"kaljuuntuminen" raskauden jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
onko keltään muulta lähtenyt hiuksia raskauden jälkeen PALJON. mulla on synnytyksestä nyt jo 4kk ja nyt on alkanut lähtee ihan tajuttomia tuppoja oikeen :/ oikeesti kun vaan kädellä vetäsee hiusten läpi niin irtoo useita kymmeniä hiuksia..auttaakohan tähän mikään ?

Mulla lähti tosi paljon hiuksia synnytyksen jälkeen. Aamulla oli tyynyllä hiuksia ja muutenki joka paikassa. Harjaan jäi kans aina tuppo. Kävin luontaistuotekaupasta hakemassa jotain hiuksia vahvistavaa mutten kyllä muistanut syödä sitä. Nyt vauva on 1v4kk ja hiusten lähtö on loppunut :) en muista milloin loppui mutta loppu joka tapauksessa.

Nuorin on kohta 2v. Edelleen on katkelleita hiuksia pää täynnä :( Just kampaaja kysyi, että onko mulla lapsia vai olisko joku sairaus. Onneksi kuitenkin toi ensimmäinen..

Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Mulla lähti tosi paljon hiuksia synnytyksen jälkeen. Aamulla oli tyynyllä hiuksia ja muutenki joka paikassa. Harjaan jäi kans aina tuppo. Kävin luontaistuotekaupasta hakemassa jotain hiuksia vahvistavaa mutten kyllä muistanut syödä sitä. Nyt vauva on 1v4kk ja hiusten lähtö on loppunut :) en muista milloin loppui mutta loppu joka tapauksessa.

se on muuten´totta että noita irronneita hiuksia on kans sit JOKAPAIKASSA. kuopuksen kakkavaipassakin sellanen seikkaili... :snotty:

Hiuksia vahvistavat lääkkeet ovat valitettavasti täyttä humpuukia. Hiustenlähtöön auttaa hiuspohjan ja hartioiden hyvä verenkierto ja kampaajalla leikkautettu kiva malli lyhyttukkaiselle. Sekä tietenkin aika sillä lähes poikkeuksetta hiukset kasvavat kyllä aikaa myöten takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja joop:
Nuorin on kohta 2v. Edelleen on katkelleita hiuksia pää täynnä :( Just kampaaja kysyi, että onko mulla lapsia vai olisko joku sairaus. Onneksi kuitenkin toi ensimmäinen..

Suosittelen, että pyytäisit lääkäriltä lähetettä kilpirauhaskokeisiin kun hiustenlähtö jatkuu noin kauan. Voihan olla, että ei oo mitään mut synnytyksen jälkeinen kilpirauhasen liikatoiminta on melko yleinen ja jää helposti huomaamatta. Siinä on yks oire just hiustenlähtö. Muut oireet sitte usein kuitataan normaalilla "äidin väsymyksellä" ja univelalla mikä lapsen syntymän jälkeen tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:

Suosittelen, että pyytäisit lääkäriltä lähetettä kilpirauhaskokeisiin kun hiustenlähtö jatkuu noin kauan. Voihan olla, että ei oo mitään mut synnytyksen jälkeinen kilpirauhasen liikatoiminta on melko yleinen ja jää helposti huomaamatta. Siinä on yks oire just hiustenlähtö. Muut oireet sitte usein kuitataan normaalilla "äidin väsymyksellä" ja univelalla mikä lapsen syntymän jälkeen tulee.

Se että hiukset katkeilee ei ole sama kuin että niitä irtoaa.
Katkeamisen aiheuttaa jokin muu, hiustenlähtö johtuu hormonaalisista syistä synnytyksen jälkeen. Yleensä raskauden aikana hiuksia ei lähde normaaliin tapaan mutta ne lähtee sitten kertarysäyksellä kun raskaus päättyy.

Joku hainrusto tms kuulemma auttaa. Itellä lähti kans synnytyksen jälkeen, nyt kun tyttö 2,5v, on "tippuneet" hiukset siinä pituudessa ettei pysy mitenkään nätisti, liian lyhkäsiä ponnariin ja on sitten aina pystyssä :(

Multa lähti todella PALJON hiuksia 2-4kk synnytyksen jälkeen. Luulin oikeasti kaljuuntuvani, mut onneks se hiustenlähtö loppui. Eipä nämä kyllä enää niin paksuiksi tullut, mitä oli ennen lasta... :/

Tässä olis muuten järkeä. Ainoa vaan, että en ole missään vaiheessa hiustenlähtöä huomannut, mikä on vähän outoa?? Ihan normaalin verran niitä harjassa on, paidassa ei koskaan paria karvaa lukuunottamatta, tyynyllä ei koskaan, suihkussa ei lähde, vaikka silleen vähän "vetäisinkin". Mut niin vaan on pää täynnä n. 10-15cm pitkiä hiuksia?? Kampaaja oli sitä mieltä, että imetyksen lopetettaessa on (jotkut "ravinnottomat", vai miten se sanoi) tippuneet ja nyt on alkaneet kasvaa taas tai jotain vastaavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja tsip:

Katkeamisen aiheuttaa jokin muu, hiustenlähtö johtuu hormonaalisista syistä synnytyksen jälkeen. Yleensä raskauden aikana hiuksia ei lähde normaaliin tapaan mutta ne lähtee sitten kertarysäyksellä kun raskaus päättyy.

