kakunkoristelu!!!???!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten saan kirjoitettua kakun päälle sankarin nimen? Onko sellasia valmiita "kastikkeita", vai ostanko esim jäätelön päälle tarkoitettua lakritsikastiketta??
APUAAAA!!!!

Sulata muovipussissa suklaata muutama pala. Sulaa, kun otat mukiin hanasta mahdollisimman kuumaa vettä ja upotat sinne. Leikkaat pienen reiän muovipussin kulmaan ja pursotat sillä nimen leivinpaperille. Kannattaa tehdä parikin kappaletta kerralla ja laittaa jääkaappiin kovettumaan. Nostat sitten parhaan kakun päälle.

[QUOTE="aloittaja";25468219]Tosiaan, se jäätelökastike taitaa levitä :(
Eikö OIKEESTI myydä mitään valmiita sössöjä et voisin vaan tuubista puristaa kakun päälle?[/QUOTE]

Leivontarvikehyllystä löytyy monenlaisia geelituubeja. Mutta silti neuvon suklaasta pursottamaan paperille ja nostamaan kakun päälle. Suoraan kakun päälle pursotetuissa kaikki virheet jäävät näkyviin, jos vaikka käsi vähän heilahtaa pursotettaessa. Sulatetulla suklaallakin voi kirjoittaa suoraan kakun päällekin.

[QUOTE="vieras";25468230]sulalla suklaalla. ja kaupassa on kyseiseen hommaan tarkoitettuja geelejä.[/QUOTE]

Eli sellasia on valmiina? Jotain geeliä siis? Leivontapuoleltako löytää?

[QUOTE="aloittaja";25468258]Eli sellasia on valmiina? Jotain geeliä siis? Leivontapuoleltako löytää?[/QUOTE]

sieltä missä on kakunkoristeet niin yleensä löytyy

Leivontahyllyllä on niitä Dr.Oetkerin sokerikuorrute-tuubeja, missä pikeerin kaltaista mönjää. Oma kokemukseni on että ovat liian löysää, leviävää kamaa. Kirjoitin kyllä aika pienellä (n. 5cm korkeita kirjaimia), ehkä isommalla tekstillä toimisi.

5701073064122.jpg

[QUOTE="aloittaja";25468258]Eli sellasia on valmiina? Jotain geeliä siis? Leivontapuoleltako löytää?[/QUOTE]

Ja yleensä ovat lähellä mausteita..
Siinä leivinjauheiden ym leivonta tarvikkeiden lähettyvillä.

leivontahyllystä löytyy esim. tällaista
http://www.oetker.fi/fi/Tuotteet/?intProductCategoryID=64&intProductID=202
ja jossain vaiheessa oli sellaisia suklaatuubejakin

Voi kiitos teille, mä olen niin onneton kaikessa mikä liittyy leipomiseen ja nyt tyhmänä menin lupaamaan enemmän kuin osaan, nolottaa...
KIITOS teille avusta!!! :D

[QUOTE="aloittaja";25468307]Voi kiitos teille, mä olen niin onneton kaikessa mikä liittyy leipomiseen ja nyt tyhmänä menin lupaamaan enemmän kuin osaan, nolottaa...
KIITOS teille avusta!!! :D[/QUOTE]

Voisitko vielä ystävällisesti kertoa mihin ratkaisuun vastausten perusteella päädyit?

Elikkäs; marssin illalla kauppaan ja leivontahyllyltä etsin tuollaista valmista geeliä, lisäksi ajattelin ostaa suklaalevyn. Kokeilen siis varmaankin molempia :)
Tai sitten vaan sitä geeliä kakkuun ja suklaa omaan suuhun ;)

Minkälainen pinta sun kakussa on? Onko sileä vai onko siinä marjoja tms.?

Sileälle pinnalle (marsipaani tai kinuski esim.) on helppo esim. tolla geelillä kirjoittaa, mutta jos on joku röpyliäisempi pinta, niin kannattaisi tehdä vaikkapa marsipaanista pieni "laatta", antaa sen kovettua ja siihen kirjoittaa.

Yhteistyössä