kalorien laskenta muka laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäilevä

Vieras
voiko muka oikeasti laihtua jos laskee kalorinsa??
liityin nyt keventäjiin ja oon tän päivän aikana syönyt vähän päälle 900 kaloria. suositus olis mulle 1300kaloria. tuntuu että pitöis syyä vaikka kuinka paljon jotta edes täyttyisi tuo suositus kalorimäärä. musta tuntuu että voisin syödä mitä vain ja kalorit ei täyty..

Elimistö tarvitsee sen tietyn määrän kaloreita, ja ellei riittävä määrä täyty, niin eipä sitä laihdukaan. Keho menee säästöliekille, kun ei saa riittävästi ravintoa.

mä voin kyllä ihan itse asian testanneena sanoa että silloinkin kun vetää jotakin 500-700kcal dieettiä, se paino kyllä tippuu ajan kanssa. Ei säästöliekillä olo mikään ihmekeino ole jolla paino maagisesti lakkaisi putoamasta, se vaan saattaa hidastua ja kroppa menee muuten täysin romuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
mä voin kyllä ihan itse asian testanneena sanoa että silloinkin kun vetää jotakin 500-700kcal dieettiä, se paino kyllä tippuu ajan kanssa. Ei säästöliekillä olo mikään ihmekeino ole jolla paino maagisesti lakkaisi putoamasta, se vaan saattaa hidastua ja kroppa menee muuten täysin romuksi.

jos on noin vähän kaloreita, niin elimistö lienee ketoosissa, eli paino putoaa varmasti. Itse pudotin 10 viikossa 21 kiloa kun söin 500 kaloria päivässä.

Itselle ainakin se kalorien laskenta oli se millä tajusin, mikä siinä ruokavaliossa mättää. Söin mielestäni terveellisesti, mutta ruokavaliossa olikin paljon huonoa. Esimerkiksi annoskoot olivat aivan väärät, ruokailun välit liian pitkät. Ja join ihan liian vähän vettä! Tietysti myös se liikunnan määrä oli suhteessa syötyyn liian vähäinen.

Mua sitten naurattaa tuo säästöliekin käyttö jonakin ihmeselityksenä kun tulosta ei tule. Kyllä vaan sitä laihtuu jos energiavajetta on. Kuitenkin laihdutus on useimmiten pidempi kuin viikon projekti.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä:
voiko muka oikeasti laihtua jos laskee kalorinsa??
liityin nyt keventäjiin ja oon tän päivän aikana syönyt vähän päälle 900 kaloria. suositus olis mulle 1300kaloria. tuntuu että pitöis syyä vaikka kuinka paljon jotta edes täyttyisi tuo suositus kalorimäärä. musta tuntuu että voisin syödä mitä vain ja kalorit ei täyty..

Lasket kyllä sitten ihan väärin. Ei sinulla pitäisi olla sitten edes paino-ongelmaa, jos mielestäsi 900 kcal on paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja pliis eihän:
Eihän suklaapatukoita ja jätskiä lasketa mukaan kaloreihin kun syön niitä vain välipalaksi?

Ei tietenkään! Ja sipsejä jos syö pimeässä, ettei kukaan nää niin niitäkään ei lasketa!

Nimimerkillä "miksi mun paino ei tipu vaikka oon laihduttanut vaikka kuinka kauan"