Kakuntekijät!! Suklaamoussesta..

Myrskynmerkki

Jäsen
20.08.2007
552
0
16
Oon tehny vaikka minkälaisia kakkuja ja nyt pitäis taas tehä joku vähän erilainen. Yritin googlettaa mutta en löytäny infoa että pystyykö sellasta kaupan suklaamoussea pursottamaan kakun päälle ja kestääkö se..
Oon nähny kakkuja missä on "kukkasilla" pursotettu koko kakku..just kait sillä moussella mutta onko ite tehtyä vai kaupan??
Ei ole kauheesti energiaa eikä aikaa joten mietin et jos tolla kaupan moussella onnistuu..kokemuksia??
Aattelin et pursoittais vaik vuorotellen reunoille kermaa ja sitä..raitoja ? :/

kaupan moussella en ole kokeillut mut ite tehdyllä olen.. siitä tuli jotenkin liian löysää pursotettavaksi joten kakusta tuli enemmän kinosmainen.. ehkä toi kaupan mousse toimis paremmin?

Mun mielestä sellasen kaupan moussen pitäis toimia, nehän jähmettyy aika hyvin. Vaan mitäpäs tässä turhia sanomaan kun en ole kokeillu. Oon vaan tehny sellasia muossekakkuja jotka on jäädytetty.

Entä jos teet suklaakermaa? Siis vaahdotat kerman ja lisäät siihen sulatetun ja jäähdytetyn suklaan. Ettei nuo "kukkaset" olisi tehty sokericremillä vai kuinka se oikeasti kirjoitetaan?

nii joo se taitaa olla sitä sokericreemee se "kukkanen"..täytyy paneutua tarkemmin asiaan huomenna.
Toi suklaakerma kuulostaa kanssa hyvältä..on varmasti hyvää eikä vaadi ylettömiä ponnisteluja.. :whistle:
Ikinä en oo kyllä tehny..onnistun varmaan sulattamaan suklaalla sit sen kerman.
Lisää kokemuksia??

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Kannattaa se suklaakerma tehä niin et kiehautat kerman, lisäät siihen suklaarouheen ja jäähdytät. Sitten vasta vatkaat.

apua..uskaltaisko kokeilla noin. Mä kun luulin että mä jonkin verran osaan leipoo yms mutta tässä sen näkee taas :ashamed:
Mut nyt nukkumaan,pitäs olla jo..huomenna kakun tekoon.
Toivottavasti joku vielä antaa vinkkiä :wave: :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Kannattaa se suklaakerma tehä niin et kiehautat kerman, lisäät siihen suklaarouheen ja jäähdytät. Sitten vasta vatkaat.

apua..uskaltaisko kokeilla noin. Mä kun luulin että mä jonkin verran osaan leipoo yms mutta tässä sen näkee taas :ashamed:
Mut nyt nukkumaan,pitäs olla jo..huomenna kakun tekoon.
Toivottavasti joku vielä antaa vinkkiä :wave: :wave:

Niin ja anna sen kerma-suklaaseoksen jähmettyä kunnolla jääkaapissa ennen vatkaamista :p

Alkuperäinen kirjoittaja olen kuullut niin paljon kaikkea:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1188936657

nyt en ymmärrä..
miten tuo liittyy juuri kaupan suklaamousseen?

ap
onnistuu pursotus varmasti moussella,vatkaat sen jämäkäksi!
Itse olen pursottanut vadelmamoussea :wave:

Yhteistyössä