Kaksostenrattaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mape85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mape85

Jäsen
16.02.2010
44
0
6
Meillä siis tulossa toukokuussa toinen lapsi, esikoinen 2v3kk. Nyt ollaan mietitty et täytyisikö hommata nuo kaksostenrattaat. Puistot on ihan lähellä, mutta kauppoihin on vähän enemmän matkaa. En millään vaan raaskis maksaa hirveesti niistä, ja onko ne nyt niin pakolliset?? Olis se nyt silti hienoa päästä liikkumaan, ennen kun mies pääsee töistäkin. Kaupungille matkaa noin 3km. Meiltä kumminkin löytyy jo kahdet vaunut (toiset parvekkeelle) ja matkarattaat.. Mielipiteitä olis kiva kuulla, onko teillä ollut hyödylliset??

Mun mielestä jos vähääkään siltä tuntuu että ne ois kätevät, niin ne kannattaa hankkia. Osta käytettynä ja myy sitten heti pois, kun niille ei enää löydy käyttöä...näin pääset varmaan liki omillesi niiden hinnassakin.

Meillä on matkarattaat, kuomurattaat, yhdistelmät ja tuplat, eli jos vaan saatte ne tuplat jonnekin ängettyä, niin kyllä mä näkisin että ne kannattaa hankkia.

Seisomalauta voisi olla parempi sillä tuplien käyttöikä voi jäädä ihan kuukausiin. Toisaalta jos tuntuu, että tarvitte niitä kuitenkin niin osta matkatuplat! Pääset halvemmalla, saat ne pieneen tilaan ja ne menevät teillä pitkälle syksyyn jolloin esikoinen varmaan jaksaa jo kävellä. Toki sitten syksyn jälkeenkin menevät sitten vaikka kauppakeskusrattaina.

Meillä todella vilka 3 vuotias poika ja minusta tuntuu, että se villeys on vielä kasvanut, kun on syntynyt toinen lapsi. Mutta silti hommasimme seisomalaudan kokeeksi. Ja itsekkin yllätyin, kun tosi kiltisti siinä seisoi, eikä lähtenyt juokentelemaan. Jos seisomalaudalla seisominen ei olisi onnistunut, oltaisiin hommattu kirppikseltä käytetyt halvat tuplat ja myyty sitten eteenpäin. Nyt kun alkaa tietkin sulailla, poika alkaa kulkea potkupyörällä ja seisomalauta jää luultavasti turhaksi.

Pienempi liinan?

Mä kadun kovasti etten alusta asti tajunnut käyttää liinaa, nyt on tuon 1v kanssa todella paljon liikuttu liinan kanssa, on helppo kun pääsee mistä vaan ja kädet vapaana, koirankin lenkitys paljon kätevämpää näin. Seuraavan lapsen kanssa aijon kyllä alusta asti liinailla!

Ja trikoo liinan ostin kirppikseltä 12e ja kudotun 23e

Alkuperäinen kirjoittaja Ei välttämätt tuplia.:
Meillä todella vilka 3 vuotias poika ja minusta tuntuu, että se villeys on vielä kasvanut, kun on syntynyt toinen lapsi. Mutta silti hommasimme seisomalaudan kokeeksi. Ja itsekkin yllätyin, kun tosi kiltisti siinä seisoi, eikä lähtenyt juokentelemaan. Jos seisomalaudalla seisominen ei olisi onnistunut, oltaisiin hommattu kirppikseltä käytetyt halvat tuplat ja myyty sitten eteenpäin. Nyt kun alkaa tietkin sulailla, poika alkaa kulkea potkupyörällä ja seisomalauta jää luultavasti turhaksi.

Vähän kirjotusvirheitä tuli, mutta eikähön jokainen saa selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
Pienempi liinan?

Mä kadun kovasti etten alusta asti tajunnut käyttää liinaa, nyt on tuon 1v kanssa todella paljon liikuttu liinan kanssa, on helppo kun pääsee mistä vaan ja kädet vapaana, koirankin lenkitys paljon kätevämpää näin. Seuraavan lapsen kanssa aijon kyllä alusta asti liinailla!

Ja trikoo liinan ostin kirppikseltä 12e ja kudotun 23e
Ainut miinus tuon liinan kanssa on se että siinä vauva on tiellä jos tarttee nostella vanhempaa lasta vaikkapa keinuun tai ihan vain ottaa syliin lohduttaakseen...

Tuossa joku ehdotti liinaa. Sama vastaava manduca, jolla voi kantaa pitenpään kuin liinalla. Eli vauva voi olla manducassa ja isompi vaunuissa tai toisten päin. Meillä manducasta positiivisia kokemuksia ja meillä kolmivuotias ollut selässä ja kovasti tykännyt. Hei mikä tuo potkupyörä on? En olekkaa ennen kuullut. Meillä kolmivuotiaalle pyörän osto edessä ja nyt tuo potkupyörä alkoi kiinostaa. Mistä saa?

Itse ostimme potkupyörän lastentarvikkeesta. Vielä ei ole kokemusta, kun vasta kaupanhyllyltä sen noudimme. Mutta siinä toivossa elämme, että pojan motoriikka vähän kehittyisi sillä potkuttelemalla. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=937&valikoimaid=14

Itse ostimme potkupyörän lastentarvikkeesta. Vielä ei ole kokemusta, kun vasta kaupanhyllyltä sen noudimme. Mutta siinä toivossa elämme, että pojan motoriikka vähän kehittyisi sillä potkuttelemalla. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=937&valikoimaid=14 Ainoa miinus tuossa pyörässä on se, että siinä ei ole kelloa. No mieheni siihen laittoi kellon, niin saatiin seki asia korjattua.

Itse ostimme potkupyörän lastentarvikkeesta. Vielä ei ole kokemusta, kun vasta kaupanhyllyltä sen noudimme. Mutta siinä toivossa elämme, että pojan motoriikka vähän kehittyisi sillä potkuttelemalla. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=937&valikoimaid=14 Ainoa miinus tuossa pyörässä on se, että siinä ei ole kelloa. No mieheni siihen laittoi kellon, niin saatiin seki asia korjattua.

Meillä oli pienempi ikäero ja tuplat ostettiin, mutta 2-vuotispäivän tienoilla esikoinen alkoi seistä seisomalaudalla, joten tuplat jäi pois. Hän on tosi vilkas poika, mutta tosi kiltisti seisoskelee laudalla, siitä kun näkee hyvin ympärilleen:) Täyttää tänä kesänä kolme, ja pyörä on jo odottamassa, että poju saa alkaa ajelemaan kunhan se kevät tulee:)

Meillä biltemasta ostettu harjoituspyörä eli potkupyörä. Siinä on käsijarru, jota tuossa lastenturvapyörässä ei ollukkaa. Ostimme sen kaksi ja puoli vuotiaalle lapselle viime kesänä. Paljon on tykänny mennä pyörällänsä ja tosiaan motoriikka on parantunut pyörän ansiosta. Tai ainakin luulen, että on pyörän ansiota. Itse voin kovasti suositella.

Yhteistyössä