Jos teette irtopohjavuoalla kakkuja, laitatteko leivinpaperia pohjalle? Miten saatte paprun pois? Saako sitä mitenkään? :snotty:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nooh:Hyydykekakussa sen paperin voi laittaa sinne pohjalle "liian isona" eli nii että se paperi jää sinne pohjan ja reunuksen väliin kun kiristää sen reunuksen. Riippuu sitten kakusta saako sen ujutettua pois sieltä vai leikkaako veitsellä vaan ylimääräiset pois.
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:Mä oon siis tehnyt sellaisia hyydykekakkuja, enkä mä tajuu miten saan sen paperin sieltä kakun alta pois. :ashamed:
Muoks. ja joskus oon unohtanut sen paperin, niin oon joutunut jättämään sen vuoan pohjan kakun alle. :snotty: Auttakaa ny!
Alkuperäinen kirjoittaja Kakku:Onks joku ostanu sellasta isoa "lastaa" jolla sais sen (ja saako) kakun nostettua siitä irtopohjasta? Nigella ainenkin käyttää, mutta en tiedä toimiiko ja saako muutes ees Suomesta.
Alkuperäinen kirjoittaja tällai:kun kyse on hyytelökakusta, niin paperi reilusti sommaksi kuin pohja, tulee siis ulos kun reuna kiristetään sen pohjan päälle, sitten vaan leikkaat sen paperin saksilla pois.. miksen pitää saada pois sieltä??
Alkuperäinen kirjoittaja näin:sillä nostan, ja kakkulautanen iso viereen, ikäänkuin alle, ujutat kakun siihen lautaseen
Alkuperäinen kirjoittaja Kakku:Onks joku ostanu sellasta isoa "lastaa" jolla sais sen (ja saako) kakun nostettua siitä irtopohjasta? Nigella ainenkin käyttää, mutta en tiedä toimiiko ja saako muutes ees Suomesta.
Alkuperäinen kirjoittaja kakku:Alkuperäinen kirjoittaja tällai:kun kyse on hyytelökakusta, niin paperi reilusti sommaksi kuin pohja, tulee siis ulos kun reuna kiristetään sen pohjan päälle, sitten vaan leikkaat sen paperin saksilla pois.. miksen pitää saada pois sieltä??
Siksi kun se on tosi ruman näköinen kun sitä kakkua leikataan. Minusta ainakin ihan esteettisistä syistä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mie otan ihan työntämällä/vetämällä. Eli paperista kiinni ja suhteellisen rivakasta liikutan kakkua toiseen suuntaan ja paperia toiseen. Tai jos tilaa on vähän, estän sen liikkumisen toisella kädellä ja toisella vedän. Ei tarvi nostella ja tulee ihan reippaasti ulos. Keksipohjilla ainakin.
Hajoaa varmaan herkemmin jos alkaa kovasti nostamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mie otan ihan työntämällä/vetämällä. Eli paperista kiinni ja suhteellisen rivakasta liikutan kakkua toiseen suuntaan ja paperia toiseen. Tai jos tilaa on vähän, estän sen liikkumisen toisella kädellä ja toisella vedän. Ei tarvi nostella ja tulee ihan reippaasti ulos. Keksipohjilla ainakin.
Hajoaa varmaan herkemmin jos alkaa kovasti nostamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Kakku:Jätätkö sen sitten irtopohjaan vai saatko ihan ujutettua lautaselle? Mua vaivaa myös tuo irtopohja, että haluaisin myös kakun siitä pois.
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:Alkuperäinen kirjoittaja Kakku:Jätätkö sen sitten irtopohjaan vai saatko ihan ujutettua lautaselle? Mua vaivaa myös tuo irtopohja, että haluaisin myös kakun siitä pois.
Ensin poistan irtopohjan, samalla tavalla, eli esim. kakkulautasen päällä vedän irtopohjan alta pitäen paperista kiinni. Ei siinäkään tule oikein nosteltua.
Ainakin väitän tekeväni näin, menee silleen "rutiinilla" ettei tule ajateltua liikoja.
Eli ensin pois irtopohjalta, sitten paperilta. Paperin tosiaan minäkin jätän pohjaa isommaksi.
(Tuli sitten kirjauduttua välissä)
Alkuperäinen kirjoittaja M:Mä teen hyytelökakut suoraan tarjoilulautaselle eli en laita irtopohjaa, vain ne reunat.