Kalaöljykapselit raskaana???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras

Syökö kukaan raskaana oleva triomega kalaöljykapseleita??
Minulle ei olla erikseen neuvolassa mainittu kalaöljykapseleista,syön monivitamiinia ja lisäksi pitäisi alkaa D-vitamiinia ottamaan..
Mieheni syö nuita ja hän kertoi että munkin tulisi näitä syödä..
Mietin vain että varmistan täältä ensin että alanko syömään niitä vai en..
Ihmettelin kyllä et miks neuvolassa ei nuista ole mainittu,kun auttavat mm. siihen että lapsella ei oo nii suurta riskiä astmaan,allergioihin,adhd:hen, ja ettei tulis raskausajan masennusta tai jälkeistä..
Tämän tiedon luin tänään kun just googletin.

Sori jos vaikutan jotenkin tyhmältä.. :P

Jos niissä on a-vitamiinia, niin älä ota. Tavallista d-vitamiinivalmistettakin voi hyvin ottaa. EIkä tuo monivitamiinitabletti ole tarpeellinen, jos ruokavaliosi on muuten monipuolinen.

Itse syön multivitaa ja rautaa. Neuvolan mukaan pitäisi ottaa vielä lisäksi d-vitamiinia näin talviaikaan, en ole vielä ottanut) Itse syön jättihelokkiöljykapseleita, ja neuvolassa sanoivat että ei siitä ainakaan haittaa ole.

Eli tavallaan tolla merkillä ei ole väliä,kun niitäkin on monia.. e-epaa ja jättihelokkiöljykapseleita. eli voisin aloittaa syömään nuita?
Vai ostanko jotain nuita edellämainituista?

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Itse syön multivitaa ja rautaa. Neuvolan mukaan pitäisi ottaa vielä lisäksi d-vitamiinia näin talviaikaan, en ole vielä ottanut) Itse syön jättihelokkiöljykapseleita, ja neuvolassa sanoivat että ei siitä ainakaan haittaa ole.

multivitassahan on d-vitamiinia.

Aloittajalle, e-epassa ei vissiin oo a-vitamiinia, sitä voi ottaa. Toinen minkä on tutkittu ehkäisevän allergioita ja mitä lie on maitohappobakteerit, mulla on jotain lactoseveniä vai mikä olikaan...

Mä syön Biovitan E-EPA kapseleita, Gefilus kapseleita, kalkkimonivitamiinia ja lisä d-vitamiinia. Kaikkia on mulle neuvolassa lämpimästi suositeltu. Raskaana ollessa on ihan hyvä ottaa vähän lisäapuja purkista, koska kasvava lapsi vie äidiltä vitamiineja ym. vaikka äiti ihan terveellisesti ja monipuolisesti söisikin.

Minä olen syönyt kalaöljyä raskaus- ja imetysaikana, koska niistä on tutkimuksissa todettu olevan hyötyä. Olen syönyt Möllerin Omega-3 Sydämelle, jossa on foolihappoa, paitsi kolmannessa raskaudessa Lysin nestemäistä kalaöljyä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä syön Biovitan E-EPA kapseleita, Gefilus kapseleita, kalkkimonivitamiinia ja lisä d-vitamiinia. Kaikkia on mulle neuvolassa lämpimästi suositeltu. Raskaana ollessa on ihan hyvä ottaa vähän lisäapuja purkista, koska kasvava lapsi vie äidiltä vitamiineja ym. vaikka äiti ihan terveellisesti ja monipuolisesti söisikin.

Jos äiti syö terveellisesti ja monipuolisesti, niin se riittää. Saahan sitä popsia vaikka mitä vitamiineja, mutta sanon vaan, että ns. turhaahan se on, jos ruoasta ne vitamiinit jo saa.

Itse otin vaan osan raskausaikaa rautaa ja sekä d-vitamiinia. Ja koko ajan käytin gefilus-tuotteita päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja huu:

multivitassahan on d-vitamiinia.

Aloittajalle, e-epassa ei vissiin oo a-vitamiinia, sitä voi ottaa. Toinen minkä on tutkittu ehkäisevän allergioita ja mitä lie on maitohappobakteerit, mulla on jotain lactoseveniä vai mikä olikaan...

