäksi lasten painot ja rattaiden painot ja kertoa sen seitsemällä.

Mikä silloin on tulos?
Lähellekään sama?
Mä en henk.koht laskisi sitä noin. Eikös tuon laskukaavan mukaan pitäisi kantaa niitä lapsia ja rattaita?

vii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:01 Nalletar kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 14:33 vii kirjoitti:

Mikä silloin on tulos?
Lähellekään sama?
Mä en henk.koht laskisi sitä noin. Eikös tuon laskukaavan mukaan pitäisi kantaa niitä lapsia ja rattaita?
Mo mutta suunnilleen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 15:03 vii kirjoitti:
Seitsemän kilometriä tunnissa kahden lapsen rattaiden kanssa on kyllä kova vauhti.

Kokeilkaas huviksenne vaikka vain yhdellä lapsella.

Jep. Kyllä se on kova vauhti. Mutta 700-800 kcal on myös tosi iso kulutus. Kaikkihan siihen tietysti vaikuttaa ja jos painoa on esim.100kg (läskiä tai lihasta) niin kulutus voipi hyvin olla sen verran.

Löysin tämän ja en voi olla lisäämättä kun luin läpi. Eli oma paino on 70 kg ja vaunujen kuormineen ehkä 40 kg. Eli yht 110 kg kertaa 7 km eli kulutukseksi tulee 770 kaloria tähän tunnin lenkkiin. Jonkinlaisia eroja on ollut lenkkien välillä, johtuen varmaan vireystilasta ja tuulensuunnasta ym. vastaavista. Ja vauhti on minulla kova :saint: sillä mies joutuu oleen mukana joko pyörällä tai rullaluisimilla, jos meinaa perässä pysyä tai joskus edes eteen päässä. Ja kun välillä juoksen (en voi hillitä itseäni) niin olen nauranut että miehelle pitää hommata mopo :LOL:
Mutta tämä tosiaan on tehokasta!!! Ei kiitos kuntopyöriä tai vastaavia mulle kuin ainoastaan hätätilassa kun en pääse lenkille.
ps. oli kova homma eilen saada kulutettua tarvittava määrä kaloreita sisätiloissa ja saada syke pysymään tavoitearvoissa

Yhteistyössä