Kaksplus.fi & Clearblue kysyy: Miten kauan olette yrittäneet saada lasta?

Perheenlisäyksen suunnittelu on hyvin jännittävää aikaa pariskunnan elämässä. Kun päätös on tehty, raskautta toivotaan yleensä mahdollisimman pian. On kuitenkin täysin normaalia, että raskaus ei ala aivan niin nopeasti kuin toivottaisiin. Milloin te jätitte pois mahdollisen ehkäisyn, ja miten kauan olette yrittäneet saada lasta?
 
Emme ole käyttäneet ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen, joten toinen lapsi oli tervetullut heti. Kuitenkin tulin raskaaksi vasta vuoden kuluttua synnytyksestä. Kuukautiset palautuivat kun synnytyksestä oli 5 kuukautta aikaa, joten sellaiset 6-7 kk oli varsinaista yritystä "pikkukakkosesta".
Esikoinen tärppäsi ekasta yrityskierrosta kun jätin pillerit pois, joten puoli vuotta tuntui pitkältä ajalta..
 
Me jätettiin ehkäisy pois jo 1,5 v sitten, mutta varsinaisesti alettiin yrittää viime vuoden heinäkuussa. Silloin siis alettiin laskea päiviä ja tasata mun kiertoa hormoneilla (ei ilman niitä toimi...) Tässä siis virallista yritystä 10 kk takana. Meillä on ennestään 3-v lapsi, joka sai alkunsa clomien avulla 9 kk yrityksen jälkeen. Nyt näyttäisi menevän pidempään...
 
Mommytobe
Nyt on vasta pari kuukautta mennyt varsinaista yritystä. Harmikseni avomies on lähes koko kesäkuun työreissulla.. Onneksi ei sentään koko kuukautta, niin pitää käyttää yhteiset hetket tehokkaasti hyväksi! :)

Hyvä ystäväni on raskaana, elokuussa laskettu aika, ja pääsin pari päivää sitten kokeilemaan masua ja eiköhän pikkukaveri juuri silloin potkaissut! Lisäsi kyllä kummasti vauvakuumetta :)
 
En oikein muista milloin jätin pillerit pois. Koen tilanteen todella stressaavaksi siinä mielessä, että mieheni on juuri nyt niin paljon poissa kotoa. Haluamme kummatkin vauvaa, mutta tuntuu siltä, että yhteinen aika on kortilla. Toisaalta olen alkanut myös miettiä miten on ensi vuonna jos saamme sen kolmannen lapsen. Jaksanko tällaistä elämää, jossa käytännössä hoitaisin sitten vauvan ja kaksi muuta lasta yksin miehen ollessa työmatkoilla. :(
 
talvesta 2012 lähtien. Kyllähän sitä toivoisi, että tärppäisi pian.
Yksi tuttu oli juuri tullut raskaaksi "heti ensi yrittämällä"
joten kyllähän se itsellä väkisin oma mieltää harmittaa
kun me vaan jatketaan tässä tässä yrittämistä.
 
Meillä yritetty tasan kaksi vuotta elokuun loppuun mennessä. Eka vuosi meni ajatuksella, että tulee heti kun tulee :) Mutta ei se niin helppoa ollutkaan. Kas kummaa ettei sitä tajunnut kuin vasta kolmekymppisenä. En voisi suvusta ja äidistäni päätellen uskoa, että en voisikaan saada lapsia. Suku on suuri ja lapsia on 3-5 sukulaisten perheissä.

Minun kiertoni on ollut aina epäsäännöllinen mutta viimeiset kolme vuotta ollut noin 30-36päivää. Tämä vuosi yritetty tosissaan ja tikuteltu, mutta ovista ei tikuista näy ja kierto on muuttunut viimeisen 6kk.n aikana 40-50päiväksi. Ikä alkaa ilmeisesti painaa kun 30-vuotta tuli mittariin viime viikolla. Joskus masennun totaalisesti ja toisinaan taas pidän totaali selipaatti aikoja, kun en jaksa ajatellakaan sitä "suorittamista". Kaikelta rakastelun ihanuudelta on pudonnut pohja, kun joka kerta ajattelee josko se tänään onnistuisi. Vaikka tiedän jo etukäteen tikuttaneeni "ei ovulaatioo" tiedon. Silti jaksan uskoa ja toivoa. Hullua. ;(

Onnea ja tsemppiä yritykseen kaikille. Tutkimuksiin on varattu aika ja veikkaan et terolut ja clomi tulevat etunenässä avuksi yrityksiin ja tärppäämiseen.Tulisi edes yksi, vaikka tiedän että toivon toista ja kolmattakin -ikä tulee vaan kohta esteeksi. Olen kuullut, että 32-vuotta alkaa olemaan jo viimeinen hetki saada lapsiluvut täyteen -kiire tulee. LIIAN KIIRE!!!
 
ikä tulee vaan kohta esteeksi. Olen kuullut, että 32-vuotta alkaa olemaan jo viimeinen hetki saada lapsiluvut täyteen -kiire tulee. LIIAN KIIRE!!!
Mä oon 34vuotta ja esikoista oottelen ;)Sen verran varmaan joudun joustamaan, että joskus haaveilemani 3lasta on nyt jo vähän myöhästä....

Meillä tärppäs 7;stä kierrosta. Siltiki ehin pettyä kaikki kuus kertaa vaikka tiesin, että ikä tuo ongelmaa raskautumiseen.
 
Täällä oli yritystä takana noin 8kk ennen kuin tärppäsi, viime vuoden elo-syyskuussa loeptin pillereiden syönnin ja toukokuussa tärppäs. Ihan mentiin tulee kun on tullakseen meiningillä, eli ei tikutettu ovista tai mitään. Raskautumista tietysti vaikeutti se että mies on matkahommissa, joten tuskimpa siinä montaa tärppikertaa kerkesi olemaan kun siippa oli aina väärään aikaa kotona, sen verran kuitenkin laskeskelin omaa kiertoa että tiesin oviksen about :) mutta nyt siis mini masussa <3
 

Yhteistyössä