No yleisestiottaen hiustenlähdöstä puhutaan vaikka hiukset katkeilis. Jos esim. lukee kilpirauhasen liikatoiminnan oireista niin puhutaan hiustenlähdöstä vaikka mulla nimenomaan on just tuota hiusten katkeamista (ja liikatoiminta siis ). Hiukset kasvaa mutta katkeavat heti pian ja tää ongelma vain otsahiusten alueella.

On ihan normaali tila et raskauden jälkeen lähtee hiuksia, toisilla todella runsaasti ja toisilla vähemmän. Minulla lähti runsaasti synnytyksen jälkeen, mutta imetyksen lopettamisen jälkeen iski jo melkein epätoivo, kun ponnari oheni yli puolella. Hiusten lähtöä kesti viime syksyn, rauhoittui sitten ja nyt hilajaksiin kasvaa uutta tilalle.

Oli pakko leikkauttaa pitkätukka suht lyhyeksi, kunnolla kerroksia, et kehtas olla ihmisten ilmoilla. Nyt taas voin harkita kasvattamista pidemmäks, mutta olen joutunut pitään tän vuoden ajan tässä lyhyemmässä mallissa, ei kivaa, varsinkaan kun en ole mikään hiusten laittaja.. pitäis oikeesti joka aamu pestä, föönata ja viel suoristaakin.. kuka jaksaa nousta aamulla klo 4.30 vaan sen takia.. minä en ja tänään onkin sitten bad hearday, very bad!

Mutta useinmiten tukan lähtö on ihan normaalia, ellei teillä ole muita oireita, aina voi varoiks ottaa mm. sen kilpirauhaskokeen tms. mutta kannattaa kokeilla vaikka niitä apteekin priorin tabuja tai olutta päähän (se onkin vielä itsellä testaamatta, mutta täällä oli pitkä ketju aikanaan tuotsta oluen ihmeellisestä vaikutuksesta hiusten kasvuun ja hyvinvointiin) kaikkea voi testata, mutta noita tabujakin pitäis syödä kuukausikaupalla, koska hiusten uusitumisvauhti on kuitenkin suht pitkä.

huh!! katsoin just viime viikolla itseäni peiliin ja meinasin saada jonknlaisen slaagin kun yht'äkkiä tajusin että multahan on hiukset kadonnu ohimoilta. melkein jo itkua väänsin miehelleni että mulla on joku vika nyt...täältähän se sitten selvis mikä on syynä. meidän vauva on nyt 4kk ja tukkaa lähtee...voi jessus vaan mitä sitä nyt keksis ku ei oo karvoja kohta enä päässä. ei viittis lyhyeks leikkauttaa ku ens kesänä pitäis häitä juhlia. anna mun kaikki kestää!!

Alkuperäinen kirjoittaja tsip:

No yleisestiottaen hiustenlähdöstä puhutaan vaikka hiukset katkeilis. Jos esim. lukee kilpirauhasen liikatoiminnan oireista niin puhutaan hiustenlähdöstä vaikka mulla nimenomaan on just tuota hiusten katkeamista (ja liikatoiminta siis ). Hiukset kasvaa mutta katkeavat heti pian ja tää ongelma vain otsahiusten alueella.

nostanpas tätä.. ihan vain et jos jollekkin olisi siittä joskus apua..

Itse painiskelen täällä hiusten lähdön kanssa ja tukkaa on lähtenyt niin paljon nyt reilun 2kk aikana et mulla on jo ohimot melkeen kaljut ja muuallakin pää nahka paistaa :( Esikoisen syntymän jälkeen oli sama homma, ja nyt siis vauvan syntymästä 4kk. Eli menin nyt sitten käymään lääkärissä, ja verikokeet tehtiin. No vastaus tuli ett on kilpirauhasen liikakasvua. Ja nyt sitten oireet kuultua hoksasin et mulla on tainnut olla tämä jo raskauden aikana, mistä ei tietankään voi varma olla..

Eli kannattaa käydä veikokeessa...

Mulla pukkas tukkaan raskausaikana niin pituutta kuin vahvuuttakin, mutta annas olla, 3kk synnytyksestä alkoi tukka irrota. Är-syt-tä-VÄÄ! Lähinnä mua kiusaa kun koko ajan on irtokarva jossain sormien välissä pyörimässä, tai kutittamassa niskaa. Villakangastakki on myös muuttumassa turkikseksi, kun siihen jää joka karva kiinni. Edes kiinni pitäminen ei tunnu auttavan, silti irtokarvoja on harmiksi asti.

Yhteistyössä