Mä tiedän että multivitassa on d-vitamiinia, onhan siinä paljon muutakin. Mutta raskausaikana suositus on noin 10 hmmm. olikos se mikrogrammaa? ja multivitassa on 7.5 mikrogrammaa(?) ja minisunissa (Jota neuvola siis suositteli lisäksi) 5 mikrogrammaa(?)

Mä tiedän että multivitassa on d-vitamiinia, onhan siinä paljon muutakin. Mutta raskausaikana suositus on noin 10 hmmm. olikos se mikrogrammaa? ja multivitassa on 7.5 mikrogrammaa(?) ja minisunissa (Jota neuvola siis suositteli lisäksi) 5 mikrogrammaa(?)

D-vitamiinia saa myös ruoasta esim. maidosta.

Mun syömässä Minisunissa on 7,5 ja sen lisäksi juon jonkin verran ainakin maitoa.

Kiitokisa kaikille... :)

Tuli niin paljon nuita eri kalaöljyjä,ja varmasti jonkun nuista valitsen itselleni,koska kalaa ei tule kovinkaan paljon sytyä,siis riittävästi ainakaan.
Apteekissa ihmettelivät et miks neuvolassa käsketty ottaa lisä D-vitamiini,mutta kun ei todellisuudessa täyty se päivän suositus pelkästään monivitamiineilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

D-vitamiinia saa myös ruoasta esim. maidosta.

Mun syömässä Minisunissa on 7,5 ja sen lisäksi juon jonkin verran ainakin maitoa.

Mä en juo maitoa. Ollenkaan. Paitsi joskus harvoin kahvissa tai teessä.
En myöskään käytä muita maitotuotteita, kuin juustoa.

Katso kuinka paljon multivitassa on d-vitamiinia ja sen lisäksi otat sitten vielä erikseen d-vitamiinia. Ja tuli mieleen, että syötkö tavallista multivitaa? Onko siinä a-vitamiinia?

Muualla maailmassa raskaana olevia kehoitetaan ottamaan myös A-vitamiinia. Toi A-vitamiini juttu on semmoinen, että (niin kun kaikki muutkin) sitä tarvitaan, mutta liika on pahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Muualla maailmassa raskaana olevia kehoitetaan ottamaan myös A-vitamiinia. Toi A-vitamiini juttu on semmoinen, että (niin kun kaikki muutkin) sitä tarvitaan, mutta liika on pahasta.

A-vitamiinia saa tarpeeksi ruoasta muutenkin. Raskausaikana kannattaa syödä D-vitamiinia, foolihappoa ja tarvittaessa rautaa. Muu on "extraa".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Katso kuinka paljon multivitassa on d-vitamiinia ja sen lisäksi otat sitten vielä erikseen d-vitamiinia. Ja tuli mieleen, että syötkö tavallista multivitaa? Onko siinä a-vitamiinia?

no ei vissiin oo A-vitamiinia kun raskaana olevalle suositellaan,turhaan sä täällä yrität olla viisaampi ku olet..
Toiset ei juo maitoa,ja hänhän tuolla kertoi paljon löytyy multivitasta D-vitamiinia yms. jos osasit lukea??

Alkuperäinen kirjoittaja Satsuma:
no ei vissiin oo A-vitamiinia kun raskaana olevalle suositellaan,turhaan sä täällä yrität olla viisaampi ku olet..
Toiset ei juo maitoa,ja hänhän tuolla kertoi paljon löytyy multivitasta D-vitamiinia yms. jos osasit lukea??

No Multivita Plussassa on a-vitamiinia. Mutta anteeksi jos nyt menin tuossa asiassa ystävällisesti neuvomaan, kun sitä a-vitamiinia ei kerran raskausaikana suositella. Ei tarvitse vetää hernettä nenään. Ja jos yhtään itse osasit lukea, niin on multivitassa d-vitamiinia, mutta ei välttämättä tarpeeksi raskausajan tarpeeseen. Enkä yritä olla viisaampi mitä olen, kaiva herne pois nenästä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

lisä a-vitamiini on ihan todistetusti pahaksi, koska se aiheuttaa epämuodostumia sikiölle!!