Kallis laminaatti vai halpa parketti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kumpaa laittaisit? Löydettiin aivan ihana laminaattimalli, josta ei oo "parkettiversiota" ollenkaan. Tälle luvattiin 25vuoden takuu ja parketilla jota aiemmin katottiin oli vaan 10 vuoden takuu.. Laittaisitteko kotiinne? On tarkoitettu julkisiin tiloihin ja kovaan kotikäyttöön.

Mä laittaisin parketin. Laminaatti on aina laminaatti vaikka kallis oliskin. Ainoastaan koiraperheessä on laminaatti parempi jos koirat juoksentelee sisällä. Meillä ainakin vanhahkoon parkettiin tuli helposti jälkiä esim. kynsistä vaikka olikin pieni koira.

Meillä on tuollainen julkisiin tiloihin tarkoitettu laminaatti keittiössä, ja ei ole valittamista. Kylmä se on ja luistaa kanin tassujen alla, mutta tykätään siitä silti. Laitetaan varmaan muuallekin taloon kunhan saadaan aikaiseksi, nyt meillä on karseat vanhat muovimatot :D Halvasta parketista mulla ei ole mitään kokemusta.

Kiitos vastauksista! Oltiin mietitty parkettia pitkään mutta nyt löytyi laminaattimallistosta niin ihana lattia että se on melkein pakko saada ja siitä tosiaan luvattiin kotikäyttöön 25 vuoden takuu. Ehkä me otetaan se laminaatti.

Me ollaan oltu tosi tyytyväisiä kalliiseen laminaattiin. Osassa kämppää parketti, joka vuosi sitten hiottu ja lakattu ja jo nyt meidän alle kaksivuotiaan toimesta aika hyvin klommoilla. Parketti on toki jalan alla kivemman tuntuinen, mutta kyllä toi laminaatti on ollut todella positiivinen yllätys meille ulkonäön ja kestävyyden suhteen.

Meillä on ollut 15 vuotta kalliimpi laminaatti. Ja yhä on kunnossa... lukuunottamatta keittiössä olevaa puukon reikää :saint: Putosi, mokoma, kädestä ja jäi pystyyn.
ei ole kaivannut mitään hiomisia tai lakkauksia ja on hiton kivan näköinen!

Meillä on olkkarissa hintavahko parketti ja keittiössä edullinen laminaatti ja mä tykkään siitä laminaatista enemmän. Parketti on jo ihan naarmuilla 2 vuoden lapsiperhe-elämän jäljiltä, laminaatissa ei mitään käytön jälkiä. Kopinan ja jalkapohjatuntuman perusteella ei mun mielestä ole suurtakaan eroa.

Nyky muovimatot ovat aivan aidon parketin näköisiä ja kestävät, ovat lämpimiä ja ei niin liukkaita. Kannattaa katsoa vaikkapa OROlta Tarketin muovimattoja. Julkisentilan muovimatot varsinkin hyviä!

Tuossa taustalla näkyy meidän laminaattiamme. Ihan kiva, eikö?

DSC00050.JPG

Yhteistyössä