Kakun päälle pakastemarjoja + kiille, miten?

  • Viestiketjun aloittaja Tytteli
  • Ensimmäinen viesti
Tytteli
Eli täytekakun päälle olis tarkoitus laittaa pakastevadelmia ja sitten kiille hyytelösokerista. Kannattaako marjat laittaa jäisinä vai sulatettuina kakun päälle? Tarviiko lisätä sokeria vai riittääkö kiille? Ja meinaan käyttää kotimaisia pakastevadelmia, niistä ei kait pitäis vatsatautia tulla..
 
vieras
Jäisinä ehdottomasti. Sitten teet kiilleseoksen, mä teen paketin ohjeen puolitoistakertaisena ns normaalin kokoiseen kakkuun. Laitan ensin reunoille lusikalla, keskustaan kaadan. Muuta sokeria ei tarvitse.
 
Tytteli
Joo taidan laittaa jäisinä, eivät sitten kuitenkaan kauheasti valuta nesteitä sinne kakkuun ilmeisesti sulaessaan. Ja joo hyytelösokeri on sokeria eli fiksu minä... Kiitos!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tytteli:
Joo taidan laittaa jäisinä, eivät sitten kuitenkaan kauheasti valuta nesteitä sinne kakkuun ilmeisesti sulaessaan. Ja joo hyytelösokeri on sokeria eli fiksu minä... Kiitos!
Mä olen käyttänyt päällä vadelmaa, mustikkaa, mansikkaa eikä koskaan ole liikaa kostunut se kansi. Tosin täytän kakut aina tarjoilupäivänä vasta niin ei siinä ajassa varsinkaan vetisty.
 
jojo
Mä olen tehnyt kakun irtopohjavuokaan. Kakku pois vuoasta, marjat leivinpaperin päälle pohjalle, kiille sinne myös, sitten pinotaan kakku nurinpäin kiilteen päälle, kumotaan koko hoito, irtoreunat pois, kerman pursotus ja valmis
 

Yhteistyössä