On ihan normaali tila et raskauden jälkeen lähtee hiuksia, toisilla todella runsaasti ja toisilla vähemmän. Minulla lähti runsaasti synnytyksen jälkeen, mutta imetyksen lopettamisen jälkeen iski jo melkein epätoivo, kun ponnari oheni yli puolella. Hiusten lähtöä kesti viime syksyn, rauhoittui sitten ja nyt hilajaksiin kasvaa uutta tilalle.
Oli pakko leikkauttaa pitkätukka suht lyhyeksi, kunnolla kerroksia, et kehtas olla ihmisten ilmoilla. Nyt taas voin harkita kasvattamista pidemmäks, mutta olen joutunut pitään tän vuoden ajan tässä lyhyemmässä mallissa, ei kivaa, varsinkaan kun en ole mikään hiusten laittaja.. pitäis oikeesti joka aamu pestä, föönata ja viel suoristaakin.. kuka jaksaa nousta aamulla klo 4.30 vaan sen takia.. minä en ja tänään onkin sitten bad hearday, very bad!
Mutta useinmiten tukan lähtö on ihan normaalia, ellei teillä ole muita oireita, aina voi varoiks ottaa mm. sen kilpirauhaskokeen tms. mutta kannattaa kokeilla vaikka niitä apteekin priorin tabuja tai olutta päähän (se onkin vielä itsellä testaamatta, mutta täällä oli pitkä ketju aikanaan tuotsta oluen ihmeellisestä vaikutuksesta hiusten kasvuun ja hyvinvointiin) kaikkea voi testata, mutta noita tabujakin pitäis syödä kuukausikaupalla, koska hiusten uusitumisvauhti on kuitenkin suht pitkä.