Kalapuikkoälämölö

• Viestiketjun aloittaja Sirkkatälli
  • Ensimmäinen viesti
Sirkkatälli
Surullinen tuo kullankeltainenkalapala-episodi tuolla Vantaalla. Kertoo karua kieltä siitä, miten riehuvaan oppilaaseen ei opettajat voi koskea syytteen pelossa. Paikalle onkin kutsuttava virkavalta.
Oppilaat ne nykyisin tietää oikeutensa ja varsinkin oppilaiden vanhemmat. Kaikki sympatia opettajille!!!

Vieras
Kyllä mun mielestä tuli koulun puolelta paha ylilyönti, meneekö oikeasti budjetti sekaisin jos joku ottaa yhden ylimääräisen kalapuikon? Tuokin olisi voitu selvittää aivan toisella tapaa.

sirkkatälli
Vantaalla oppilas oli ruokailussa ottanut vastoin ohjeita neljä kalapalaa vaikka ohjeistus oli, että kolme saa ottaa. Nuorimies ei kehoituksista huolimatta palauttanut ylimääräistä, pudotti astiat lattialle, alkoi riehua ja virkavalta paikalle. En tiedä menikö ihan näin, mutta se on villi arvaus.

sirkkatälli
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä mun mielestä tuli koulun puolelta paha ylilyönti, meneekö oikeasti budjetti sekaisin jos joku ottaa yhden ylimääräisen kalapuikon? Tuokin olisi voitu selvittää aivan toisella tapaa.[/quote

Tietysti olisi voinut selvittää toisella tavalla, jos ne äidin kullannuput uskoisivat puhetta.

Minttu
Kyllä mun mielestä tuli koulun puolelta paha ylilyönti, meneekö oikeasti budjetti sekaisin jos joku ottaa yhden ylimääräisen kalapuikon? Tuokin olisi voitu selvittää aivan toisella tapaa.
Ne ei olleet kalapuikkoja vaan isompia kalapaloja ja jos jokainen alkaa ottaa ylimääräisiä niin viimeiset jää ilman. Onko vaikeaa ottaa muutkin huomioon? Mun mielestä ihan hyvä opettaa nuorille muidenkin huomioimista.

.
Mielestäni (luullakseni) mauton ylilyönti kyseessä. Tuskin kaikille oppilaille tuossa tilanteessa olisi tullut sama kohtelu. Tuli mieleeni, että jos oppilaiden, niin opettajienkin mielivaltaa saa jo pelätä :(

Sirkkatälli
Ota huomioon, että niitä jokuja siellä koulussa on satoja. Samat säännöt koskevat kaikkia.

vieras
Vanhemmilta ja opetttajilta on viety kaikki oikeudet, enää ei saisi edes ääntä korottaa. Lapset määräävät nykyisin kodeissa ja kouluissa. Surullista, mutta totta. JA EN TARKOITA MINKÄÄNLAISTA VÄKIVALTAA(en haukkumista, kiroamista(henk.väkivalta) enkä minkäänlaista fyysistä väkivaltaa)

sirkkatälli
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mielestäni (luullakseni) mauton ylilyönti kyseessä. Tuskin kaikille oppilaille tuossa tilanteessa olisi tullut sama kohtelu. Tuli mieleeni, että jos oppilaiden, niin opettajienkin mielivaltaa saa jo pelätä :(
Eiköhän ne opettajat kuitenkin ole siinä joukossa siitä fiksummasta päästä....

Ei ole vaikea kuvitella: opettaja tarttuu olkapäästä ja nulikka heittää tarjottimen lattialle. "sen siitä saa kun käydään käsiksi!".... Ihan oikein että pyytävät poliisit paikalle kun asiat ei muuten näy selviävän. Ja sitten mussukoiden äidit valittaa lehdessä ettei meidän lasta ymmärretä!

sirkkatälli
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ei ole vaikea kuvitella: opettaja tarttuu okkapäästä ja nulikka heittää tarjottimen lattialle. "sen siitä saa kun käydään käsiksi!".... Ihan oikein että pyytävät poliisit paikalle kun asiat ei muuten näy selviävän. Ja sitten mussukoiden äidit valittaa lehdessä ettei meidän lasta ymmärretä!

Näin se valitettavasti on. Koulumaailma pahiksia tänäpäivänä ovat oppilaiden vanhemmat, miten se oppilas voi kunnioittaa opettajaa jos ei se kunnioitus tule vanhemmiltakaan.

.
Alkuperäinen kirjoittaja sirkkatälli:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Eiköhän ne opettajat kuitenkin ole siinä joukossa siitä fiksummasta päästä....

Se olisi enemmän kuin toivottavaa. Vaikka oppilas olisikin silmätikku, niin samalla tavoin häntä tulee kohdella eri tilanteissa, kuin "naapurin roosaakin". Liian usein olen nähnyt ylilyöntejä opettajien kohdalla, kun on kyseessä lapsi josta ei hek. koht. pidä. Joskus näyttää ammatillisuus puuttuu tai on vähän kyseenalaista.

hurjaa
Kyllä sitä vaan ennen vanhaan kunnioitettiin aikuisia ihmisiä ja auktoriteetteja kuten opettajia ja ihan vaan muita vanhempia.
Nykyään jo pikkuskidit haistattelee jos joku ihan asiallisesti jostain huomauttaa.
Ja v*ttuja lentelee suusta alle kymmenvuotiailta, ihan pahaa tekee ajatella että näiden pitäisi huolehtia aikuisina huolehtia meistä vanhuksista.... HUI.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hurjaa:
ihan pahaa tekee ajatella että näiden pitäisi huolehtia aikuisina huolehtia meistä vanhuksista.... HUI.
Niin ja ajatteles, me ollaan nämä lapset kasvatettu! Oisko vanhempien aika katsoa peiliin ja miettiä, mitä on tullut tehtyä väärin?

Nikopol
Huomasin että blogiini on tullut täältä paljon liikennettä. Pahoittelen että joku kävi heittämässä mainoksen tuohon ylemmäs selittämättä mistä on kyse. Itse en mainosta.

Kommentoin blogissani koulumaailman tapahtumia, uusin merkintä koskee tätä Vantaankosken kalabaliikkia.

Monet muut kirjoitukset ovat ns. maahanmuuttokriittisiä, joten jos aihe kuumentaa, älä lue.

Olen itse suuren perheen isä pääkaupunkiseudulta.

Yhteistyössä